Coördinerend Projectleider Stort Doonweg-Gemeente Brummen

Aanvraagnummer: 13083
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Brummen
Locatie: Brummen
Uren per week: 8 per week
Tarief: 112 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 24-06-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Brummen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Brummen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Brummen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Brummen
De gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen de Veluwe en de rivier de IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente - met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie.
De gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie. We doen dit onder het motto ‘Wij werken voor Brummen’. Dit betekent dat we de vraag van de inwoners en ondernemers centraal stellen. Dat vraagt om enthousiaste professionals, die anders durven denken.
Opdracht
Binnen de gemeente Brummen is de voormalige papierstort Stort Doonweg gelegen. Hier zijn milieuproblemen (uitlogen van papierproductieresten in de grond, maar ook de aanwezigheid van staalslakken), waarbij het bevoegd gezag bij de Provincie ligt. De ODRA voert dit bevoegd gezag namens de provincie uit. Meerdere externe partijen zijn hierbij betrokken, en verliezen onbedoeld de inwoner uit het oog. Als gemeente sluiten we aan om het belang van de inwoner te behartigen. De aanwezgheid van de staalslakken heeft nationale media-aandacht vanwege de volksgezondheid. Dit project overstijgt daarmee niet alleen de fysieke kant, en komt ook op het snijvlak van Sociaal Domein en even zo goed van Bedrijfsvoering vanwege de media-aandacht.
Voor de coördinatie van werkzaamheden over deze drie afdelingen heen is tijdelijk een ervaren projectleider nodig, welke in nauw contact met de direct betrokken collega’s het proces aanstuurt en de portefeuillehouders informeert.
Doel van de opdracht
Het succesvol coördineren van de werkzaamheden van de betrokken collega’s binnen de drie afdelingen. De projectleider zorgt voor verbinding tussen beleid en uitvoering, stemt af met interne en externe partners en draagt zorg voor heldere besluitvorming en implementatie binnen de afdelingen.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
- Coördineren van de uitvoering van het project en bewaken van voortgang, kwaliteit en planning.
- Verbinden van betrokken partijen (zoals ODRA, GGD, Waterschap Vallei en Veluwe, Stichting Natuurlijk Schoon Eerbeek en betrokken inwoners, zoals de naastwonende campingeigenaar).
- Aansturen van de stuurgroep, projectgroep en deelprojectgroepen.
- Signaleren van knelpunten en doen van verbetervoorstellen voor werkprocessen en samenwerkingsafspraken.
- Organiseren van communicatie richting interne teams en externe partners.
- Voorbereiden en begeleiden van besluitvorming op operationeel, tactisch en strategisch niveau.
- Rapporteren aan de interne opdrachtgever en relevante stuurgroepen.
Rapportagelijn
De projectleider legt verantwoording af aan de wethouders met portefeuille Milieu en Gezondheid en aan gemeentesecretaris en manager Fysieke Leefomgeving.
De projectleider legt verantwoording af aan de wethouder met portefeuille Jeugd en aan gemeentesecretaris en manager Sociaal Domein.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een gemeente;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectadviseur bij een gemeente;
5. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van implementatieplannen.
Gunningscriteria
6. Aantoonbare kennis van de sociale kaart en de verschillende samenwerkingsverbanden van de gemeente Brummen (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
7. Een maximum uurtarief van € 112,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met projectoverleg met verschillende opdrachtgevers en stakeholders (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden, coachen en ondersteunen van teams (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Delegeren;
Luisteren;
Resultaatgericht werken;
Samenwerken;
Overtuigen;
Besluitvaardigheid;
Organiseren;
Kritisch;
Analyserend vermogen;
Plannen en organiseren.
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende cao van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ntb
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 26 juni 2025 vanaf 13:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 25 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 24 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.