Aanvraagnummer: 6768
Organisatie: Provincie Overijssel
Locatie: Zwolle
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 30 November 2025
Regio: Overijssel
Startdatum: 03-03-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 24 maand(en)
Sluitingsdatum: 04-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Bedrijfsvoering
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiële Rapportage en Administratie, Financiën, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR. Jouw standplaats is bij onze afdeling Informatievoorziening en Digitalisering (I&D) en maak je specifiek deel uit van het focusgebied Realisatie.
Opdracht
Maak impact met data bij provincie Overijssel, want data is gestolde kennis. Zonder analyse is het een verzameling van cijfers en feiten zonder betekenis. Als data analist geef je betekenis aan die data. Je analyseert de data die de provincie in staat stelt te werken aan de maatschappelijk opgaves die er liggen. Dat is geen gespreid bedje, die bronnen moeten soms nog bij elkaar gebracht worden. Maar jij weet er inzichten uit te halen en je collega’s te helpen.
Als data analist bij Provincie Overijssel verzamel je data, organiseert, structureert, zoekt verbanden en maakt dit begrijpelijk voor iedereen. Je werkt zowel op verzoek van de business als proactief vanuit de I&D-afdeling aan analyses en oplossingen.
- Je verzamelt en combineert data uit verschillende bronnen en zorgt voor een logische structuur en organisatie.
- Je analyseert data, ontdekt patronen en bouwt begrijpelijke rapportages, dashboards en visualisaties om dat te laten zien.
- Je bedenkt en ontwikkelt data gedreven oplossingen om inzicht te bieden, zodat de provincie beter kan sturen op haar opgaves en doelen.
- Je helpt je collega’s bij het stellen van de juiste prioriteiten op basis van data.
- Je gebruikt je visuele vaardigheden om complexe zaken eenvoudig weer te geven.
Kortom, jij bent de ‘business partner’ die data analyse in het hart van ons werk plaatst en onze collega’s helpt om Overijssel klaar te maken voor de uitdagingen van morgen
Verantwoordelijkheden:
- Databronnen verzamelen en koppelen
- Data analyseren en interpreteren
- Data visualiseren
- Bouwen van dashboards en rapportages
- Vastleggen en documenteren van werkzaamheden.
Je voert deze opdracht uit onder aansturing van het Focusgebied Realisatie.
Vereisten
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als data analist;
3. Aantoonbare werkervaring met MS BI-tooling (bijv. Power BI), SQL en dataplatformen (databases en -warehouses).
Gunningscriteria
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als data analist bij een overheidsinstantie/gemeente (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het verzamelen -, structureren -, organiseren van data en deze begrijpelijk maken voor gebruikers (beschrijf in de motivatie beknopt een voorbeeld hiervan) (20 punten);
6. Kandidaat beschrijft zelf in de motivatie beknopt waarom hij/zij deze opdracht wilt doen en welke aspecten deze opdracht aantrekkelijk maakt (30 punten);
7. Kandidaat beschrijft zelf in de motivatie beknopt welke kwaliteiten hij/zij nodig acht om deze opdracht succesvol uit te voeren. Geeft met concrete voorbeelden aan hoe hij/zij over deze kwaliteiten beschikt (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Technische vaardigheden;
- Sterke analytische vaardigheden en het vermogen om complexe informatie helder over te brengen;
- Proactieve werkhouding met oog voor detail en een gestructureerde aanpak;
- Goede communicatieve vaardigheden: je bent in staat de wensen van opdrachtgevers te begrijpen en te vertalen naar data gedreven oplossingen;
- Sterke visuele en conceptuele vaardigheden.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vrij (hybride werken in overleg)
Standplaats: Zwolle
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 6 februari 2025, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 5 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 4 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.