Deskundige AFAS met functioneel beheer-expertise (Projectbasis)

Logo van Omgevingsdienst Rivierenland met een gestileerde rivier- en landafbeelding in blauw, groen en bruin, naast de naam van de organisatie in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 12375
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Omgevingsdienst Rivierenland
Locatie: Tiel
Uren per week: 32 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 9 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 09-06-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Omgevingsdienst Rivierenland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Omgevingsdienst Rivierenland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Omgevingsdienst Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Opdrachtgever

De organisatie
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.

Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.

Opdracht
De Omgevingsdienst Regio (ODR) werkt voor haar financiële en HRM-processen met AFAS. Op dit moment laten we de inrichting en het gebruik van AFAS onderzoeken. De aanbevelingen uit dit onderzoek worden vertaald naar een concrete projectopdracht. Voor de uitvoering van deze projectopdracht zoeken wij een ervaren deskundige AFAS die ons tijdelijk komt versterken.

Wat ga je doen?
Als deskundige AFAS met functioneel beheer-expertise ben jij verantwoordelijk voor de uitvoering van de projectopdracht die voortkomt uit het onderzoek naar de inrichting en het gebruik van AFAS. Je zorgt voor een integrale aanpak waarbij de verschillende onderdelen van het systeem goed op elkaar aansluiten. Je werkt nauw samen met medewerkers van IV, HRM, Finance en andere stakeholders binnen de organisatie.

Je taken bestaan onder andere uit:

  • Het vertalen van aanbevelingen naar concrete verbeteracties binnen AFAS.
  • Het uitvoeren van deze verbeteracties in AFAS.
  • Het adviseren over het gebruik en de inzet van diverse modules, zoals het ticketsysteem.
  • Het doen van verbetervoorstellen voor een efficiëntere inrichting.
  • Het waarborgen van een gestructureerde en samenhangende inrichting van processen.
  • Het zorgen voor een goede overdracht bij oplevering van het project aan de staande organisatie.

Wat breng je mee?

Wij zoeken iemand die:

  • Ervaring heeft met het werken op projectbasis.
  • Ervaring heeft als functioneel beheerder van AFAS.
  • Goed inzicht heeft in de onderlinge verbanden tussen de verschillende componenten van AFAS.
  • Basiskennis heeft van HRM- en Finance-processen en kennis heeft van AFAS in relatie tot deze processen.
  • Gestructureerd werkt en denkt in integrale oplossingen in plaats van losse puntoplossingen.
  • Sterk is in communicatie en weet wie de stakeholders zijn en hoe hen te betrekken.
  • Proactief is in het signaleren van verbeterkansen en het doen van voorstellen.
  • Bij voorkeur AFAS-gecertificeerd is.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; 
2. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel AFAS beheerder;
4. Aantoonbare werkervaring met HRM en financiën processen;
5. Aantoonbare werkervaring met AFAS in proces.

Gunningscriteria
Hier komen de gunningscriteria te staan.

Gunningscriteria
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel beheerder AFAS (40 punten);
7. Een maximum uurtarief van € 105,- inclusief woon-werkverkeer (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met onderliggende verbanden op componentenniveau binnen AFAS (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovenstaande profiel voldoet.

Competenties
- Klantgericht
- Luisteren
- Doorzettingsvermogen
- Tactisch gedrag
- Resultaatgericht werken
- Samenwerken
- Overtuigen
- Assertiviteit
- Organiseren
- Kritisch
- Analyserend vermogen
- Plannen en organiseren

Benodigd aantal professionals
1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 9 CAO-SGO, maar we weten dat een inhuur AFAS specialist waarschijnlijk niet voor dit tarief te krijgen is. Deze functieschaal is verbonden aan de betreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 12 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 10 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 9 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.