Fraud Blocker Directeur Stedelijke Leefomgeving (SLO) | ZZP Opdrachten

Directeur Stedelijke Leefomgeving (SLO)

Logo van provincie utrecht met links een gedetailleerd wapen en rechts de naam "provincie utrecht" naast twee rode vierkantjes.

Aanvraagnummer: 4777
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Provincie Utrecht
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: €140 - €160 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 12-11-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze taak om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en overheden werken we aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
Voor het domein Stedelijke Leefomgeving (SLO) zijn wij op zoek naar een interim Directeur. SLO heeft ruim 200 medewerkers die in 11 teams werken op het gebied van Ruimtelijke ontwikkeling, GIS, Volkshuisvesting, Economie, Erfgoed, Energietransitie, Netcongestie, Milieu en Klimaatmitigatie.

Wat ga je doen?
Je wordt als domeindirecteur lid van het directieteam, dat de organisatie aanstuurt onder verantwoordelijkheid van de provinciesecretaris. Gezien de opgave zoeken we iemand die zichtbaar en verbindend is met visie, daadkracht, eigenaarschap en verantwoordelijkheid. Bereikbaarheid van het management, persoonlijke aandacht en waardering voor medewerkers zijn belangrijk. Als directeur SLO zet jij de inhoudelijke koers uit en werk je samen met het directieteam aan de ontwikkeling van de bedrijfsprocessen en vertegenwoordiging van de provincie.

Wat verwachten wij?
We verwachten dat de interim directeur:

  • inhoudelijk deskundig is en meerjarige ervaring heeft op senior managementniveau in het openbaar bestuur;
  • kennis heeft van stedelijke ontwikkeling, specifiek ruimtelijke ontwikkeling, wonen en klimaat;
  • stuurt en verbindt vanuit een strategische visie;
  • gevoel heeft voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en vaardig is in het omgaan met tegengestelde belangen.

Persoonlijkheid

  • Je hebt een heldere visie op bedrijfsprocessen in een moderne organisatie.
  • Je bent een sterke leider die deze visie realiseert door besluitvaardig, overtuigend en verbindend te werken.
  • Je bent op de hoogte zonder je te verliezen in details.
  • Je bent een teamspeler die initiatief neemt en verantwoordelijkheid draagt voor brede vraagstukken.
  • Je bent benaderbaar, zichtbaar op de werkvloer en maakt verbinding met collega's.
  • Je waardeert inzet van collega's en stuurt scherp op afspraken.
  • Je toont eigenaarschap over keuzes, communiceert helder en handhaaft indien nodig.

Resultaten die wij willen zien door de interim directeur SLO:

  • Herijking en update van het Basis op Orde model;
  • Effectieve sturing op het nieuwe organisatiemodel;
  • Geoptimaliseerd proces bestuurlijke besluitvorming;
  • Verhouding formatie/bezetting in balans;
  • Integrale sturing op voortgang van opgaven in samenhang met andere domeinen.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol binnen de publieke sector.

Gunningscriteria
2. Minimaal 3 jaar ervaring met stedelijke leefomgeving vraagstukken (40 punten)
3. Kennis en ervaring in ruimtelijke ordening (30 punten)
4. Kennis van opgaven op minimaal drie van de volgende gebieden: wonen, klimaatmitigatie, energietransitie, netcongestie, circulariteit.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de kandidaat aan het profiel voldoet.

Competenties
De interim directeur voldoet aan de competenties: organisatiesensitiviteit, overtuigingskracht, ontwikkeling medewerkers, samenbindend leiderschap, initiatief en conceptuele flexibiliteit.

Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in functieschaal 16, tarief € 140 - € 160.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja enigszins, maar op kantoor zijn is wenselijk.

Planning
De gesprekken zijn gepland in de week van 18 november 2024. Geselecteerde kandidaten ontvangen zo snel mogelijk bericht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Opdrachtnemer moet in het handelsregister geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt.

De reactietermijn van deze opdracht duurt tot dinsdag 12 november 2024, 09:00 uur.

Publicatie:

Termijnbepaling Doorlooptijd opdracht
Uitvragen worden met een reactietermijn van 10 kalenderdagen uitgezet.