Aanvraagnummer: 6328
Organisatie: Gemeente Elburg
Locatie: Elburg
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Gelderland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-01-2025 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Elburg is een gemeente met bijna 24.000 inwoners, gelegen aan de Veluwe en de randmeren. De gemeente omvat aantrekkelijke kernen zoals de haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, ’t Harde, Oostendorp en de Hoge Enk, waar het prettig wonen, werken en verblijven is.
Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar we richten ons ook op de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft zijn of haar toekomstdroom te realiseren. Wij hebben ruim 230 medewerkers in dienst en werken met een platte organisatiestructuur, bestaande uit de gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen deze domeinen werken zelforganiserende teams.
Kijk op werkenbijelburg.nl voor meer informatie over werken bij de gemeente Elburg.
Opdracht
Als directiesecretaris herken je complexe en bestuurlijk gevoelige dossiers. Je speelt een actieve en vernieuwende rol in coördineren, signaleren, adviseren en soms het leiden van projecten. Tot jouw taken behoren onder andere het coördineren en doorontwikkelen van de agenda van het college en het ondersteunen van een portefeuillehoudersoverleg. Je levert ook een strategische bijdrage aan de ontwikkelagenda van de gemeente en de doorontwikkeling van de P&C-documenten. Daarnaast ondersteun je proactief de directeur en het managementteam bij diverse werkzaamheden. Je werkt samen in een team met het bestuurssecretariaat, de concerncontroller en de directiesecretaris. Vanwege het vertrek van onze trainee zoeken we tijdelijk een tweede directiesecretaris. Taken worden in overleg verdeeld.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Afgeronde hbo-bacheloropleiding;
2. Minimaal 1 jaar werkervaring als directiesecretaris binnen een overheidsinstelling;
3. Bring Your Own Device van toepassing: je dient zelf een mobiele telefoon met abonnement én een laptop of tablet mee te nemen.
Gunningscriteria
4. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van ontwikkelprocessen (30 punten);
5. Aantoonbare ervaring met politiek-bestuurlijke besluitvorming en omgevingssensitiviteit (30 punten);
6. Minimaal 3 jaar werkervaring als directiesecretaris binnen een overheidsinstelling (40 punten).
Geef in het cv duidelijk aan hoe jij of jouw kandidaat aan bovenstaand profiel voldoet.
Competenties
- Bestuurlijk en omgevingssensitief;
- Initiatiefrijk en innovatief;
- Communicatief vaardig;
- Strategisch inzicht;
- Analytisch ingesteld;
- Stressbestendig en kan omgaan met deadlines;
- Empathisch en verbindend vermogen;
- Resultaatgericht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 12 conform de CAO van de opdrachtgever inzake inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Maandag t/m vrijdag (hybride werken mogelijk, minimaal 2 dagen per week op kantoor).
Planning
De gesprekken vinden plaats op donderdag 9 januari 2025, tussen 14.00 en 16.00 uur. Uitgenodigde kandidaten krijgen uiterlijk 7 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken een update over de voortgang.
Overige informatie
- De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG);
- Het Bring Your Own Device-principe is van toepassing (zie vereisten).
Reactietermijn
De reactietermijn loopt tot vrijdag 3 januari 2025 om 09.00 uur.