Aanvraagnummer: 3669
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Uren per week: 32 uur
Tarief: €100 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 12-09-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft de komende jaren flinke uitdagingen voor het optimaliseren van de openbare ruimte in de woon- en leefgebieden. Hieraan werken verschillende teams en enthousiaste collega’s die deze ambities aanpakken. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, zelfstandigheid, korte lijnen, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng.
Over ons team
Het team Inrichting Beheer Openbare Ruimte (IBOR) van de afdeling Wijkzaken, is verantwoordelijk voor het (groen)beheer van de openbare ruimte waarbij naast alle groen-cultuurtechnische zaken, alle aspecten zoals verhardingen, afwatering, riolering, verlichting, parkeren en spelen worden meegenomen. Het team bestaat uit 20 medewerkers (o.a. assetbeheerders, projectleiders en ondersteuners).
Opdracht
De Directievoerder Groenprojecten & Onderhoudscontracten is een zelfstandige en afwisselende functie.
Een belangrijk onderdeel van jouw functie is het adviseren bij groenprojecten in de idee-fase t/m de uitvoeringsfase. Te denken valt aan nieuwe wijken, parken of herinrichting van wegen en pleinen met een verbeterde groeninrichting.
Je gaat naast dagelijkse directievoering en toezicht ook aan de slag om de huidige onderhouds-contracten te updaten en te vertalen naar maandplanningen. Dit doe je samen met de groenbeheerder. Daarnaast lever je ondersteuning aan de groenbeheerder met o.a. het opzetten van een nieuw groenonderhoud-beheerplan. Je zorgt dat alle groeninspecties weer up tot date worden en geïmplementeerd kunnen worden in het beheersysteem.
Je plant en organiseert groen-cultuurtechnische onderhoudsprojecten en werkzaamheden voortkomend uit de meerjarenonderhoudsplannen. Hierbij stem je integraal af met collega’s buiten jouw vakgebied en die verantwoordelijk zijn voor projecten zoals riolering, verkeer, verlichting, etc. Je bent het eerste aanspreekpunt voor je directe collega’s binnen het groenteam, de collega’s van de Buitendienst (ServiceBedrijf), de aannemer, bewoners, winkeliers en als dat nodig is ook voor bestuurders.
Naast de groen-cultuurtechnische werkzaamheden, stuur en begeleid je ook nieuwe en ondersteunende medewerkers aan. Ervaring met taakgericht leidinggeven en het praktisch begeleiden van medewerkers is dus gewenst.
Verder beschik je over:
- Je hebt ruime kennis van groen- cultuur- contractbeheer en om deze te optimaliseren en te vertalen in projecten en werkzaamheden. Voortkomende activiteiten weet je integraal af te stemmen, te prioriteren en om te zetten in een meerjarenplanning.
- Je hebt ruime kennis en ervaringen van groenprojecten, cultuurtechnische werkzaamheden, bomen- en plantenkennis, flora- en fauna, bodem, onderhoudscontracten en aanbestedingen.
- Je kan effectief communiceren en afstemmen met interne- en externe stakeholders waarbij je naast burgers en bedrijven ook wethouders informeert (d.m.v. notities of memo’s) over de voortgang van- en uitdagingen rondom groen-cultuurtechnische werkzaamheden.
- Je hebt kennis en ervaring in het controleren van RAW-bestekken, Beeldbestekken, UAV, groenvoorschriften en diverse richtlijnen.
- Je geeft op een natuurlijke en vertrouwde manier leiding aan 3 eigen teamleden en je staat stevig in je schoenen bij de aansturing van aannemers. Je beschikt van nature over senioriteit.
- Je bent technisch groenadviseur bij projecten zoals wijkontwikkeling, herinrichtingen van openbare ruimten, parken en pleinen in woonwijken, etc.
- Je bent een sparringpartner voor de groencollega’s in zowel het eigen team als het team Servicebedrijf. Zij voeren dagelijks onderhoudswerkzaamheden uit.
Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2024 voor minimaal 32 uur per week;
5. Minimaal een afgeronde mbo 4+ opleiding Groencultuur Techniek of gelijkwaardig;
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Directievoerder Groen of cultuurtechnisch projectleider bij een gemeentelijke instelling;
7. Aantoonbare werkervaring in het aansturen van teamleden, het opzetten en toetsen van project- en onderhoudsplannen, maken en toetsen van planningen en kostenramingen (benoem waar deze is opgedaan)
Gunningscriteria (weging)
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Directievoerder Groen of Cultuurtechnisch Projectleider – contracthouder met enige leidinggevende (aansturende) kwaliteiten bij een gemeentelijke instelling (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring als groen-cultuurtechnisch adviseur bij groen(onderhouds)projecten en onderhoudscontracten bij tenminste drie verschillende opdrachten. Benoem deze projecten duidelijk in het cv waarbij ontzorgen van de opdrachtgever en eigenaarschap voorop staan (25 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met project- contractvoorbereidingen en aanbestedingen naar externe partijen (benoem waar deze is opgedaan)(15 punten);
11. Een maximum uurtarief van €100,- exclusief btw (10 punten);
12. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met interne- en externe stakeholders en het organiseren van bewonersparticipatie (15 punten);
13. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na minimaal 1040 uur kosteloos bij de opdrachtgever in dienst te treden (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
- Het kunnen samenbrengen van alle relevante belangen (factoren en actoren);
- Plannen en organiseren (het zelfstandig kunnen maken van planningen is een pre);
- Omgevingsbewust en kunnen omgaan met (tegengestelde) belangen binnen en buiten de organisatie;
- Problemen kunnen omzetten in passende oplossingen;
- Eigenaarschap, ontzorgen, bindingsvermogen en je durft besluiten te nemen;
- Perfecte beheersing van de Nederlandse taal op schrift en mondeling;
- Positieve blik op de wereld & humor.
Beoordelingsprocedure
Stap 1: Beoordeling CV’s op knock-outcriteria
Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie CV’s
Kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De vijf kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
Pijnacker-Nootdorp beoordeelt de CV’s van de vijf geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 16 september 2024 tussen 9.00 en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 13 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 12 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.