Docent Social Work (De digitale samenleving)

Logo van Hogeschool Rotterdam met een gestileerd ontwerp in wit op een rode vierkante achtergrond. De woorden "Hogeschool Rotterdam" zijn onder het ontwerp in witte tekst geplaatst.

Aanvraagnummer: 8701
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Hogeschool Rotterdam
Locatie: Rotterdam
Uren per week: Een dagdeel op de vrijdagen
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 2 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 16-05-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend'
Sluitingsdatum: 11-04-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Let op! Deze opdracht is niet geschikt voor een zzp'er.

Toekomst maken doen we samen. Met zo’n 39.000 studenten en ruim 4.200 docenten, onderzoekers en medewerkers vormen we een kennisinstelling van toekomstmakers. Met ons onderwijs en onderzoek leiden we studenten op voor de banen van vandaag en morgen en geven we samen met het werkveld vorm aan praktijkgerichte oplossingen voor grote maatschappelijke vraagstukken.

Wij hebben het voorrecht om (jonge) mensen op weg te helpen op het pad van hun professionele ontwikkeling. Bij alles wat we doen staat de toekomst en het succes van de student centraal. Om hun plek in de samenleving te vinden én de samenleving vooruit te helpen.

Ben jij gepassioneerd over de digitale leefwereld van jongeren én heb je ervaring binnen het sociaal domein of in zorginstellingen? Wil jij je kennis en ervaring delen met de toekomstige professionals van Social Work? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

Voor de opleiding Social Work bij Hogeschool Rotterdam zoeken wij een bevlogen docent die studenten weet te inspireren rondom het thema digitale leefwereld van kinderen en jongeren. Je verzorgt lessen op de vrijdag, waarbij je studenten begeleidt in het ontwikkelen van creatieve en agogische werkvormen en het voeren van betekenisvolle dialogen met kinderen en jongeren.

Je leert hen:

  • Hoe zij met behulp van creatieve agogiek inzicht krijgen in de digitale wereld van kinderen.
  • Hoe zij kinderen en jongeren een ‘eigen stem’ geven in het gesprek over digitale veiligheid en plezier.
  • Hoe zij kinderen begeleiden in het ontwikkelen van een product of tool dat bijdraagt aan een veilige digitale omgeving.
  • Hoe zij dit kunnen onderbouwen met literatuur en hun eigen visie op media, opvoeding en ontwikkeling.

Jij brengt mee:

  • Ervaring met het begeleiden van studenten of jongeren binnen het sociaal domein of in zorginstellingen.
  • Inhoudelijke kennis van mediawijsheid, opvoeding en jeugdontwikkeling.
  • Pedagogisch-didactische vaardigheden én het vermogen om studenten te motiveren en te verbinden.
  • Een geldige BKE-registratie (Basis Kwalificatie Examinering).
  • Beschikbaarheid op vrijdagen.