Aanvraagnummer: 4755
Organisatie: Provincie Noord-Brabant
Locatie: Provincie Noord-Brabant
Uren per week: 36 per week
Tarief: €120 per uur
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 6-1-2025
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 12-11-2024 06:00
Deel deze opdracht
Opdrachtomschrijving
Het leven is goed in het Brabantse land. Bij de provincie Noord-Brabant zetten we ons dagelijks in om te zorgen dat dit ook geldt voor de toekomst. Samen werken we aan een mooier, toekomstbestendig en een duurzaam Brabant. Ga jij voor resultaat, ben je ondernemend, heb je affiniteit met maatschappelijke vraagstukken en bovenal: werk je graag vol trots mee aan een nog beter Brabant? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Uitdaging
Ben jij...
De Domein Architect Werkplek die vanuit ons team Platform management het ontwerp, beleid en richtlijnen onze werkplek binnen de Cloud gaat opzetten en bewaken en daarnaast meedenkt en werkt aan de juiste technische keuzes binnen onze Cloud oplossing?
De provinciale organisatie is flink in beweging, onder andere door een hernieuwde outsourcing van de ICT dienstverlening waarvan het bewegen naar de Cloud een onderdeel is. De Provincie heeft onderkend dat een Domein Architect binnen de organisatie noodzakelijk is om de gehele beweging naar en het gebruik van de werkplek binnen de Cloud/Saas en Paas diensten te optimaliseren. Wij zijn wij nu op zoek naar een domein architect voor onze Cloud werkplek, gebaseerd op Microsoft 365 enIntune en AVD deze architect zal mede de back up omgeving in zijn scope hebben welke gebaseerd is op Commvault Cloud. Werken onder architectuur is een van de key speerpunten waar jij je als architect in thuis voelt. Het opstellen van designs , governance, persona’s, requirements en beleid rondom de werkplek en de cloud zijn voor jou bekende activiteiten Je hebt diepgaande kennis van Microsoft 365, Azure Virtual Desktop, Conditional Access, Azure AD, Intune security richtlijnen rondom de werkplek en een goede kennis van Azure Cloud, PaaS en Saas diensten en big data concepten. Hoernaast heb je kennis van Commvault bij voorkeur Saas oplossing en weet deze verder uit te bouwen en toe te passen. Ook heb je handson ervaring met het opstellen van Designs en toetsen daarvan. Daarnaast ben je bekend met het inrichten van governance rondom Cloud en hoe je de behoeften van de Business kunt vertalen in een werkplek oplossingen. Je doet dit gebruik makend van je ervaring met frameworks zoals Togaf en Archimate.
Als Domein Architect Werkplek werk je binnen de kolom Platform management samen met de overige domein architecten voor Cloud en platform en CLO’s netwerk en infralandschap, wat is gepositioneerd binnen de ICT regieorganisatie van programma Dienstverlening ICT.
De Domein Architect Werkplek is ook als generalist in staat om organisatiedoelen en –opgaven en opgestelde informatiearchitectuur te vertalen naar technische architectuurprincipes, standaarden en richtlijnen. Daarbij heeft en geeft de architect inzicht in de complexiteit van de provinciale informatievoorziening. Je kent de organisatiestructuren, de werkprocessen, de informatie (stromen), de applicaties en vooral de technische infrastructuur in hun onderlinge samenhang, en kan rekening houden met aspecten zoals informatiebeveiliging en beheer.
Wat ga je doen?
Je werkt als Domein Architect Werkplek als onderdeel van het team Cloud & Platform Management. Je valt onder de Opdractnemer Cloud & Platform Management die de Werkplek en Cloud Strategie en Governance bewaakt, je werk bepaal je samen met de nog te benoemen product owner Werkplek die op zijn/haar beurt ook rapporteert aan de opdrachtnemer Werkplek. Je bent zelfstandig en voldoende onderlegd om zaken op te starten en benodigde ontwerpen en beleid uit te werken en te prioriteren, Je bewaakt de navolging van het beleid en stuurt daar duidelijk op. Afwijkingen worden formeel besproken en vastgelegd indien toegestaan. Je hanteert daarbij specifieke methodes, technieken en hulpmiddelen. Daardoor ben je in staat om de inzichten vast te leggen en te documenteren conform standaarden. Dit geldt zowel voor de huidige omgeving als voor de gewenste. Je ondersteunt de migratie van huidig naar toekomstig door het toetsen aan en daar waar nodig opstellen van principes en standaarden.
Jij bent als architect verantwoordelijk voor:
- Opstellen en onderhouden PNB Werkplek design, met bijbehorende uitgangspunten, governance en beleidskaders.
- Afstemmen functionele wensen met omliggende kaders (gebruikers referentiegroep/Office 365 team, I kolom).
- Reviewen, auditen en toetsen van door leveranciers opgeleverde designs en technische architectuur op voldoen aan gestelde kaders en richtlijnen, juiste invulling van de gevraagde oplossing en in lijn met de ontwikkelwensen van PNB.
- Toetsen aan en aanleveren van kaders en richtlijnen waar provincie en dus de leverancier(s) zich aan moeten houden. Zowel technisch als bruggen tussen informatie- en technische informatiearchitectuur.
- In samenwerking met Cloud architect(-en) (outsourcing-)leveranciers CLO-ers uitwerken en actueel houden van (hoog over) technische architectuurkaders in meer concrete standaarden en richtlijnen, toetsing aan BIO richtlijnen en NIS 2 (audit leveranciers).
- Mede opstellen van een architectuur roadmap en de implementatie hiervan begeleiden.
- Bewaken en stimuleren werken onder architectuur met nadruk op Werkplek/Cloud architectuur.
- Waar nodig ondersteunen informatie adviseurs of adviseurs technische infrastructuur bij beoordelen voorstellen van leveranciers.
- Participeren in architectuuroverleg incl. voorbereiding en opvolging.
- Beoordelen nieuwe of aangepaste wet- en regelgeving en waar nodig aanpassen technische architectuurkaders en –richtlijnen.
- Mede uitwerken van actuele thema’s in verdiepingsnota’s, ook in interprovinciaal verband (PPA factsheets). De nadruk ligt op technische architectuur. Hierbij rekening houdend met landelijke en interprovinciale referentiearchitecturen en ontwikkelingen.
- Mede uitdragen van de doelarchitectuur binnen de organisatie.
Kandidaatomschrijving
Wat verwachten we van jou?
Als onze Domein Architect Werkplek beschik je over:
- HBO ICT / Informatica / Business information management. Of vergelijkbare ervaring in Jaren.
- Aantoonbare kennis van gangbare methoden en technieken op het gebied van Cloud en Werkplek architectuur.
- Kennis van M365, Azure Virtual Desktop, Security (BIO/NIS2) Azure en Sentinel.
- Kennis van Commvault bij voorkeur Saas oplossing.
- Cloud Governance Training, Cloud TCO Training, Cloud Solution Training (Azure/AWS).
- Aantoonbare kennis van architectuurprocessen (bijvoorbeeld DYA, TOGAF).
- Minimaal 3 van de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring als Domein Architect Werkplek, op het gebied van Governance, Design en beleid.
- Recente werkervaring (opgedaan na 2016) met architectuurprocessen (bijvoorbeeld DYA, TOGAF).
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met architectuurmodelleren op gebied van technische architectuur.
- Minimaal 3 jaar recente (na 2016) aantoonbare ervaring met het interpreteren van de nieuwste IT-trends en hun toepassingen bijvoorbeeld Office 365, Powerplatform, Azure, back up, Saas/PaaS/IaaS oplossingen.
Eisen
Gunningscriteria
Opleiding
- Minimaal HBO opleiding op het gebied van ICT/Informatica/BI-management. (25 %)
- Overige HBO of WO opleiding. (1 %)
Werkervaring
- > 3 jaar ervaring. (15 %)
- 1-3 jaar ervaring of langer dan 5 jaar geleden. (5 %)
- < 1 jaar ervaring. (1 %)
Werkervaring
- > 5 jaar ervaring. (10 %)
- 5-1 jaar ervaring. (5 %)
- < 1 jaar ervaring. (1 %)
Werkervaring
- > 3 jaar ervaring. (10 %)
- 1-3 jaar ervaring of langer dan 5 jaar geleden. (5 %)
- < 1 jaar ervaring. (1 %)
Interview
Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:
1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaam h eden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie : maximaal 10 punten.
2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking) : maximaal 5 punten.
3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten ( denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten) .
Bij de provincie gaan we uit van het BYOD ( Bring Your Own Device) principe.
We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.