Aanvraagnummer: 5954
Organisatie: Kadaster
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 36-40
Tarief: €0 - €100 per uur
Duur van de opdracht: 10 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-03-2025
Optie tot verlenging: 1 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 2-1-2025 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.
Algemeen
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen.
Omschrijving project
Het Kadaster ontwikkelt en beheert de twee Design Systems voor de huisstijlen van de webapplicaties van zowel het Kadaster (‘Kadans’), als voor het Digitaal Stelsel voor de Omgevingswet (‘DSO Toolkit’). In de Design Systems worden de huisstijl-bouwblokken voor de afnemers ontwikkeld en ze bewaken de toepassing van de wettelijke regels rond toegankelijkheid van Kadaster en DSO websites. Een Design System is de basis voor het eenduidig en consequent ontwerpen en bouwen volgens een gewenste ‘look and feel’ en de overheidsrichtlijnen voor web toegankelijkheid, in een centrale architectuur. Alle teams die Kadaster- of DSO webapplicaties bouwen, maken gebruik van de Design Systems van het Kadans-team.
De afnemers van de Kadans-producten zijn de (frontend) ontwikkelaars bij de teams die de gebruikerstoepassingen bouwen. Bij de afnemers van de DSO Toolkit zijn er ook teams bij partners buiten het Kadaster.
De DSO Toolkit is de herbruikbare componenten bibliotheek van het DSO design system en is open source. De componenten worden aangeboden als HTML/CSS componenten en Web Components.
Opdrachtomschrijving
Je opdracht loopt van 01-03-2025 t/m 31-12-2025 en je gaat als Design System Business Analist drie features realiseren voor Kadans en de DSO Toolkit:
- (Q2 2025) Opzetten van het Kadans Design System en de diverse daarbij horende onderdelen (zoals tokens en Figma), naar de structuur zoals die gebruikt wordt bij de DSO Toolkit.
- (Q3 2025) Voorbereiden van de implementatie van de DSO STOP/TPOD standaarden in de DSO Toolkit. Analyse welke aanpassingen nodig zijn en welke componenten.
- (Q4 2025) Analyse van en voorstel voor een alternatief voor ShadowDOM/iframe.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
- SCSS met Sass modules, post processing door PostCSS;
- De Web Componenten worden met Stencil gemaakt;
- Storybook 7 met lit-html;
- Git repository met Yarn Workspaces en Nx;
- Prettier en ESLint;
- Cypress;
- Figma.
Verantwoordelijkheden
Verantwoordelijkheden en resultaten
De belangrijkste verantwoordelijkheden zijn
- Opzetten van het Kadans Design System en de daarbij horende onderdelen, volgens de structuur van de DSO Toolkit;
- Voorbereiden van de implementatie van de DSO STOP/TPOD onderdelen in de DSO Toolkit. Analyse welke componenten op welke manier moeten worden aangepast;
- Analyseren van en voorstel voor een alternatief voor ShadowDOM/iframe;
- Jouw diepgaande kennis van moderne frontend Design System implementaties en van de DSO presentatie standaarden zijn van groot belang voor het succesvol afronden van deze opdracht.
De op te leveren resultaten zijn
- 30-06-2025 opleveren van de basis structuur voor het Kadans Design System;
- 30-09-2025 opleveren van de analyse voor de toepassing van de STOP/TPOD standaarden in de DSO Toolkit, zodat een ontwikkelaar dit kan implementeren;
- 31-12-2025 opleveren van jouw voorstel voor de vervanging van ShadowDOM/iframe.
Beschikbaarheid
De kandidaat is beschikbaar vanaf 01-03-2025 tot en met 31-12-2025 voor minimaal 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 3 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.
U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Verzoek om het cv in PDF formaat aan te bieden. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.
Minimaal HBO werk- en denkniveau.
Minimaal 5 jaar ervaring CSS, HTML, CSS architectuur.
Minimaal 3 jaar ervaring met WCAG en web toegankelijkheid.
Minimaal 3 jaar ervaring met cross browser compatibility.
Minimaal 1 jaar ervaring met het opzetten en onderhouden van style guides of component libraries.
Minimaal 1 jaar recente kennis van en ervaring met de DSO standaarden STOP en TPOD.
Taalniveau Nederlands minimaal B2.
Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.
Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Resultaatgericht; • Helicopterview; • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld; • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief; • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk; • Proactief en initiatiefrijk; • Analytisch vermogen.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %
Uitleg gunningscriteria
Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.
De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:
Score Beoordeling
0 Geen antwoord/invulling
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven
1 Onvoldoende
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet
2 Matig
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster
3 Voldoende
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.
4 Goed
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde
5 Uitstekend
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.
De EMVI komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.
Gunningscriteria Kwaliteit
20 %U beschrijft uw kennis van en ervaring met frontend development en component gedreven frontend frameworks (max 300 woorden, zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van uw kennis en ervaring relevant is en aansluit bij de wensen van het Kadaster.
20 %U beschrijft uw kennis van en ervaring met web toegankelijkheid en WCAG en met styleguides of component libraries (max 300 woorden, zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van uw kennis en ervaring relevant is en aansluit bij de wensen van het Kadaster.
20 %U beschrijft uw kennis van en ervaring met Figma, Stencil, Storybook, NPM packages, en met UX en Webdesign (max. 300 woorden, zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van uw kennis en ervaring relevant is en aansluit bij de wensen van het Kadaster.
40 %U toont duidelijk aan welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten. Uw kennis van en ervaring met de DSO standaarden STOP en TPOD dient u hier te beschrijven. Ook aanvullende ervaring met het werken binnen het DSO kunt u hier aangeven (max. 300 woorden, zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: € 100,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.
Interviewfase
Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.
De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 8 januari 2025 via MS Teams. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.