Doorontwikkeling IB Competence Center/Coach Security

Logo van het Kadaster met een gestileerde blauwe letter 'K' naast het woord 'kadaster' in lichtblauwe tekst.

Aanvraagnummer: 8204
Organisatie: Kadaster
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: 115 per uur
Duur van de opdracht: 18,5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 14-04-2025
Optie tot verlenging: Geen verlenging
Sluitingsdatum: 03-04-2025 23:59

Deze opdracht is gesloten.



Deel deze opdracht
.fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; } .fa:hover { opacity: 0.7; } .fa-facebook { background: #3B5998; color: white; } .fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; } .fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; } .fa-envelope { background: #808080; color: white; } .fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; } .fa-instagram { background: #125688; color: white; }


Opdracht omschrijving

Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. 

Binnen Kadaster IT werken we Agile met oa Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken. Daarnaast kan je in overleg met je team vanuit huis werken. 

Binnen de directie BOI bevindt zich de afdeling IT4ALL. Deze afdeling is verantwoordelijk voor de service delivery van generieke IT diensten. De unit is verdeeld in meerdere teams die elk hun eigen aandachtsgebied hebben. 

De teams zijn: Cyber Security, Werkplek Services, Identity & Access Management, O-365, Cloud Platform Team, Toegangsdienst en Infrastructuur

Omschrijving project 
Binnen BOI kennen wij het Informatie Beveiligings Competence Center (IBCC). Dit is een gespecialiseerd team waar meerdere rollen van meerdere afdelingen intensief samenwerken. Het IBCC vervult de rol van ‘Informatie Beveiligings custodian’ voor onze directie BOI. Hier wordt kennis en kunde gebundeld om oa onze DevOps teams en ons MT in staat te stellen om binnen de kaders en richtlijnen van het Kadaster de veiligheid en weerbaarheid van onze diensten te borgen.

Opdrachtomschrijving

juiste tekst volgt nog

 

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste verantwoordelijkheden zijn

  • Je voert assessments uit op overeengekomen devops teams om te bepalen welke maatregelen nodig zijn om de teams op het juiste nivo te krijgen als het gaat om zaken als secure coding, voldoen aan beleid etc.
  • Je fungeert als coach voor deze teams om met hen te borgen dat de maatregelen correct en structureel worden toegepast
  • Je komt tot een advies rondom generieke maatregelen incluis een implementatieplan
  • Doe je actief voorstellen als het gaat om verbetering van relevante processen (oa software ontwikkelproces irt security);
  • Lever je inhoudelijke expertise aan de teams als security coach
  • Opzet en borging van een framework obv best practices


De op te leveren resultaten zijn

  • Dit doe je in de periode van 1 jaar waarbij de output die je oplevert bestaat uit:
    • Afgeronde assessments
    • Uitgewerkt framework incluis implementatie hiervan
    • Uitgewerkt advies rondom generieke maatregelen
    • Uitgewerkte en geaccordeerde richtlijnen obv beleid
    • Geaccordeerde implementatieplannen 

Eisen

Beschikbaarheid

De kandidaat is beschikbaar vanaf 14 april 2025 tot en met 31 oktober 2026 voor minimaal 32 uur per week. De inhuuropdracht kan niet worden verlengd. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Overige eisen

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.
U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal <invullen> pagina's A4/bij onbeperkt helemaal weghalen toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.
U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Verzoek om het cv in PDF formaat aan te bieden. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.
Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger. ; ;
Minimaal 5 jaar ervaring met het vertalen van technische aspecten van cybersecurity naar raakvlakken met bedrijfsvoering.
Aantoonbaar ervaring met vertaling van abstracte concepten ohgv cybersecurity naar praktisch toepasbaar advies.
Minimaal 5 jaar ervaring met het schrijven van procedures en richtlijnen rondom onderwerpen als kwetsbaarheden beheer, veilige configuraties en security baselines.
Minimaal 3 jaar kennis van en ervaring met ITIL, Agile werken en Business Continuity management.
Minimaal 3 jaar kennis van en ervaring met Secure Coding (incl. frameworks).
Minimaal 5 jaar ervaring met en bij voorkeur gecertificeerd op standaarden Informatiebeveiliging (ISO 27001, BIO, NIST e.d.) of BBNP.
Aantoonbare ervaring met de uitvoering van assessments.
Aantoonbare ervaring in het overdragen van kennis (bijv als coach) aan anderen.
Ervaring in het werken binnen een complexe overheidsorganisatie.
Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Resultaatgericht; • Helicopterview; • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld; • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief; • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk; • Sterke communicatieve- en samenwerkingsvaardigheden met interne en externe belanghebbenden; • Proactief en initiatiefrijk; • Analytisch vermogen.

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %


Uitleg gunningscriteria

Uitleg gunningscriteria
Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.   

De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:

Score Beoordeling                      
0 Geen antwoord/invulling       
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven

1 Onvoldoende                           
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet

2 Matig                                         
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster      

3 Voldoende                                
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.

4 Goed                                          
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde 

5 Uitstekend                                
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.

Gunningscriteria Kwaliteit

40 %
U geeft een beschrijving van uw aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden waarbij u deze onderbouwt met uw werkervaring uit het verleden (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
40 %
U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie is opgedaan en hoe u een bijdrage kan leveren aan het te behalen resultaat (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.
20 %
U bent in het bezit van CISM, CRISC, CISSP en ISO/IEC 27001 of vergelijkbare certificeringen. Geef aan welke certificaten u heeft behaald. Beoordeling: Geen certificaat 0 punten 1 of meer certificaten 3 punten 4 certificaten of meer 5 punten

Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 115,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria. 

Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 9 april 2025 via MS Teams. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.