Entra ID Specialist – Identiteitenbeheer (IAM) | Unit: BTO

Logo van Tennet met een gestileerde blauwe en groene cirkelvormige afbeelding links van het woord "tennet" in blauwe kleine letters.

Aanvraagnummer: 10951
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: TenneT
Locatie: Arnhem MCE en Rijnpoort / Hybride
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: 100 per uur
Duur van de opdracht: 6,5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 09-06-2025
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 20-05-2025 15:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Voor TenneT zijn we op zoek naar een Entra ID Specialist – Identiteitenbeheer (IAM)

Bij TenneT zorgen we dagelijks voor een veilige en betrouwbare elektriciteitsvoorziening in Nederland en Duitsland. In een wereld die steeds digitaler wordt, zijn robuuste en veilige digitale identiteiten cruciaal. Daarom bouwen we aan een toekomstbestendige Entra ID-omgeving – en daar hebben we jouw expertise bij nodig.

Jouw rol:
Als Entra ID Specialist kom je te werken in ons Identity & Access Management (IAM) team. Samen met collega’s binnen IAM, IT en Security zorg jij ervoor dat onze digitale toegang veilig, schaalbaar en gebruiksvriendelijk is – zodat duizenden medewerkers en partners zorgeloos kunnen samenwerken aan de energietransitie. Ok als Entra ID Specialist richt je je op alle componenten van Entra ID die betrekking hebben op identiteiten. Je brengt structuur, eigenaarschap en inhoudelijke diepgang en draagt daarmee actief bij aan het versterken van onze identiteitsdienstverlening


De belangrijkste werkzaamheden zullen zijn:
• Registreren en beheren van (Enterprise) Applications binnen de Entra ID-omgeving;
• Inrichten en beheren van Graph API-permissies;
• Implementeren en onderhouden van Single Sign-On (SSO);
• Ontwerpen en toepassen van Conditional Access policies;
• Configureren van Privileged Identity Management (PIM);
• Automatiseren en standaardiseren van identity-gerelateerde processen;
• Actief bijdragen aan kennisdeling binnen het team door collega’s technisch en functioneel te coachen, kennissessies te organiseren en kennis te borgen;
• Meewerken aan het opzetten, verbeteren en vastleggen van processen binnen het IAM-domein;
• Signaleren van verbetermogelijkheden en eigenaarschap nemen in het implementeren van oplossingen;
• Zorgen voor een veilige, schaalbare en gebruiksvriendelijke toegang tot digitale middelen voor medewerkers en externe partners.


Jouw profiel:
Wij zoeken een professional die verder kijkt dan alleen techniek. Je combineert diepgaande vakkennis met visie en verantwoordelijkheidsgevoel, en draagt actief bij aan structurele verbetering van de dienstverlening en kennisdeling binnen het team.

• Afgeronde hbo- of wo-opleiding in een relevante richting, zoals Informatica, IT-beheer of Cybersecurity;
• Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring binnen het Identity & Access Management (IAM) domein, specifiek met Entra ID (voorheen Azure AD);
• Grondige kennis van alle relevante Entra ID-diensten die identiteiten raken;
• Inzicht in complexe IT-omgevingen en identity governance;
• In staat om zelfstandig te opereren en processen van begin tot eind te beheren;
• Toont eigenaarschap: neemt verantwoordelijkheid, initieert verbeteringen en waarborgt kwaliteit;
• Ervaring met het coachen van collega’s en het versterken van teams via kennisdeling en begeleiding;
• Gestructureerde, pragmatische en resultaatgerichte werkwijze;
• In het bezit van relevante Microsoft-certificeringen, waaronder: AZ-900 – Azure Fundamentals | SC-300 – Identity & Access Administrator |
AZ-104 – Azure Administrator | AZ-500 – Azure Security Engineer


Aanvullende informatie:
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (Tennet) cao. Deze inzet valt in schaal 7 van de Tennet cao;
• VOG +UVO screening van toepassing - start met VOG.
• Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands;
• Standplaats voor deze functie is Arnhem MCE en Rijnpoort waarbij verwacht wordt dat de kandidaat minimaal 2 x per week kantoor.

Screening:
• Pre-employmentscreening: Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening. De VOG-aanvraag is onderdeel van de screening vanuit , de VOG dient binnen te zijn voordat de kandidaat mag starten;
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.

Beschikbaarheid:
• Het is van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag;