Ervaren HR-adviseur

Logo van Gemeente Westerveld met gestileerde grijze en paarse designelementen boven de tekst.

Aanvraagnummer: 14571
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Westerveld
Locatie: Diever
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Drenthe
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 24-07-2025 09:00

LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Organisatie
Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.

Opdracht

Team HR  
Het team HR bestaat uit twee HR-adviseurs (waarvan jij er één bent) en een HR-consulent die de HR-adviseurs ondersteunt in de werkzaamheden. De salaris- en personeelsadministratie is uitbesteedt aan het shared service center ONS. Met elkaar ben je verantwoordelijk voor de uitvoering en continue verbetering van de HR-dienstverlening binnen de gemeente. Binnen de gemeente Westerveld zijn de teamleiders verantwoordelijkheid voor de personeelszorg en heb jij een adviserende rol. Jij wordt verantwoordelijk voor de advisering van het team Bedrijfsadvies & Informatievoorziening, het team Financien, Basisregistraties & Belastingen en het team Dienstverlening.  Ook adviseer je de Burgemeester en wethouders, de griffier en de werkgeverscommissie van de griffie over HR-gerelateerde zaken.  

Hiermee ga je aan de slag 

Je takenpakket is zeer divers. Hieronder een greep van waar je allemaal mee aan de slag gaat: 

  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over HR-vraagstukken aan de drie teamleiders, aan medewerkers, de manager Bedrijfsvoering, de Burgemeester en  wethouders, de Griffie en de werkgeverscommissie. Je hebt met jouw scherpe blik snel zicht op HR-gerelateerde risico’s en knelpunten en met je creativiteit formuleer je effectieve oplossingen. 
  • Je werkt mee aan het updaten, moderniseren en uitwerken van zowel bestaand als nieuw personeelsbeleid, personeelsregelingen en HR-thema’s. Concrete onderwerpen waar je mee aan de slag gaat zijn onder andere de modernisering van arbeidsvoorwaarden en het leveren van een bijdrage aan project ‘digitale vaardigheden van medewerkers’.  
  • Je bent budgethouder van de HR-budgetten. Je monitort proactief alle HR-gerelateerde uitgaven, stuurt hierop en zorgt voor een correcte boeking van facturen. 
  • Bij voorkeur ben je HR21-gecertificeerd of bereid deze certificering op korte termijn te behalen. Zo kun je bijdragen aan de (her)waarderingen van functies binnen ons functiehuis. 
  • Je bouwt en onderhoudt relaties binnen en buiten de organisatie, waaronder met HR-adviseurs van andere regionale gemeenten, ONS, de Talentenregio en andere (potentiële) partners. 
  • Je evalueert en waarborgt de naleving van HR-beleid, richtlijnen en regelgeving. Daarbij signaleer je inconsistenties, knelpunten en risico’s en formuleer je snel effectieve oplossingen. 
  • Je volgt actief ontwikkelingen in wet- en regelgeving én HR-trends, en vertaalt deze naar kansen om het HR-beleid van de gemeente actueel en toekomstgericht te houden. 

 

Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van HRM, P&O en/of Arbeid & Organisatie;;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van HR;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als interim HR adviseur;
4. Beschikbaar voor minimaal 32 uur per week;

Gunningscriteria
5. Minimaal 4  jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in de rol van HR adviseur in een gemeentelijke instelling (30 punten);
6. Aantoonbare kennis van de Cao Gemeenten en het arbeidsrecht (20 punten);
7. Aantoonbare HR21-certificering (10 punten);
8.  Aantoonbare werkervaring in advisering op operationeel/tactische vraagstukken, licht dit duidelijk toe in het cv; (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met Visma Raet / Youforce (10 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovenstaande profiel voldoet.

Competenties

Dit verwachten wij van jou
Als jij een teamspeler, sparringpartner en verbindende adviseur bent die snel schakelt tussen diverse onderwerpen en proactief handelt, dan pas je uitstekend binnen ons team. Het is van belang dat je niet alleen uitvoerend, maar ook strategisch kunt denken en verbanden ziet. Je bent in staat om op creatieve wijze mee te denken in oplossingen voor HR-vraagstukken binnen de teams. Je durft duidelijke grenzen te stellen waar de kwaliteit van de HR-dienstverlening onder druk komt te staan en je hebt lef om vernieuwende wegen in te slaan als je kansen ziet voor verbetering. Je bent van nature sterk in het opbouwen en onderhouden van interne en externe relaties en je communiceert helder en passend, zowel mondeling als schriftelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 10. Deze schaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Hybride werken is mogelijk. De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, minimaal 50% aanwezig op kantoor.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 31 juli 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk woensdag 30 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze opdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 24 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!