Fraud Blocker Ervaren juridisch medewerker | Gemeente Meppel | ZZP

Ervaren juridisch medewerker

Logo van Gemeente Meppel met een grote gestileerde oranje letter "M" boven de woorden "Gemeente Meppel" in oranje tekst.

Aanvraagnummer: 5660
Organisatie: Gemeente Meppel
Locatie: Meppel
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Let op! Vanwege een verhoogd risico op schijnzelfstandigheid is deze opdracht niet als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers kunnen reageren, maar bij gunning dient de opdracht via een dienstverband (payrolling/detachering/uitzendbureau) te worden uitgevoerd. Vermeld in uw reactie via welke partij u de opdracht gaat vervullen.

Organisatie
Meppel is een stad met een open karakter en veel te bieden: mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, evenementen, bedrijvigheid en natuur op loop- en fietsafstand. Gemeente Meppel wil een aantrekkelijke werkgever zijn waar medewerkers trots op zijn. Samen met ruim 400 collega’s wordt gewerkt aan maatschappelijke vraagstukken, met focus op kwaliteit, vertrouwen en verantwoordelijkheid.

Opdracht
Als juridisch medewerker werk je aan juridische vraagstukken op het gebied van handhaving van de APV en bijzondere wetten. Hierbij zorg je voor het verhogen van de juridische kwaliteit. Je beoordeelt of besluiten in stand blijven en onderhoudt contact met betrokkenen bij bezwaarschriften.

Je ondersteunt het team met je kennis van de Omgevingswet, APV, bijzondere wetten en Bibob. Je draagt bij aan een goede samenwerking tussen toezicht, handhaving en juridisch advies.

Jouw taken

  • Juridische ondersteuning bieden bij besluiten.
  • Afhandelen van Woo-verzoeken binnen jouw vakgebied.
  • Adviseren over besluitvoornemens en -voorstellen.
  • Ondersteunen bij (in)formele afhandeling van bezwaarschriften.
  • Adviseren toezichthouders en handhavers over (juridische) aanpak.
  • Opstellen van waarschuwingen, vooraankondigingen en lastgevingen.
  • Bijdragen aan regelgeving, beleid en uitvoeringsprogramma’s.
  • Opstellen van standaardbrieven en werkprocessen.
  • Meedenken over werkprocesverbeteringen en deze aanpassen.

Vereisten / Knock-outcriteria

  • Aantoonbaar afgeronde hbo-bacheloropleiding.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Juridisch Medewerker binnen een gemeente.

Gunningscriteria

  • Afgeronde wo-bachelor in een juridische richting (20 punten).
  • Werkervaring met beleid en regelgeving op vergunningverlening, toezicht en handhaving binnen omgevingsrecht (30 punten).
  • Ervaring met bezwaren en beroepszaken (20 punten).
  • Kennis en ervaring met Omgevingswet, APV en Bibob (20 punten).
  • Werkervaring met Powerbrowser (10 punten).

Duid in het cv duidelijk aan hoe u aan het profiel voldoet.

Competenties
Je bent communicatief vaardig en kunt goed luisteren. Je bent zelfstandig, hebt overtuigingskracht en werkt vanuit een onafhankelijk oordeel. Je denkt in creatieve oplossingen, bent daadkrachtig en behoudt overzicht. Je stuurt op een zorgvuldige afronding van casussen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 volgens de bijbehorende CAO.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, inclusief minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Hybride werken mogelijk.

Planning
Gesprekken staan gepland op woensdag 18 december 2024. U ontvangt uiterlijk dinsdag 17 december 2024 bericht over de selectie.

Overige informatie

  • VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) is vereist.
  • Integriteits- en geheimhoudingsverklaring vereist.
  • Uittreksel Handelsregister (KvK) vereist.
  • Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vereist.
  • Waadi-registratie vereist voor bedrijven die personeel ter beschikking stellen.

Reactietermijn
De reactietermijn loopt tot maandag 16 december 2024, 09.00 uur.