Ervaren Omgevingsjurist / juridisch planoloog

Logo van de gemeente wijk bij duurstede, met gestileerde zwarte tekst en abstracte lijntekeningen erboven.

Aanvraagnummer: 4282
Organisatie: Gemeente Wijk bij Duurstede
Locatie: Wijk bij Duurstede
Uren per week: 24 uur
Tarief: €120 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: 1-11-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 4 maand(en)
Sluitingsdatum: 18-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar. Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Opdracht
Dat jij van nature een verbinder bent komt goed van pas, want je bent in deze functie de spil tussen de specialisten ruimtelijke ordening en andere collega’s binnen onze gemeente. Jij ondersteunt hen met juridisch ruimtelijk advies. De Omgevingswet is er; jij zorgt er met jouw nauwkeurige en integrale blik voor dat de nieuwe regelgeving goed wordt geïmplementeerd waar nog nodig en goed wordt toegepast waar deze al is geïmplementeerd. Dit ga je bijvoorbeeld doen:

  • Samen met een projectgroep werk je aan het opstellen van het Omgevingsplan;
  • Je bereidt besluiten van ons bestuur voor de Omgevingswet voor en zorgt dat deze op een goede manier worden genomen;
  • Je behandelt bezwaar- en beroepszaken en vertegenwoordigt het gemeentebestuur bij de bezwaarschriftencommissie, rechtbank en Raad van State;
  • Je adviseert het gemeentebestuur over omgevingsvergunningen en ruimtelijke ordening;
  • Je behandelt verzoeken om planschade/nadeelcompensatie;
  • Je verzorgt en begeleidt uitgebreide procedures op het gebied van afwijkingen;
  • Je treedt op als contactpersoon tussen burgers/bedrijfsleven en/of andere instanties;
  • Je initieert, organiseert en onderhoudt interne en externe overlegstructuren en netwerken;
  • Je voert overleg met belanghebbenden over buitenplanse ruimtelijke ontwikkelingen.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op WO/master-niveau.
2. Beschikbaar voor minimaal 24 uur per week.
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024, voor 24 uur per week.
4. Minimaal 2 dagen per week beschikbaar op locatie.
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur/medewerker ruimtelijke ordening binnen een gemeente.

Gunningscriteria
6. Afgeronde juridische opleiding of opleiding planologie/RO op WO/master-niveau (15 punten).
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur/medewerker ruimtelijke ordening binnen een gemeente (30 punten).
8. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke instelling in een juridisch planologische functie (30 punten).
9. Uurtarief maximaal € 120,- exclusief BTW, inclusief eventuele reis-, verblijf- en overige kosten (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Omgevingsbewust;
Politiek sensitief;
Analytisch en besluitvaardig;
Punctueel;
Goed kunnen samenwerken.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 21 oktober 2024 in de middag, op het gemeentehuis. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 18 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.