Fraud Blocker Ervaren Secretaris Bezwaarschriftencommissie | ZZP Opdracht

Ervaren Secretaris Bezwaarschriftencommissie

Logo van de gemeente midden-delfland, voorzien van een gestileerd blauw schild met golven en de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 7319
Organisatie: Gemeente Midden-Delfland
Locatie: Schipluiden
Uren per week: 16 tot 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 2 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 24-03-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 1 maand(en)
Sluitingsdatum: 27-02-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Midden-Delfland is niet zomaar ‘een gemeente’. Het grijze pak past ons niet. We hebben oog voor onze inwoners, het landschap, de karakteristieke dorpen en elkaar.

We zijn geïnteresseerd in jou
Bij ons werken mensen met idealen, goede ideeën, empathie, kennis en kunde. Inwoners en medewerkers voelen zich begrepen, geholpen, betrokken en thuis. We zijn benaderbaar, tonen oprechte belangstelling en luisteren écht. Naar elkaars verhalen, wensen en vragen. We kijken naar het geheel en zoeken naar een passend antwoord. Ook als we daarvoor van de gebaande paden moeten wijken.
Als secretaris van de bezwaarschriftencommissie ben je verbonden aan het team juridische zaken. De sfeer is prettig en betrokken, we gaan informeel met elkaar om.

Opdracht
Wij zijn op zoek naar een zeer ervaren secretaris voor de bezwaarschriftencommissie, specifiek gericht op de afhandeling van een grote hoeveelheid bezwaarschriften die worden verwacht in het kader van een omgevingsvergunning. De opdracht is tijdelijk van aard en zal zich richten op de afhandeling van deze bezwaarschriften binnen een duidelijke juridische en procedurele context.

Profiel

  • Senior Jurist: Wij zoeken een senior jurist met aantoonbare ervaring en deskundigheid in het omgevingsrecht en de Omgevingswet.
  • Ervaring met Bezwaarschriften: De kandidaat moet ervaring hebben in het behandelen en begeleiden van bezwaarschriften binnen de gemeentelijke of publieke sector.
  • Juridische kennis: Kennis van de Omgevingswet, het Omgevingsrecht en relevante wet- en regelgeving is essentieel voor deze functie.
  • Communicatieve vaardigheden: De secretaris zal in direct contact staan met bezwaarmakers, commissieleden en andere betrokkenen, en moet in staat zijn complexe juridische kwesties helder en zorgvuldig te communiceren.

Verantwoordelijkheden:

  • Het juridisch beoordelen en analyseren van ingediende bezwaarschriften.
  • Het voorbereiden van het (concept)advies voor de commissie.
  • Het bijwonen van de hoorzitting van de bezwaarschriftencommissie en zorgdragen voor het verslag van deze zitting.
  • Het waarborgen van de juiste toepassing van de wet- en regelgeving, specifiek binnen de context van de Omgevingswet.
  • Het onderhouden van contacten met bezwaarmakers, interne en externe partijen.

Vereisten
1. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding Rechten;
2. Aantoonbare werkervaring als secretaris van de bezwaarschriftencommissie;
3. Aantoonbare werkervaring als jurist bij een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring in het Omgevingsrecht/de Omgevingswet;
5. Beschikbaar tussen de periode april en juni voor 16 uur per week;
6. Beschikbaar op de dinsdagavond voor de hoorzitting van de bezwaarschriftencommissie.

Gunningscriteria
1. Een aantoonbare afgeronde rechten opleiding op wo bachelor niveau (10 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris van een bezwaarschriftencommissie bij een gemeente (20 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de afhandeling van bezwaarschriften op het gebied van het omgevingsrecht (benoemd dit duidelijk in het cv) (35 punten);
10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het onderdeel verslag opstellen van de hoorzitting (20 punten);
11. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar in de rol van juridisch adviseur (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Dienstverlenend;
- Nauwkeurig;
- Hoog verantwoordelijkheidsgevoel;
- Drive en enthousiasme;
- Communicatief vaardig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10-10a. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 3 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 28 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 27 februari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

7319 - Ervaren Secretaris Bezwaarschriftencommissie