Financial Controller

Aanvraagnummer: 13272
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Kadaster
Locatie: Eindhoven
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: 100 per uur
Duur van de opdracht: 6,5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 15-08-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 26-06-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd.
Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt en het Kadaster mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Opdracht
Het team Concerncontrol is op zoek naar een ervaren Financial Controller.Wij zijn voor een tijdelijke periode op zoek naar een ervaren financial controller die een hands-on mentaliteit heeft en de Senior Financial Controller ondersteund en ontlast tijdens de intensieve periode van de jaarrekeningcontrole. Je bent een deskundige Financial Controller met minimaal vijf jaar ervaring binnen het vakgebied van Financiën en Control of Accountancy en ruime ervaring met jaarrekeningcontroles. In deze opdracht ontlast je de Senior Financial Controller zo veel mogelijk bij het voorbereiden van het jaarrekeningtraject en het proces rondom het opstellen van het bestuursverslag. Je draagt bij aan een efficiënte en tijdige afronding van het controleproces, bent in staat om andere afdelingen te benaderen en aan te sturen om tijdig de benodigde informatie te verzamelen voor een soepele jaarrekeningcontrole en werkt nauw samen met interne stakeholders en de externe accountant. Je bent in staat Je speelt een rol bij de totstandkoming van de kwartaal- en jaarverslaggeving van de planning en control producten. Je gaat op zoek naar verbeteringen binnen het internal control framework aan de hand van data-analyses of aanbevelingen van de accountant. Je werkt zelfstandig aan de review van uitgevoerde ICF-controles, stelt position papers op voor de accountant t.b.v. de jaarrekeningcontrole en zorgt ervoor dat de financiële administratie en bijbehorende verantwoording volledig en accuraat zijn en tijdig zijn aangeleverd bij de externe accountant.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
- SAP;
- SAC;
- Power-BI;
- Excel
Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
- Ondersteuning bij de kwartaal- en jaarafsluiting;
- Opstellen van financiële rapportages voor bijvoorbeeld de directieraad, raad van bestuur en raad van toezicht;
- Ondersteuning bij de voorbereidingen en uitvoering van de interim- en jaarrekeningcontrole;
- Verzamelen, analyseren en aanleveren van gevraagde informatie aan de externe accountant;
- Signaleren van risico’s of knelpunten in de financiële verantwoording;
- Ondersteund bij de totstandkoming van het bestuursverslag;
- Kwaliteit van de financiële administratie bewaken en financiële situatie analyseren;
- Adviseren over financiële onderwerpen, zoals investeringen, wetgeving en belastingen;
- Contact onderhouden met de externe accountant over de uitkomsten van uitgevoerde controles en beoordelingen;
- Verbeteringen doorvoeren binnen internal control framework door data-analyses;
- Actief bijdragen aan Planning & Control werkzaamheden.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een maximum uurtarief van € 100,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en overige kosten;
3. Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 4 pagina’s A4;
4. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
5. Afgeronde bedrijfseconomische WO-opleiding;
6. Minimaal 5 jaar ervaring binnen het vakgebied Financiën & Control of Accountancy;
7. Ervaring in een vergelijkbare organisatie;
8. Minimaal 3 jaar ervaring met jaarrekeningcontroles door een externe accountant;
9. Minimaal 2 jaar ervaring met SAP, en bij voorkeur ook met de rapportagetool SAC;
Gunningscriteria
10. U geeft een beschrijving van de aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster (60 punten).
11. U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score ( 40 punten ).
Competenties
- Resultaatgericht;
- Helikopterview;
- Adviesvaardigheid;
- Overtuigingskracht;
- Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
- Kwaliteitsgericht;
- Klantgericht;
- Proactief en initiatiefrijk;
- Nauwkeurig;
- Scherp en analytisch denkvermogen;
- Kan goed zelfstandig, maar ook in teamverband werken;
- Mensgericht, politiek sensitief en gaat discreet om met privacygevoelige gegevens.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 11. Deze schaal is verbonden aan de desbetreffende cao van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 4 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden gegeven.
Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 3 juli 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op XXXX XX-XX-XXXX bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de conceptovereenkomst van het Kadaster, zoals toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Andere voorwaarden worden uitgesloten.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht de geselecteerde inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 26 juni 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.