Aanvraagnummer: 6521
Organisatie: Omgevingsdienst Regio Arnhem
Locatie: Arnhem
Uren per week: 36
Tarief: €90 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: nee
Sluitingsdatum: 22-01-2025 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
De Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA) draagt bij aan een veilige en duurzame leefomgeving door vergunningverlening, toezicht en handhaving in de regio Arnhem. Voor een correcte verantwoording van het financiële beleid en beheer is een zorgvuldige en tijdige afronding van de jaarrekening essentieel.
ODRA zoekt een ervaren financial controller die de organisatie tijdelijk kan ondersteunen bij de voorbereidingen en uitvoering van de jaarrekening 2024.
Verantwoordelijkheden
De financial controller zal verantwoordelijk zijn voor de volgende taken:
-
Voorbereiding van de jaarrekening:
- Verzamelen, controleren en analyseren van financiële gegevens.
- Toetsen van de cijfers aan relevante wet- en regelgeving, zoals BBV (Besluit Begroting en Verantwoording).
- Samenstellen van een concept-jaarrekening in overleg met de interne administratie.
-
Procesbegeleiding:
- Aansturen van het proces rondom de jaarrekening, inclusief het opstellen en bewaken van de planning.
- Coördineren van interne betrokkenen en afstemming met externe accountants.
-
Analyse en advies:
- Signaleren van afwijkingen en knelpunten en het voorstellen van oplossingen.
- Adviseren van de manager bedrijfsvoering over financiële risico’s en kansen.
-
Ondersteuning bij de accountantscontrole:
- Voorbereiden en aanleveren van auditdossiers.
- Fungeren als eerste aanspreekpunt voor vragen van de externe accountant.
-
Documentatie en rapportage:
- Zorgdragen voor een heldere en gestructureerde vastlegging van het proces en de bevindingen.
- Opstellen van toelichtingen bij de jaarrekening.
Gevraagd profiel
De ideale kandidaat beschikt over:
- Een afgeronde opleiding op hbo- of wo-niveau in een financiële richting (bijvoorbeeld Accountancy, Bedrijfseconomie of Controlling).
- Minimaal 3 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur in een gemeentelijke of overheidsomgeving.
- Gedegen kennis van BBV-richtlijnen en financiële administratie binnen de publieke sector.
- Ervaring met het opstellen van jaarrekeningen en het begeleiden van accountantscontroles.
- Analytisch vermogen, nauwkeurigheid en een proactieve werkhouding.
- Goede communicatieve vaardigheden en het vermogen om complexe financiële informatie begrijpelijk over te brengen.
Beschikbaarheid
De kandidaat is zo spoedig mogelijk inzetbaar tot en met 30 juni 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 50 %
Gewicht van kwaliteit : 50 %
Top
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100
, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria Kwaliteit
40 %Conform profiel, de kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op hbo- of wo-niveau in een financiële richting (bijvoorbeeld Accountancy, Bedrijfseconomie of Controlling).
40 %Conform profiel, ervaring met het opstellen van jaarrekeningen en het begeleiden van accountantscontroles.
20 %Conform profiel, minimaal 3 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur in een gemeentelijke of overheidsomgeving. Gedegen kennis van BBV-richtlijnen en financiële administratie binnen de publieke sector.
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: € 90,00
Competenties te toetsen in interviewfase
1.
Interviewfase
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.
De interviews zullen plaatsvinden in overleg, ODRA is in gesprek met een voorkeurskandidaat. Gelieve hier rekening mee te houden.