Financial Controller / Excel Expert

Aanvraagnummer: 14110
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Wijdemeren
Locatie: Loosdrecht
Uren per week: 36 per week
Tarief: 115 per uur
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-08-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 08-07-2025 09:00
LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Wijdemeren gaat per 1-1-2026 ambtelijk fuseren met de gemeente Hilversum. Per 1-1-2027 fuseert de gemeente Wijdemeren bestuurlijk met de nieuwe gemeente Hilversum. Dit houdt in dat de duur van de opdracht tot uiterlijk 31 december 2025 is.
Opdracht
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een (zeer) ervaren financial controller/Excel expert.
Werkzaamheden:
- Excel toepassen en beheren in auditfiles, gekoppeld aan Key2Financien;
- Maandelijks opstellen van gecombineerde managementrapportages in Excel, met gebruik making van de auditfiles voor de diverse planning en control producten;
- Levert een actieve bijdrage bij het opstellen van de P&C producten binnen het team financiën;
- Voorstellen doen voor het optimaliseren van werkprocessen (IV3, aansluiting sub- met financiële administratie etc.)
- Toetst en evalueert de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving.
Vereisten
1. Een maximum uurtarief van € 115,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente of gemeenschappelijke regeling;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
4. Aantoonbare kennis van en werkervaring met Key2Financien van Centric (Benoem duidlijk waar deze is opgedaan);
5. Aantoonbare vergevorderde kennis van en werkervaring met Excel (Draaitabellen, rapportages, data-analyses, dashboards) (Benoem dit duidelijk in het cv);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het (mede) opstellen van Planning en Control producten binnen een gemeente of gemeenschappelijke regeling (benoem dit duidelijk in het cv);
Gunningscriteria
7. Aantoonbare afgeronde opleiding bedrijfsadministratie op hbo bachelor niveau (20 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Financial Controller en/of Financieel Adviseur bij een gemeente in de afgelopen 10 jaar met vergevorderde kennis van Excel (40 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met gemeentefinanciën / BBV in de afgelopen 5 jaar (benoem dit duidelijk in het CV) (25 punten);
10. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het (mede) opstellen van Planning & Control producten binnen een gemeente of gemeenschappelijke regeling (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Naar de ruime kennis en ervaring die je meeneemt, vinden wij het volgende ook belangrijk.
Je bent: flexibel, stressbestendig, creatief, collegiaal en analytisch.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: twee dagen per week op kantoor is het uitgangspunt, waarbij woensdag de vaste dag is waarop het hele team op kantoor aanwezig is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland in week 29 (woensdag 9 juli of donderdag 10 juli). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 8 juli 2025. Tot die tijd kunt u reageren.