Financial Controller Landelijk Gebied

Logo van provincie utrecht met links een gedetailleerd wapen en rechts de naam "provincie utrecht" naast twee rode vierkantjes.

Aanvraagnummer: 12002
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Utrecht
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 16-06-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Resultaatopdracht

  • Betrouwbaarheid financiële informatie

Het vaststellen van de betrouwbaarheid van de opgeleverde financiële informatie door middel van analyses en controles en het  verzorgen van complexe financiële mutaties.

  • Tijdige en juiste bijdrage aan P&C producten

Het coördineren en toetsen van de financiële bijdragen van het programma Landelijk Gebied voor de planning & control producten, zodat deze informatie juist, tijdig en volledig verwerkt wordt.

  • Ondersteuning budgethouders

Het opstellen van financiële rapportages, maandelijkse bespreking met budgethouders en ondersteuning en advisering bij complexe financiële vraagstukken zodat het management tijdig en op basis van volledige informatie tot besluitvorming kan komen.

Jouw spilfunctie vereist dat je een verbinder bent, die in staat is om soms taaie financiële materie op een eenvoudige wijze bij anderen over te brengen en hen mee te nemen in de processen.

Je bent medeverantwoordelijk voor het uitvoeren van de planning en control cyclus van het programma Landelijk Gebied. Je bent een belangrijke schakel in de planning en control cyclus en het tot stand brengen van de planning en control producten van het programma Landelijk Gebied. Hierbij werk je nauw samen met de Business Controller en de Financieel beleidsondersteuner.   

Jouw belangrijkste werkzaamheden zijn:

  • het coördineren en toetsen van de financiële bijdragen van jouw programma voor de planning en control producten (zoals de kadernota, begroting, voorjaarsrapportage, najaarsrapportage, slotwijziging en jaarrekening) en het verzorgen van complexe financiële mutaties;
  • adviseren op financiële vraagstukken, zoals die o.a. verwoord worden in collegevoorstellen;
  • ondersteunen van de budgethouders met financiële vraagstukken en hen helpen met de budgetbewaking, o.a. door het opstellen van managementrapportages op diverse thema’s, zoals de voortgang op financiën en personeel;
  • het optimaliseren van het gebruik van de financiële systemen en een vertaling van financiële kaders naar concrete acties binnen de programma’s;
  • begrotingswijzigingen uitvoeren en indien van toepassing zorgen voor een aansluiting met de projectadministratie in samenwerking met de projectcontrollers;

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; 
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als financieel controller/adviseur bij een gemeente of provincie in de afgelopen 10 jaar.

Gunningscriteria
4. Een afgeronde financiële opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);
5. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel controller/adviseur bij een gemeentelijke of provinciale overheid met overheidsfinanciën (50 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met SAP, LIAS en PowerBI. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

Persoonlijke eigenschappen

  1. Je hebt een flexibele, kritische en dienstverlenende houding, met oog voor details en een grote resultaatgerichtheid.
  2. Je kunt goed zelfstandig en binnen tijdsplanning werken en bent daarbij stressbestendig.
  3. Je bent een duidelijke senior die het vakgebied beheerst en zeer goed kan communiceren met de lijnorganisatie en functionele aanwijzingen kan geven.

Vaardigheden

  1. Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  2. Je bent nauwkeurig en zorgvuldig in je werk.
  3. Je kunt goed schakelen tussen verschillende werkzaamheden en behoudt het overzicht.

Kennis

  1. Kennis van overheidsfinanciën en van de verschillende bestuurlijke besluitvormingsprocessen.
  2. Je hebt kennis van en analytisch inzicht in de administratie en de vertaling daarvan in de verschillende P&C-producten.
  3. Je hebt kennis van en bent vaardig met de IT-systemen: SAP 4Hana, LIAS en Excel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is eventueel verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 25 juni 2025, van 13:00 tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 24 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 16 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.