Financieel Administratief Medewerker B

Logo van Maashorst met een gestileerde paarse 'm' en de naam in grijze kleine letters.

Aanvraagnummer: 1154
Organisatie: Gemeente Maashorst
Locatie: Uden
Uren per week: 28 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 27-5-2024 t/m 1-1-2025
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 27-5-2024
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 13-05-2024 12:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Dit zijn wij

Even voorstellen. Wij zijn Maashorst. Een splinternieuwe gemeente met zes bruisende kernen, omgeven door natuur zoals je die nergens anders tegenkomt. Bij ons vind je het beste van twee werelden: alle voorzieningen in de buurt en toch ruimtelijk en omringd door groen wonen en werken. Dat we nieuw zijn, betekent dat we nog volop aan het uitvinden zijn wie we zijn en welke weg we gaan bewandelen. Spannend? Ja, soms wel. Maar het biedt ook ontzettend veel kansen.

Over impact gesproken: Maashorst barst van de ambities! In onze eigen gloednieuwe organisatie én in onze prachtige gemeente, waar natuurliefhebbers en levensgenieters ondergedompeld worden in ‘goei leven’. Om een van onze ambities te noemen: Maashorst als toeristische streek op de kaart zetten. Letterlijk. We willen dat heel Nederland in 2026 weet waar Maashorst ligt. Ja, echt! Deze en andere plannen verwezenlijken we graag met een stel vrijzinnige pioniers, die zin hebben in een oer-Brabants avontuur.

Dit ga je doen

Inwoners financieel ondersteunen op het gebied van jeugdhulpverlening, re-integratie, uitkeringen en voorzieningen vanuit de Wmo. Een mooie verantwoordelijkheid waarmee jij hét verschil maakt voor velen. En ben je dol op cijfers? Dan kun jij je hart al helemaal ophalen, want je bent dagelijks bezig met euro’s. Denk aan herberekeningen maken, facturen klaarzetten en declaraties voor leerlingenvervoer verwerken. En aan crediteuren aanmaken, ontvangsten boeken, debiteuren uitbetalen en aanmaningen versturen.

Hoe jouw werkdag eruit ziet? Je verdeelt de werkvoorraad met je collega’s. Daarna check je in het beheerprogramma Suite welke aanvragen consulenten hebben gedaan. Nadat je deze aanvragen administratief verwerkt, focus je op het klaarzetten en verwerken van facturen. Daarnaast beantwoord je vragen van collega’s. Deze gaan bijvoorbeeld over de inhoud van bankafschriften. Tot slot bereidt jij samen met het hele team de uitbetalingen van het vakantiegeld voor: een van de jaarlijkse piekmomenten.

Je doet het samen met …

Het team bestaat uit zeven financieel-administratief medewerkers, twee senior financieel-administratief medewerkers, een financieel specialist, vijf backoffice-medewerkers en drie administratieve ondersteuners.

Om succesvol te zijn in deze opdracht breng je het volgende mee:

  • Een mbo 4-diploma richting financiële administratie of (bedrijfs)economie.
  • Ervaring op het gebied van uitkeringsadministratie.
  • Kennis van administratieve methodieken en bijbehorende wet- en regelgeving, zoals de belastingwet en eisen rondom verantwoording.
  • Bij voorkeur kennis van Suite4All voor het sociaal domein, de Wmo, Participatiewet en Jeugdwet en de vaardigheid om te werken met Excel en Key2Finance.
  • Een proactieve instelling.
  • Het vermogen om met deadlines te werken, zowel zelfstandig als in teamverband.

Diploma

Minimaal MBO niveau 4 opleiding richting financiële administratie of (bedrijfs)economie.

Kennis en ervaring

Kennis en ervaring op het gebied van uitkeringsadministratie binnen een gemeente.
Weging prijsdeel: 20 %

Motivatiebrief

Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
  • De kandidaat motiveert waarom hij/zij de geschikte kandidaat is voor deze opdracht.
  • De kandidaat motiveert waarom hij/zij deze opdracht bij de gemeente Maashorst wilt doen.

Weging: 20 %

Kennis en ervaring

Kennis en ervaring op het gebied van uitkeringsadministratie binnen een gemeente.
  • 1 jaar ervaring (5 %)
  • 2 jaar ervaring (10 %)
  • 3 jaar ervaring (15 %)
  • 4 jaar ervaring of meer (20 %)
Weging: 20 %

Systemen

Bij voorkeur kennis van Suite4All voor het sociaal domein, de Wmo, Participatiewet en Jeugdwet en de vaardigheid om te werken met Excel en Key2Finance. Benoem duidelijk in je motivatiebrief wanneer voldaan wordt aan deze criteria.
Weging: 20 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
  • Duidelijke toelichting op motivatie.
  • Duidelijke toelichting op opgedane kennis en ervaring.
  • Duidelijke toelichting op gevraagde en beschikbare eigenschappen.

Weging: 20 %
De gesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 21 mei op het stadhuis in Uden.