Financieel administratief medewerker Oekraïne opvang

Logo van Gemeente Pekela met een gestileerde blauwe en zwarte "P"-vorm links van de tekst "Gemeente Pekela" op een witte achtergrond.

Aanvraagnummer: 14551
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Pekela
Locatie: Oude Pekela
Uren per week: 16 - 20 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Groningen
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 21-07-2025 09:00

LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Pekela mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Pekela. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Organisatie
De gemeente Pekela bestaat uit de kernen Oude Pekela, Nieuwe Pekela, Boven Pekela en Bronsveen en telt ruim 12.000 inwoners. Het Pekelderdiep loopt als een lint door de 13 kilometer lange gemeente en heeft een centrale rol gehad in de ontwikkeling van de streek.

Pekela is een karakteristieke Groningse gemeente met een boeiende en soms roerige geschiedenis.

Dat heeft gemaakt dat de Pekelders trots zijn op hun gemeente en vanuit betrokkenheid bijdragen aan de gemeenschap. Dat is ook zichtbaar in de toekomstvisie ‘2022-2030, ‘Pekela in beweging’.

Door haar ligging in het hart van Oost-Groningen is Pekela goed bereikbaar en heeft het een goed ontwikkelde infrastructuur.  Het is een goede plek om te wonen, te werken en te recreëren.

De ambtelijke organisatie is compact en wordt gekenmerkt door korte lijnen, snelle besluitvorming, brede functies en betrokkenheid.

Een motivatiebrief is wenselijk en kan toegevoegd worden aan het cv (let op; dit moet worden samengevoegd tot 1 document).

Team
De gemeente Pekela heeft twee locaties voor de opvang van Oekraïners. Je komt in een team van woonbegeleiders, baliemedewerkers, huismeesters, beveiligers en vrijwilligers te werken.  

Opdracht
In deze functie ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van Oekraïense vluchtelingen door hen te helpen met hun leefgeld en het beheren van hun financiële bijdragen. Je voert hiertoe ook zelfstandig gesprekken met Oekraïners. Je werkt in een dynamische omgeving waar je nauw samenwerkt met de managementassistent en de locatiemanagers.

Taken

  • Zorgdragen dat Oekraïense vluchtelingen tijdig hun leefgeld ontvangen.
  • Beoordelen van de noodzaak van een eigen bijdrage voor vluchtelingen met inkomsten in opvanglocaties.
  • Beheren van bestanden, inclusief het doorvoeren van wijzigingen en beëindigen van eigen bijdragen.
  • Rapporteren, opstellen van beschikkingen en verzorgen van overige correspondentie.
  • Actief afstemmen en samenwerken met andere functionarissen binnen de gemeente Pekela over financiële regelingen voor ontheemden uit Oekraïne, met actuele kennis van relevante wet- en regelgeving en beleidskaders rondom tijdelijke bescherming, financiële ondersteuning en financiële  bijdragen.

Wie ben jij?
Jij houd van overzicht, duidelijkheid en werkt graag met cijfers. Je bent van nature behulpzaam en je blijft kalm in drukke situaties. Je laat je niet afschrikken door een taalbarrière en zoekt altijd naar manieren om elkaar te begrijpen – met geduld, creativiteit en een open houding. Je staat stevig in je schoenen en je blinkt uit in nauwkeurigheid. Je hebt een scherp oog voor detail om ervoor te zorgen dat de administratie foutloos wordt bijgehouden.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo-4 niveau;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een financiële functie;.
4. Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein bij een gemeente;
5. Aantoonbare werkervaring met aanvragen leefgeld.

Gunningscriteria
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een financiële functie in de afgelopen 5 jaar (50 punten);
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo-4 niveau in economische of financiële richting; (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Communicatief vaardig
  • In staat om verbinding te maken met de doelgroep
  • Resultaatgericht
  • Nauwkeurig
  • Samenwerken
  • Goede beheersing van de Engelse taal is een pré.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De werkdagen stemmen we in onderling overleg af.
Is hybride werken mogelijk: nee

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 31 juli 2025 om 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 24 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 21 juli 2025 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.