Financieel adviseur

Rode banner met witte tekst met de tekst "provincie noord-brabant" in hoofdletters.

Aanvraagnummer: 3115
Organisatie: Provincie Noord-Brabant
Locatie: Provincie Noord-Brabant
Uren per week: 36 per week
Tarief: €100 per uur
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 02-09-2024
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 19-08-2024 06:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Wat ga je doen?

Binnen het team Administratie zoeken we een ondernemende en betrouwbare collega die voor de periode van een aantal maanden versterking komt bieden op onderwerpen als WKR rapportage en procesinrichting. Samen met het team zorg je ervoor dat we ons geen zorgen hoeven te maken over een tijdige, juiste en volledige WKR administratie, want dat regel jij! Dit alles doe je in afstemming met het projectteam WKR.


Team
Je werkt samen met je directe collega’s van het team administratie, dat bestaat uit zowel de personeels- en salarisadministratie, expertise- en control, als de financiële administratie (ca 22 personen). Het projectteam WKR is een team dat bestaat uit een projectleider vanuit de Administratie, leden van het team Administratie, Fiscaliteit, Concerncontrol en Menselijk Kapitaal. Samen zorgen we ervoor dat we voldoen aan de bedrijfseconomische en fiscale verplichtingen die vanuit de belastingdienst worden gesteld. Dat doen we door vanuit onze drive en kennis, invulling te geven aan de dagelijkse werkzaamheden en het optimaliseren we onze processen in lijn met de Bedrijfsvoeringsvisie. Administratie is als team onderdeel van het programma SIA (Strategie, Informatie en Administratie). SIA heeft jaarlijks een aantal speerpunten bepaald, bijvoorbeeld ten aanzien van digitalisering, WKR en optimalisatie van de administratie.


De functie
Als financieel adviseur, ben je een spin in het web en ga je onder meer aan de slag met:

  • het administratief invoeren en verwerken van gegevens en informatie, het controleren van facturen en boekingsregels;
  • het adviseren over de gegevens en informatie, corrigeren van administratieve invoer indien nodig;
  • het leveren van bijdragen aan rapportages, en najagen van anderen om informatie tijdig compleet te krijgen;
  • vervaardigen van rapporten en het meedenken en meewerken in de verdere digitalisering van de werkprocessen;
  • het doorvoeren van verbeteringen in de administratie in het kader van het horizontaal toezicht van de belastingdienst;
  • het actualiseren en beschrijven van onze hoofdprocessen, werkprocessen en evt. handleidingen in Aris;
  • het adviseren en hands on meedoen ten aanzien van werkzaamheden met betrekking tot Vennootschapsbelasting, BTW, het BTW-compensatiefonds en de Loonheffingen;
  • oppakken van verbeteringen uit het jaarrekeningtraject, jaarplanning administratieve producten opstellen en verplichtingenadministratie op orde brengen i.s.m. andere teams;
  • adviseren over en doorvoeren van procesoptimalisatie binnen financiële administraties.

Kandidaatomschrijving

Kennis en kunde:

  • Je beschikt over een afgeronde relevante HBO opleiding,
  • Je beschikt over kennis van relevante wet- en regelgeving op het vakgebied PSA, WKR en SAP


Competenties:

Je bent klant- en resultaatgericht. Je werkt gestructureerd en hebt oog voor detail. Daarnaast ben je een echte teamplayer en in staat om verbindend en helder te communiceren. Je bent een hands-on doener. Jij ziet het belang van goede gestructureerde processen.


Ervaring:

  • Je hebt bij voorkeur minimaal 10 jaar werkervaring als financieel adviseur.
  • Je beschikt bij voorkeur over minimaal 5 jaar ervaring met relevante systemen, waaronder Aris en SAP
  • Je hebt bij voorkeur 3 jaar ervaring bij een overheid.

Eisen

Opleiding
Kandidaat beschikt over een relevante afgeronde HBO opleiding. Dit blijkt uit CV.
Werkervaring als financieel adviseur
Kandidaat beschikt over werkervaring als financieel adviseur, waarvan liefst 3 jaar bij gemeentelijke of provinciale overheden. Dit blijkt uit CV.
Ervaring met relevante systemen
Kandidaat beschikt over ervaring met relevante systemen, waaronder Aris en SAP. Dit blijkt uit CV.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 15 %


Opleiding
Kandidaat beschikt over een relevante afgeronde HBO opleiding. Dit blijkt uit CV.
  • relevante opleiding en diploma’s (10 %)
  • geen relevante opleiding (1 %)
Weging: 10 %


Werkervaring als financieel adviseur
Kandidaat beschikt over werkervaring als financieel adviseur, waarvan liefst 3 jaar bij gemeentelijke of provinciale overheden. Dit blijkt uit CV.
  • > 10 jaar ervaring, waarvan 3 jaar bij overheden (30 %)
  • > 10 jaar ervaring (25 %)
  • 5 - 10 jaar ervaring, waarvan 3 jaar bij overheden (20 %)
  • 5 – 10 jaar ervaring (15 %)
  • 1 - 5 jaar ervaring, waarvan 3 jaar bij overheden (10 %)
  • 1 – 5 jaar ervaring (5 %)
  • Minder dan 1 jaar ervaring (1 %)
Weging: 30 %


Ervaring met relevante systemen
Kandidaat beschikt over ervaring met relevante systemen, waaronder Aris en SAP. Dit blijkt uit CV.
  • >5 jaar ervaring SAP en Aris (20 %)
  • 1-5 jaar ervaring SAP en Aris (10 %)
  • Minder dan 1 jaar ervaring, of ervaring met Aris (1 %)
Weging: 20 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:


1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.

2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.

3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten.

Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.


Weging: 25 %

Interviewplanning

We streven er naar de gesprekken te houden op woensdag 21 augustus 2024.