Fraud Blocker Financieel Adviseur | Provincie Groningen | ZZP Opdrachten

Financieel Adviseur

Logo van de provincie Groningen met een gestileerd wapen geflankeerd door twee leeuwen, in blauwe en witte kleuren, met de naam in oranje aan de rechterkant.

Aanvraagnummer: 4177
Organisatie: Provincie Groningen
Locatie: Provincie Groningen
Uren per week: 28-36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Groningen
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 08-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Wij zetten ons in voor een prettige werk- en leefomgeving voor alle Groningers! De provincie doet het werk waarvoor het Rijk te groot is en de gemeenten te klein. Maar dit doen wij niet alleen. We werken samen met inwoners, medeoverheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties hard aan alle uitdagingen waar we in Groningen voor staan. Zo verzilveren we kansen op het gebied van leefbaarheid, economie, vergroening, digitalisering en ecologie.

Al ruim 400 jaar zetten we ons in voor Groningen. Door te zorgen voor onze natuur, landschap en woningbouw. Maar ook door wegen aan te leggen en te onderhouden. We ondersteunen culturele activiteiten en organisaties zodat het culturele aanbod in Groningen levendig blijft. Er zijn subsidies voor het bedrijfsleven en ondernemers, om ze te helpen innoveren en verduurzamen.

Werken bij ons
Met onze vakkennis, betrokkenheid en liefde voor het gebied zorgen we er voor dat Groningen een plek is waar inwoners en gasten graag zijn. Wij werken allemaal met passie voor de samenleving. Dat vind je ook terug in de werksfeer. We werken veel samen om doelen te bereiken. We bieden veel ruimte voor eigen initiatief en het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Samen met collega's werk je aan uiteenlopende opdrachten, in een complexe maar vooral uitdagende omgeving. Geen dag bij de provincie is hetzelfde!

Opdracht
Jij zorgt voor verbinding tussen de basisteams die zich bezighouden met Mobiliteit en financiën. Daarnaast begeleid je de teams die zich bezighouden met team-, management- en bestuursondersteuning. Je gaat proactief het gesprek aan met teamleiders en beleidsmedewerkers. Je signaleert risico's, verbeter- en/of knelpunten en vertaalt deze informatie naar een gefundeerd financieel advies.

Daarnaast coördineer je de P&C cyclus voor jouw teams en begeleid je deze teams bij de uitvoering hiervan. Je bent nieuwsgierig naar de uitdagingen die er liggen en denkt actief mee over hoe wij als provincie verder stappen kunnen maken in de professionalisering van onze financiële functie.

Concreet betekent dit:

  1. Je bent verantwoordelijk voor het bespreken van de financiële stand van zaken aan de hand van management dashboards en eventueel opstellen van aanvullende financiële rapportages;
  2. Je gaat proactief het gesprek aan met inhoudelijk betrokken teamleiders en adviseert hen op basis van jouw kritische en professionele blik;
  3. Coördinatie, advisering en ondersteuning op de financiële elementen van de P&C cyclus. Bijvoorbeeld bij begrotingswijzigingen, dekkingsvoorstellen, verschillenanalyses, etc.
  4. Je adviseert proactief over onderwerpen waar een professionaliseringsslag gemaakt kan worden, bijvoorbeeld bij de financiële vertaling van meerjarige onderhoudsplannen naar de systematiek van de P&C cyclus.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur of controller;

Gunningscriteria
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur of controller (50 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met financiële planning & control bij een overheids­organisatie (50 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Cijfermatig inzicht
Analytisch
Oplossingsgericht
Schrijfvaardig
Flexibel
Teamplayer

Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 10.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
    • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
    • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 8 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.