Financieel adviseur

Logo van Samenwerking A2-Gemeenten met drie gestileerde bladen en tekst met vermelding van Cranendonck, Heeze-Leende en Valkenswaard.

Aanvraagnummer: 9372
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Samenwerking A2 gemeenten
Locatie: Heeze
Uren per week: 24 per week
Tarief: 75,60 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-05-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 22-04-2025 14:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Binnen de A2-Samenwerking zijn wij voor de afdeling Werk & Inkomen op zoek naar een proactieve, daadkrachtige, organisatiesensitieve en accuraat werkende,

Financieel adviseur Werk & Inkomen

Vind jij het een uitdaging om samen met collega’s verder mee te bouwen aan onze samenwerkingsorganisatie? Kun en wil jij jouw vakgebied uitoefenen in een omgeving met veel dynamiek en zo bijdragen aan vier organisaties tegelijk? Krijg jij energie van nieuwe ontwikkelingen en onverwachte uitdagingen?


Dan is dit iets voor jou!


De gemeenten Cranendonck, Heeze-Leende en Valkenswaard werken samen in de ‘Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking A2-gemeenten’ (GRSA2). Alle bedrijfsvoeringstaken en de afdeling Werk & Inkomen (W&I) zijn hierin gebundeld. Wij werken samen aan de kwalitatief hoogwaardige dienstverlening aan en actieve samenwerking met de drie gemeenten. Wij bouwen samen aan een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening voor de drie gemeenten.


Sociaal domein 

Met onze dienstverlening draagt W&I bij aan en zijn we onderdeel van de sociaal domein organisaties van de drie gemeenten. We stemmen onze dienstverlening af op de klantbenadering in de volle breedte en werken aan een integrale aanpak en oplossing. 

Tegelijkertijd maken we deel uit van de arbeidsmarktregio's Zuid-Oost Brabant en Midden-Limburg. We werken volgens de Omgekeerde Toets, dus meer situationeel maatwerk boven wet- en regeltoepassing.  


Wat ga je doen?

Samen met je collega’s zorg jij voor inzicht in de financiën betreffende Werk & Inkomen van 4 organisaties. Dit doe je door (beleidsinhoudelijke) collega’s te adviseren over financieel-economische onderwerpen en ontwikkelingen op verschillende beleidsterreinen. Hieronder valt o.a.: het verstrekken van een uitkering levensonderhoud (BUIG), de arbeidsmarkt, re-integratie & participatie, inburgering, geldzorgen en minimabeleid. Ook de financiële afstemming met de sociaal ontwikkelbedrijven GRWRE en De Risse vallen onder jouw takenpakket.


Je ondersteunt en adviseert collega’s bij de uitvoering van de planning- en control cyclus. Daarnaast signaleer je trends en risico’s, vertaalt die naar consequenties voor W&I en zorg je, samen met de collega’s binnen de afdeling, voor kwalitatief goede financiële rapportages in de planning en control cyclus van W&I en het aandeel van W&I in deze cyclus bij de 4 organisaties. 


Je initieert en participeert in verbetertrajecten op het gebied van planning & control, financiën en bedrijfsvoering van W&I. De manier waarop je communiceert maakt jou een succesvolle financieel adviseur. In begrijpelijke taal, rekening houdend met standpunten en belangen van anderen en door cijfers te vertalen in inzichtelijke verhalen. Daarmee draag je bij aan goede besluitvorming met oog voor politiek-bestuurlijk gevoelige thema’s bij de 4 organisaties.  


Tevens kun je financiële standpunten helder, kort & bondig uitleggen aan beleidsmedewerkers, financieel adviseurs van gemeenten maar ook aan bestuurders of leden van de sociaal ontwikkelbedrijven. 


Dagen zijn flexibel in te delen, maandag, dinsdag en donderdag hebben voorkeur. Het kan voorkomen dat je ook een keer op een andere locatie dient te werken.


Wat breng je mee?

  • Je hebt een afgeronde hbo/wo-opleiding op het gebied van bedrijfseconomie, accountancy of vergelijkbaar; 
  • Je hebt enige jaren werkervaring op het vakgebied van Werk en Inkomen; 
  • Je hebt een analytisch vermogen, een helicopterview en een resultaatgerichte instelling;
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je durft standpunten in te nemen en weet anderen te overtuigen van jouw standpunten . 
  • Je bent een teamspeler, een verbinder en een netwerker;  
  • Kennis van en ervaring met gemeentefinanciën en het BBV is een pré. 

Let op:

  • Lever geen cv's aan met NAW gegevens van kandidaten, met tarieven of contactgegevens van accountmanagers.
  • Zie bijlage voor richtlijnen en werkwijze Inhuurdesk.
  • Alleen reageren met een correcte, passende beschikbaarheid.
  • Dit is geen ZZP opdracht, ZZP'ers worden niet meegenomen in de procedure.


'In verband met de AVG verzoeken wij om enkel de voornaam, eerste letter van de achternaam en een globale indicatie van de woonomgeving van kandidaten te vermelden op het profiel. Wij verzoeken leveranciers geen aanvullende persoonlijke gegevens te delen zonder expliciete toestemming van de kandidaat. De verantwoordelijkheid voor het verkrijgen van deze toestemming ligt bij de leverancier. Voor meer informatie verwijzen wij je naar onze privacyverklaring.'