Financieel Adviseur

Logo van de gemeente baarn met een blauw-wit schild met een bisschop die een staf vasthoudt, naast de tekst "gemeente baarn" in grijs.

Aanvraagnummer: 2612
Organisatie: Gemeente Baarn
Locatie: Baarn
Uren per week: 28-36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 11-07-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

De gemeente Baarn zoekt tijdelijk een Financieel Adviseur. Bij de gemeente Baarn richten wij ons op drie kernwaarden, namelijk: samenwerken, duidelijk en verbindend. De gemeente Baarn is een mensgerichte organisatie, kleinschalig, met korte lijnen en met mooie complexe financiële dossiers in de volle breedte.

Als adviseur adviseer je aan de organisatie, management en bestuur op het gebied van bedrijfsvoering en financiën. Specifiek doe je dit op aandachtsgebieden als openbare ruimte en Ruimtelijke Ordening (Omgevingswet, IBOR, GRP, Maatschappelijk vastgoed). Daarnaast draagt je bij aan de uitvoering van de P&C-cyclus.


Opdracht

Je versterkt het team Financieel Beleid als financieel adviseur. Daarnaast vervul je een belangrijke rol in het ondersteunen van collega financieel adviseurs.

Concreet:

  • Je draagt bij aan de totstandkoming van de planning & control producten;
  • Je maakt prognoses en stelt (financiële) scenario’s op;
  • Je adviseert over de financiële impact van beleidskeuzes op de beleidsgebieden op openbare ruimte en Ruimtelijke Ordening (IBOR, GRP).
  • Je draagt zorg voor een adequate informatievoorziening naar bestuur, management en organisatie;
  • Je draagt bij aan het opstellen van financiële beleidsnota’s;


Vereisten / knock-outcriteria

1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur binnen het fysiek domein van een gemeente.
2. Uiterlijk beschikbaar per 1 augustus 2024.


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

3. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting van Financiën of bedrijfseconomie (15 punten);
4. Aantoonbare kennis van het BBV en financiële vraagstukken bij de overheid op openbare ruimte en Ruimtelijke Ordening (IBOR, GRP). (duidelijk benoemd in het CV) (35 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de gemeentelijke planning & control cyclus (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente op het gebied van maatschappelijk vastgoed en omgevingswet, (leidinggevende / wethouder) (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal/tarief

Deze functie is ingedeeld in een uurtarief van: €100 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld in overleg op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 15 juli 2024, om 14:00 en 15:00 uur, en dinsdag 16 juli om 10:300 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 juli 2024bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.


De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 11 juli 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.