Financieel adviseur Fysiek domein en Bedrijfsvoering

Logo van wijdemeren, met gestileerde blauwe tekst met daaronder groene en aqua abstracte watervormen.

Aanvraagnummer: 3552
Organisatie: Gemeente Wijdemeren
Locatie: Wijdemeren
Uren per week: 36 uur
Tarief: €110 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 23-09-2024
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 04-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

Opdracht
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een ervaren financieel adviseur in het Fysiek domein en Bedrijfsvoering. De gemeente stond in 2023 onder preventief toezicht van de provincie Noord-Holland en is d.m.v. een financieel herstelplan gekomen tot een reëel en structureel sluitende meerjarenbegroting 2024-2027. Voor met name de afdeling Omgeving (fysiek domein) ligt er een zeer grote uitvoeringsopgave de komende jaren van vele investerings- en onderhoudsprojecten in met name wegen en riolering. Van de adviseur wordt dan ook een actieve rol gevraagd in de (financiële) advisering van de teams van de afdeling Omgeving.
Daarnaast ben je ook financieel adviseur voor een aantal teams binnen de afdeling Bedrijfsvoering.

Werkzaamheden:

  • Levert een actieve bijdrage bij het opstellen van de P&C producten binnen het team financiën;
  • Adviseert over vraagstukken binnen het fysiek domein;
  • Voert periodiek budgetgesprekken;
  • Signaleert risico’s, verbeter,- en/of knelpunten;
  • Toetst en evalueert de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving.

Vereisten / kock-outcriteria
1. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Financieel Adviseur of financial controller in het fysiek domein bij een gemeente of gemeenschappelijke regeling;
3. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.

Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Financieel Adviseur fysiek domein bij een gemeentelijke organisatie (35 punten);
5. Aantoonbare kennis van- en werkervaring met het BBV(benoem dit duidelijk in het CV) (35 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van Planning & Control producten binnen een gemeentelijke instelling (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Naast de ruime kennis en ervaring die je meeneemt vinden wij het volgende ook belangrijk.
Je bent: flexibel, stressbestendig, creatief, collegiaal en analytisch

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria” beoordeeld.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland in week 37 (maandag 9 september 2024 tm 13 september 2024). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 5 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 4 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.