Fraud Blocker Financieel adviseur Ruimtelijke ontwikkeling en bestuur (FIN24-1348)

Financieel adviseur Ruimtelijke ontwikkeling en bestuur (FIN24-1348)

Logo van de gemeente Amstelveen met de tekst "Gemeente Amstelveen" met een rood en zwart schildembleem met daarop drie zilveren kruisen.

Aanvraagnummer: 2619
Organisatie: Gemeente Amstelveen
Locatie: Gemeente Amstelveen
Uren per week: 36 per week
Tarief: €110 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 12-08-2024
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 15-07-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Gemeente Amstelveen is opzoek naar een tijdelijke Senior Financieel Adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling. Als Senior Financieel Adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling beschik je over gemeentelijke financiële kennis en weet je op coachende wijze de eindverantwoordelijkheid te dragen binnen een dynamische omgeving. Herken jij jezelf hierin? Lees dan snel de opdrachtomschrijving.

Opdracht en jouw belangrijkste werkzaamheden daarbij:

  • Je bent de senior op programma 5 Ruimtelijke ontwikkeling en programma 6 Bestuur, bevolking en veiligheid;
  • Je monitort de budgetten en bent verantwoordelijk voor het (door)ontwikkelen en uitvoeren van gemeentelijk beleid op het gebied van financiën;
  • Je bent betrokken bij gebiedsontwikkelingstrajecten voor woningbouw, de uitwerking van de omgevingswet, diverse projecten en parkeren en zorgt voor grip en control;
  • Je eerste focus ligt op het implementeren van de omgevingswet en kostendekkendheid leges omgevingsvergunningen en burgerzaken;
  • Je bent sparringpartner voor het management van de afdelingen Stedelijke ontwikkeling, Vergunning en handhaving en Publiekszaken;
  • Je draagt zorg voor de financiële ondersteuning op de samenwerkingsverbanden voor de Omgevingsdienst en de Veiligheidsregio in samenwerking met betrokkenen uit de vak afdeling;
  • Je draagt mede eindverantwoordelijkheid voor de kwaliteit en oplevering van de diverse P&C-producten op jouw programma’s;
  • Je bent een coach en begeleidt collega’s op de programma’s. Je werkt met samen met 3 andere collega adviseurs op de programma's 5 en 6.

De opdracht loopt tot 1 juli 2025 met een opzegtermijn van 1 maand van beide kanten.
Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.



Kandidaatomschrijving

  • Een afgeronde HBO of academische opleiding;
  • Minimaal 3-5 jaar gemeentelijke ervaring in een soortgelijke functie;
  • Kennis van financiële processen en relevante financiële wet- en regelgeving;
  • Je bent inhoudelijk sterk en hebt een scherp oog voor processen en communicatie;
  • Je wil graag in een team van adviseurs werken waar ruimte is voor ontwikkeling en versterking van elkaar.

Onze ideale collega is analytisch, communicatief vaardig en proactief. Je vindt samenwerken belangrijk. Met jouw overtuigingskracht en doorzettingsvermogen bedien je de afdelingen met scherpe en oplossingsgerichte adviezen. Je bent omgevingsbewust en hebt daarmee gevoel voor verschillende belangen binnen een organisatie. In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn de kernwaarden van onze organisatie en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.


Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen en Aalsmeer.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.



Eisen

Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde Hbo-opleiding.
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als financieel adviseur binnen ruimtelijke ontwikkeling en binnen een Gemeente in de afgelopen 7 jaar.
Referentie vereist
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning
  • VOG
  • Verklaring van geheimhouding en integriteit
  • Gegevens crediteuren

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 15 %


Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring als financieel adviseur binnen een gemeente in de afgelopen 4 jaar met de implementatie van de omgevingswet.Graag geel arceren op het CV.
Weging: 25 %


Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als financieel adviseur bij een gemeente in de afgelopen 7 jaar met het opstellen van kostendekkende exploitaties.Graag geel arceren op CV.
Weging: 20 %


Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als financieel adviseur bij een gemeente in de afgelopen 7 jaar met gebiedsontwikkeling en grondexploitatiesGraag geel arceren op CV.
Weging: 15 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
  • Verificatie van inhoud aangeboden profiel.
  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
  • Competenties voor deze uitvraag.
  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Weging: 25 %

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op het raadhuis van Gemeente Amstelveen op woensdag 17 juli vanaf 13:00
De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.