Financieel adviseur vluchtelingenopvang

Logo van de Gemeente Rheden, voorzien van blauwe tekst met de naam en een schildembleem in blauw en geel met bladmotief.

Aanvraagnummer: 4041
Organisatie: Gemeente Rheden
Locatie: Gemeente Rheden
Uren per week: 36
Tarief: €95 - €115 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 21-10-2024
Optie tot verlenging: ja tot 31 maart 2026
Sluitingsdatum: 07-10-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

De Gemeente Rheden heeft in 2023 meerdere opvanglocaties voor vluchtelingen uit Oekraïne geopend en crisisnoodopvang voor asielzoekers geboden. De Gemeente wenst met een gedreven team de komende jaren de opvang voor vluchtelingen in meerdere opvanglocaties te continueren. Ook willen wij binnen een programmatische aanpak het thema migratie en integratie de komende jaren versterken.

Als interim financieel adviseur maak je onderdeel uit van het team Financiën. In ieder geval tot en met maart 2026 bij de gemeente Rheden. De huidige interim adviseur kan ook reageren op deze vacature.

Wie zijn wij?

We zijn een jong team, verantwoordelijk voor de financiële en control functie binnen de gemeente Rheden. De financiële administratie is ondergebracht bij de gemeenschappelijke regeling de Connectie. Om het team vluchtelingenopvang en het programma migratie en integratie van advies te voorzien zoeken we een financieel adviseur die de huidige interim financieel adviseur opvolgt. Uiteraard werk je nauw samen met de andere financieel adviseurs bij Financiën.

De financieel adviseurs zijn in koppels verdeeld over de verschillende domeinen. Het werken in koppels is voor ons belangrijk, om te zorgen dat we van elkaar leren en de kwetsbaarheid te verminderen. Van een financieel adviseur wordt naast een kritische blik ook verwacht dat zij/hij een sparringpartner van management en bestuur is. Hierbij denken we ook mee over de programmasturing en verantwoording in termen van doelen, resultaten en kpi’s. Daarnaast zijn we een transitie gestart om de financiële functie verder te professionaliseren. Deze heeft als resultaat een financiële functie die als business partner het accent legt op het creëren van waarde en een sterke business focus heeft.

Wat breng je mee?

  • een hbo werk- en/of denkniveau;
  • goede communicatieve vaardigheden;
  • verantwoordelijkheidsgevoel, een proactieve houding en een ‘rechte rug’;
  • Kennis & ervaring als financieel adviseur
  • Kennis & ervaring met de planning & control cyclus
  • Je bent gewend om te adviseren op inhoudelijke vraagstukken, maar blijft het concern belang bewaken.
  • Je kunt relativeren en werkt graag in een dynamische omgeving.

Het is mooi als je alles meebrengt, maar het belangrijkste is dat jij zelfstandig en zelfredzaam bent. Dit betekent voor ons dat jij min of meer ‘plug and play’ kan instappen in het team vluchtelingenopvang, in het programma migratie en integratie & in lopende processen zoals het opstellen van een jaarrekening 2023.

Aanvullend

Met deze interim financieel adviseur zetten we hoger in dan wellicht nodig is voor de voorliggende taak. We doen dit bewust omdat het team Financiën momenteel vacatures heeft die nog niet ingevuld zijn. Het is de bedoeling en verwachting dat de interim financieel adviseur maximaal 75% van zijn/haar tijd nodig heeft voor alles rondom het programma migratie & integratie. De overige 25% wordt eerst en vooral besteed aan (1) het realiseren van de jaarrekening en datgene wat daarvoor nodig is vanuit de directie bedrijfsvoering als klant en niet als leverancier. Is er meer ruimte dan wordt die besteed aan (2) de rol financieel adviseur voor programmatisch werken.


Verantwoordelijkheden

Wat ga je doen?

Van jou wordt verwacht dat je samen met de andere financieel adviseurs van de sector Samenleving (sociaal domein), de collega’s binnen het team vluchtelingenopvang en het programma migratie en integratie proactief adviseert en informeert. Je geeft uitvoering aan de planning & control cyclus in nauw overleg met je collega’s en verzorgt de verantwoording en afstemming intern binnen de gemeente en extern met het ministerie. Uiteraard is ook verdere afstemming binnen ons team van belang voor goede invulling van de functie en kan gevraagd worden ook op andere domeinen te ondersteunen.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 21 oktober 2024 tot en met 31 augustus 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd tot 31 maart 2026. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

Ervaring binnen een gemeente op het gebied van vluchtelingenopvang

Ervaring binnen een gemeente op het gebied van financieel advies.

HBO werk -en denkniveau


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 40 %
Gewicht van kwaliteit : 60 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria Kwaliteit

40 %

Financiële opleiding op het gebied van controlling

40 %

Aantoonbare kennis en ervaring met de P&C cyclus binnen een gemeente

20 %

Ervaring met het werken met Unit4


Gunningscriterium Prijs

Minimaal: € 95,00
Maximaal: € 115,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

1. Goede communicatieve vaardigheden

2. Rechte rug bij verschil van inzicht.

3. Kunnen relativeren

4. Politieke sensitiviteit


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.