Financieel consulent


Aanvraagnummer: 2649
Organisatie: Gemeente Soest
Locatie: Soest
Uren per week: 32-36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 15-07-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht

Vanwege een vacature vervul je tijdelijk de rol van financieel consulent. Als financieel consulent ondersteun je in de totstandkoming van (periodieke) rapportages, overzichten en verantwoordingsdocumenten. Je gaat je bezighouden met werkzaamheden m.b.t. onder meer begrotingswijzigingen, mutaties reserves en voorzieningen, financiële beheersing, (overlopende) activa en passiva, begrotingswijzigingen, de jaarrekening (balans met toelichting) en liquiditeitsprognoses. Je werkt nauw samen met de medewerkers van de financiële administratie en financieel advies. De gemeentelijke administratie is ingericht conform (BBV) wet- en regelgeving

Je bent een van de aanspreekpunten voor de accountant. Je levert gegevens aan voor de interim- en jaarcontrole. Ook draag je bij aan het verder verbeteren van de interne processen en adviseer je het team over de te nemen acties en maatregelen om de kwaliteit te verbeteren, bijv. in de P&C cyclus of financiële administratie.

Naast dat je werkzaamheden uitvoert voor de gemeente, verricht je ook werkzaamheden voor BBS. BBS is de uitvoeringsorganisatie voor de gemeenten Bunschoten, Baarn en Soest en verzorgt de taken op gebied van werk, inkomen en zorgadministratie. Vanuit Soest worden de bedrijfsvoeringstaken voor deze uitvoeringsorganisatie uitgevoerd. Als financieel consulent ondersteun je BBS in de totstandkoming van (periodieke) rapportages, overzichten en verantwoordingsdocumenten. Je bent verantwoordelijk voor een juiste en tijdige uitvoering van diverse (administratieve) activiteiten m.b.t. de (overlopende) activa en passiva, begrotingswijzigingen en de jaarrekening (balans met toelichting). Je werkt hierbij samen met de controller van BBS.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in financiële richting;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij gemeente op financieel gebied.


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

3. Aantoonbare werkervaring met het werken met IFinancien en/of SAP (30 punten)
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op financieel gebied bij een gemeenschappelijke regeling in het sociaal domein (werk, inkomen, zorg) (30 punten)
5. Aantoonbare kennis over BBV door middel van een recente opleiding / cursus (30 punten)
6. Uiterlijk per 1 augustus 2024 beschikbaar (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 juli 2024, tussen 14:00 en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 17 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.