Financieel Coördinator P&C

Logo van de gemeente baarn met een blauw-wit schild met een bisschop die een staf vasthoudt, naast de tekst "gemeente baarn" in grijs.

Aanvraagnummer: 3383
Organisatie: Gemeente Baarn
Locatie: Baarn
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 02-09-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 22-08-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

De gemeente Baarn zoekt tijdelijk een Financieel Coördinator P&C. Bij de gemeente Baarn richten wij ons op drie kernwaarden, namelijk: samenwerken, duidelijk en verbindend. De gemeente Baarn is een mensgerichte organisatie, kleinschalig, met korte lijnen en met mooie complexe financiële dossiers in de volle breedte.

Als coördinator ondersteun je de organisatie, management en bestuur op het gebied van bedrijfsvoering en financiën. Specifiek doe je dit voor de uitvoering en verdere optimalisatie van uitvoering van de P&C-cyclus.


Opdracht

Je versterkt het team Financieel Beleid als coördinator P&C. Daarnaast vervul je een belangrijke rol in het ondersteunen van collega financieel adviseurs.

Concreet:

  • Leidt en coördineert het opstellen van de gemeentelijke begroting, meerjarenplannen en jaarrekeningen in samenspraak met diverse stakeholders;
  • Organiseert en faciliteert overleggen en bijeenkomsten met betrokken partijen om input te verzamelen en afstemming te bereiken voor de planning & control cyclus;
  • Monitort de voortgang van de planning & control cyclus en bewaakt de deadlines, kwaliteit en volledigheid om tijdige oplevering van relevante documenten te garanderen;
  • Coördineert de vertaling van het gemeentelijk beleid naar financiële kaders en doelstellingen binnen de P&C cyclus;
  • Evalueert de effectiviteit en efficiëntie van de planning & control cyclus en doet verbetervoorstellen ter optimalisatie van het proces voor 2025;
  • Je draagt zorg voor een adequate informatievoorziening naar bestuur, management en organisatie.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur/coördinator P&C bij een gemeente;
2. Uiterlijk beschikbaar per 2 september 2024;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van financiën of bedrijfseconomie;


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

4. Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in de richting van financiën of bedrijfseconomie; (10 punten)
5. Aantoonbare kennis van het BBV en financiële vraagstukken bij de overheid (benoem duidelijk in het cv); (35 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met procesverbetering op financieel gebied met name van de P&C producten; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met het opstellen van beleidsnota’s en bestuurlijke informatievoorziening (leidinggevende/wethouder). (25 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal/tarief

Een maximum uurtarief van € 105,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon - werk en fee Flextender.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld in overleg op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 27 augustus 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 26 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.


De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 22 augustus 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.