Financieel projectleider vluchtelingenopvang

Logo van belcombinatie, met de letters "bel" in rood en blauw binnen een grijze rechthoekige rand met daaronder het woord "combinatie".

Aanvraagnummer: 13323
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: BEL Combinatie
Locatie: Eemnes
Uren per week: 28 per week
Tarief: 115 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Graag, plaats je ruwe input maar.
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 01-07-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Organisatie

De BEL Combinatie is een uitvoeringsorganisatie voor de zelfstandige gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. Een organisatie die continu in beweging is en veel ruimte biedt voor persoonlijke ontwikkeling en eigen verantwoordelijkheid. Wij werken vanuit de kernwaarden professionaliteit, openheid, samenwerken en publiek ondernemerschap.

Opdracht
De opdracht is in het kader van de opvang van vluchtelingen (afkomstig van zowel Oekraïne als daarbuiten).

Team Maatschappelijke ontwikkeling

Als financieel projectleider vluchtelingenopvang maak je deel uit van het projectteam vluchtelingenopvang. Het projectteam valt onder de verantwoordelijkheid van de teamleider Maatschappelijke Ontwikkeling.

Je bent een daadkrachtig financieel projectleider die het een uitdaging vindt om alle inkomsten en uitgaven rondom de taken voor de opvang van vluchtelingen in kaart te brengen en te monitoren. Belangrijk hierin is de geldstroom vanuit het rijk en het COA. Je bent verantwoordelijke voor gedegen financiële rapportages, de coördinatie van het leefgeld en de advisering over de business cases tijdelijke huisvesting. In deze rol is het van groot belang dat je de samenwerking opzoekt met alle betrokken collega's binnen de organisatie. Je bent communicatief sterk en Excel kent geen geheimen voor je.

 Werkzaamheden

Als financieel projectleider vluchtelingenopvang je aan de slag met de volgende zaken:

  • Houdt zich op alle financiële stromen binnen de taak opvang van vluchtelingen en adviseert de projectleider.
  • Is in staat om bij afwezigheid van de projectleider het management en bestuur van de gemeenten en BEL Combinatie te adviseren.
  • Ondersteunt de projectleider, het projectteam en de financiële administratie met alle financiële vraagstukken.
  • Actuele landelijke ontwikkelingen (maatschappelijk, beleid, regelgeving) volgen over opvang, huisvesting en ondersteuning voor vluchtelingen.
  • Trends vertalen naar lokale gevolgen.
  • Interne ontwikkelingen actief volgen
  • Op de hoogte blijven van actuele wet- en regelgeving

Vereisten
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Financieel adviseur bij een gemeentelijke organisatie;
2. Aantoonbare kennis van de BBV (benoem dit duidelijk in het cv).

Gunningscriteria
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bedrijfseconomie (15 punten);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Financieel adviseur bij een gemeentelijke organisatie (20 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een adviserende rol met politiek-bestuurlijke-processen (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in het samenwerken met maatschappelijke organisaties (10 punten);   
7. Een maximum uurtarief van € 115,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Vluchtelingenopvang, Maatschappelijke zorg voor Vluchtelingen én Bestuurlijke advisering (benoem dit duidelijk in het cv.) (30 punten);
a. Aantoonbare werkervaring met 1 van bovengenoemde punten (10 punten);
b. Aantoonbare werkervaring met 2 van bovengenoemde punten (20 punten);
c. Aantoonbare werkervaring met alle bovengenoemde punten (30 punten);
d. Geen aantoonbare werkervaring met bovengenoemde punten (0 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je hebt ervaring en affiniteit met regievoering, project- en procesmanagement.
  • Je bent een netwerker, je legt gemakkelijk en snel verbindingen.
  • Je bent communicatief vaardig, stressbestendig en in staat te relativeren en te prioriteren.
  • Je bent pragmatisch en resultaatgericht, hebt een proactieve houding.
  • Je kunt zowel zelfstandig als in een team, als integraal (afdeling overstijgend) goed uit de voeten.
  • Je hebt ervaring met het werken bij een gemeente of soortgelijke politiek-bestuurlijke omgeving.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. Waarvan in elk geval 2 tot 3 dagen fysiek op kantoor in Eemnes.

Planning
De gesprekken bij de BEL Combinatie worden ingepland in overleg met de kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 1 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!