Financieel Specialist

Aanvraagnummer: 13861
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Zwolle
Locatie: Zwolle
Uren per week: 24 - 32 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 9 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 4 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 10-07-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is'.
Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Opdracht
Zwolle heeft drie domeinen (sociaal, fysiek en dienstverlening) met veel complexe financiële producten en diensten. In verband met de aanbesteding en implementatie van een nieuw financieel systeem (UNIT4 , ERPx) is tijdelijk extra capaciteit noodzakelijk voor de uitvoering van de werkzaamheden op de financiële administratie.
Je levert als financieel specialist onder meer een belangrijke bijdrage aan de totstandkoming van de P&C-documenten, zoals de begroting 2026 en jaarrekening 2025. Jij kent alle processen van het boekhouden. Op vaktechnisch gebied ben je de vraagbaak en sparringpartner voor collega's. Je bent allround en dus ook zo nodig inzetbaar als financieel adviseur voor het management en budgethouders in de organisatie. Dankzij je brede blik, leg je verbanden, begrijp je afhankelijkheden en denk je vooruit.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting BE of Accountancy;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel specialist binnen een gemeente;
Gunningscriteria
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel specialist binnen een vergelijkbare gemeente (> 100.000 inwoners) (40 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met geautomatiseerde gegevensverwerking op een financiële administratie (15 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van P&C documenten (begroting/jaarrekening) (benoem dit expliciet in het cv) (15 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Besluit, Begroting en Verantwoording (BBV) (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met JDEdwards en/of OneWorld (benoem dit expliciet in het cv) (10 punten).
Competenties
Je bent digitaal vaardig en kunt snel uit de voeten met (nieuwe) geautomatiseerde gegevensverwerking. Het contact met collega's, vooral binnen de afdeling, is een uitdagend onderdeel van je baan. Je bent toegankelijk, zoekt hen actief op en wordt ervaren als een enthousiaste sparringpartner. Samen met je collega's vormen jullie een hechte club die casussen en ideeën met elkaar deelt.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 15 juli 2025 van 13.00 - 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 10 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.