Fiscalist

Aanvraagnummer: 12182
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Heerenveen
Locatie: Heerenveen
Uren per week: 8 per week
Tarief: 100 - 160 per uur
Duur van de opdracht: 3,5 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 14-07-2025
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 22-06-2025 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Opdracht omschrijving
Binnen de Gemeente Heerenveen is het Team Financiën verantwoordelijk is voor het opstellen van financieel beleid en strategisch adviseren als ook het ondersteunen van de organisatie op het gebied van financiën en de P&C-cyclus waarbij de focus ligt op financieel gezond, de basis op orde, service en continuïteit.
Als Team wensen we een onderzoek te laten verrichten naar alle ingeboekte facturen in relatie tot de btw-hoedanigheden over de jaren 2023 en 2024. We wensen dat onderzocht wordt of het juiste Btw-regime is toegepast.
Een gemeente heeft voor de heffing van btw drie hoedanigheden.
1. Gemeente handelt als overheid. Gemeente factureert geen btw en kan btw op kosten compenseren bij het btw-compensatiefonds tenzij een uitsluiting van het recht op compensatie geldt.
2. Gemeente handelt als btw-ondernemer. Prestaties van gemeente zijn belast of vrijgesteld van de heffing van btw. Als prestatie is belast met btw dan kan gemeente btw op de kosten aftrekken op de btw-aangifte (geen compensatie bij het btw-compensatiefonds). Is prestatie vrijgesteld dan is btw een kostenpost.
3. Gemeente handelt niet als btw-ondernemer en niet als overheid. Compensatie van btw tenzij een uitsluiting van het recht op compensatie van btw geldt.
De resultaten van dit onderzoek wordt vastgelegd in een rapportage en wordt voorzien van een bijbehorend auditfile, welke zo is uitgewerkt dat de correcties kunnen worden verwerkt.
Na afloop van dit onderzoek moeten nog suppleties worden uitgevoerd en dient de aanvraag afgestemd te worden met de belastingdienst, waarbij ondersteuning en aanwezigheid wordt verwacht van de aanbieder.
Voor de jaren 2019-2022 is reeds onderzoek uitgevoerd maar moeten deze nog gesuppleerd worden en moet een aanvraag ingediend en afgestemd worden met de belastingdienst. Ook deze afstemming gebeurt met ondersteuning en in aanwezigheid van de aanbieder. Eventuele vervolgacties uit dit onderzoek worden door de aanbieder opgevolgd en hierover worden aan de opdrachtgever adviezen gegeven aan de opdrachtgever door middel van de eerdergenoemde auditfile.
De gehele opdracht omvangt 100-120 uren. De uitvoerder kan zelf bepalen hoe hij/zij deze uren in wil vullen per week.
Verantwoordelijkheden
-
III. Eisen en gunningscriteria
Beschikbaarheid
Kwaliteit (eisen)
Gunningscriteria
Sortering
Gewicht van prijs : 25 %
Gewicht van kwaliteit : 75 %
Uitleg gunningscriteria
Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De EMVI komt als volgt tot stand:
prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria (wensen)
Prijs (eisen)
Maximaal: € 160,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Beschrijving (uitleg)
- Zelfstandig
- Analytisch
- Nauwkeurig
- Onderzoekend
Fase 2: Het interview
Beschrijving (uitleg)
Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.
Reageer nu op deze opdracht!
(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!
Contactgegevens
Boekweitland 32
3764ZL Soest
Nederland
Tel/WhatsApp: 035-2063100
Mail: info@depubliekepartner.nl
KVK: 95135375
BTW: NL867016589B01
Regio's
ZZP opdrachten Flevoland
ZZP opdrachten Zuid-Holland
ZZP opdrachten Zeeland
ZZP opdrachten Friesland
ZZP opdrachten Overijssel
ZZP opdrachten Utrecht
ZZP opdrachten Noord-Brabant
ZZP opdrachten Groningen
ZZP opdrachten Drenthe
ZZP opdrachten Gelderland
ZZP opdrachten Limburg
Vakgebieden
ZZP opdrachten Communicatie en Voorlichting
ZZP opdrachten Financiën en Economische zaken
ZZP opdrachten ICT en Automatisering
ZZP opdrachten Infrastructuur en Civiele Techniek
ZZP opdrachten Juridisch en Regelgeving
ZZP opdrachten Onderwijs en Opleiding
ZZP opdrachten Openbare Orde en Veiligheid
ZZP opdrachten Project en Programmamanagement
ZZP opdrachten Ruimtelijke Ordening en Milieu
ZZP opdrachten Sociaal Domein en Maatschappelijke Ontwikkeling