Frontoffice medewerker vergunning verlenen

Aanvraagnummer: 10625
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Waalwijk
Locatie: Waalwijk
Uren per week: 27 per week
Tarief: 55 - 70 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 16-06-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 19-05-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Opdrachtomschrijving
Als Frontoffice medewerker vergunning verlenen vervul je de rol van DSO beheerder en ben je eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers.
Werkzaamheden behorende bij deze functie zijn o.a. :
- Beheer van het DSO en het omzetten van beleid naar toetsbare regels in het DSO
- Begeleidt initatiefnemers in de eerste vervolgstappen van initatieven en eerste aanspreekpunt voor klanten
- Voert een eerste quickscan uit over aanvragen en de haalbaarheid van initatieven
- Tot slot heb je voldoende kennis van de Omgevingswet (en de Wabo).
Wet DBA
In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is er beoordeeld of er sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een ZZP’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk / realistisch is, is de Aanbestedende dienst van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een ZZP’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip ZZP’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/grootaandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de detacheren persoon. Indien een ZZP’er voor deze opdracht in aanmerking wil komen, is dit mogelijk via detachering waarbij het detacheringsbedrijf niet louter een kassiersfunctie heeft. Het detacheringsbureau dient dan de offerte in. Een andere mogelijkheid om (direct) voor de opdracht in aanmerking te komen is om in dienst te treden bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau of payrollbedrijf dat de offerte indient. Dit detacheringsbureau of payrollbedrijf dienen op het moment van publiceren van deze opdracht al wel voor de betreffende categorie in het DAS te zijn toegelaten. Een ZZP’er / DGA als hierboven bedoeld kan niet zelf / rechtstreeks inschrijven op de opdracht.
Kandidaatomschrijving
- Kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring als frontoffice medewerker omgevingsloket of beginnend adviseur vergunningen (Omgevingswet, Wabo onderdeel bouwen/of ruimtelijke ordening). Deze ervaring is opgedaan bij een gemeente of andere overheidsinstelling (zoals omgevingsdienst).
- Je hebt aantoonbare ervaring met het DSO en bent in staat beleid om te zetten naar toepasbare regels in het DSO. Toon aan met het CV.
- Je bent communicatief vaardig in het klantcontact en in staat initatiefnemers te begeleiden in vervolgstappen ten behoeve van de uitwerking van het intiatief en een quick scan uit te voeren op haalbaarheid van een initiatief.
- Je hebt aantoonbare werkervaring met VTH software
- Centric Leefomgeving
- Djuma
- DigEplan
- MS Office
- Teams
- Je hebt bij voorkeur recente werkervaring opgedaan bij een middelgrote gemeente in een vergelijkbare rol.
Interviewplanning
De interviews zullen worden gehouden in week 23.
Toelichting op rooster
(gedeeltelijke) aanwezigheid op locatie is gewenst en in afstemming.