Functioneel Beheerder AFAS

Aanvraagnummer: 11683
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Breda
Locatie: Stadskantoor
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6,5 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 16-06-2025
Optie tot verlenging: ja, meerdere verlengingen mogelijk
Sluitingsdatum: 10-06-2025 08:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Functioneel Beheerder AFAS
Versterk jij de (digitale) samenwerking binnen de Gemeente?
Introductie
Ben jij iemand die processen snel doorgrondt en graag slimme oplossingen aandraagt? Dan is dit jouw moment. We staan voor een aantal grote automatiseringsvraagstukken en zoeken een collega die met een frisse blik meedenkt, adviseert en impact maakt op hoe wij werken.
Wat ga je doen?
- Je bent samen met collega’s verantwoordelijk voor het beheer en/of het onderhoud van AFAS.
- Je denkt mee over de afstemming tussen werkprocessen en het applicatielandschap.
- Je ondersteunt gebruikers, configureert, lost applicatievraagstukken op en geeft richtlijnen en adviezen voor het gebruik van de applicaties in de diverse processen.
- Je richt processen in en beheert deze processen.
- Je doet alles om je (interne) klanten van de beste service te voorzien.
Wat vragen wij?
- Je onderzoekt en graag samen met collega’s processen met behulp van digitale middelen en neemt daarin van nature het voortouw.
- Je beschikt over hbo verbetertwerk- en denkniveau en hebt affiniteit met – of kennis van – informatietechnologie en bedrijfskundige informatica.
- Je hebt minimaal twee jaar ervaring als functioneel- of applicatiebeheerder van AFAS en weet hoe je het systeem effectief inzet.
- Je hebt ervaring met een AFAS-implementatie binnen een gemeentelijke organisatie of andere overheidsinstelling.
- Je weet een procesvraagstuk snel te doorgronden en te vertalen naar een passende functionele inrichting van systemen.
- Je bent een teamspeler, communiceert helder in het Nederlands en werkt prettig samen met zowel collega’s als stakeholders.
- Je bent stressbestendig, werkt gestructureerd en denkt oplossingsgericht, ook als de druk oploopt of prioriteiten verschuiven.
- Je hebt ervaring met Agile werken en projectmatig werken, en krijgt energie van het continu verbeteren van processen en systemen.
Wat bieden wij?
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers.
Wie zijn wij?
Team Functioneel- & Applicatiebeheer is onderdeel van de afdeling Regie, Data & Informatie. Hier werkt ons team van beheerders (60 personen), over alle grenzen van de verschillende organisatieonderdelen van de gemeente heen.
Wij zorgen voor de continuïteit en kwaliteit van de (kern)applicaties en de integratie van de systemen. Het is een enorme uitdaging, maar wij doen het met veel enthousiasme! Op onze afdeling staat iedereen voor elkaar klaar. We geloven er in dat vele handen licht werk maken.
Vereisten / Knock-out criteria
- De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
- Akkoord (0 Punten)
- Niet akkoord (0 Punten)
- Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
- Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht.
- De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week.
Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.
- Akkoord (0 Punten)
- Niet akkoord (0 Punten)
- Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
- Akkoord (0 Punten)
- Niet akkoord (0 Punten)
- Uw kandidaat is aangesloten bij een AFAS partner.
- Akkoord (0 Punten)
- Niet akkoord (0 Punten)
- Uw kandidaat is akkoord om minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Vaste dag op kantoor is dinsdag en de 2de dag is in overleg. Dit moet blijken uit het cv
- Akkoord (0 Punten)
- Niek akkoord (0 Punten)
Gunningscriteria / Wensen
- Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde WO opleiding. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
- Uw kandidaat heeft een afgeronde WO opleiding (20 Punten)
- Uw kandidaat heeft geen afgeronde WO opleiding (0 Punten)
- Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als Functioneel Beheerder AFAS of (Implementatie) Consultant AFAS. Dit moet blijken uit het cv
- Kandidaat heeft meer dan 2 jaar ervaring als Consultant / FB AFAS. (20 Punten)
- Kandidaat heeft 1 – 2 jaar ervaring als Consultant /FB AFAS. (10 Punten)
- Kandidaat heeft minder dan 1 jaar ervaring als Consultant (0 Punten)
- Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
- Het cv is voorzien van relevante referenties (5 Punten)
- Op het cv is vermeld dat relevante referenties op aanvraag direct leverbaar zijn (2 Punten)
- Relevante referenties ontbreken (0 Punten)
- De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.- Je weet een procesvraagstuk snel te doorgronden en te vertalen naar een passende functionele inrichting van systemen.
- Je bent een teamspeler, communiceert helder in het Nederlands en werkt prettig samen met zowel collega’s als stakeholders.
- Je bent stressbestendig, hebt een goed analytisch vermogen, werkt gestructureerd en denkt oplossingsgericht, ook als de druk oploopt of prioriteiten verschuiven.
- Je hebt ervaring met Agile werken en projectmatig werken, en krijgt energie van het continu verbeteren van processen en systemen.
De week van 9 juni is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
- Kandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen. (25 Punten)
- Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties. (15 Punten)
- Kandidaat voldoet niet of onvoldoende aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken en/of kandidaat kan de competenties slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (0 Punten)