Functioneel Beheerder Centric Suites Sociaal Domein (incl. kennisoverdracht)

Aanvraagnummer: 14147
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Veldhoven
Locatie: Veldhoven
Uren per week: 20 per week
Tarief: 0 - 110 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-08-2025
Optie tot verlenging: 6 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 14-07-2025 09:00
LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Opdrachtomschrijving
De gemeente Veldhoven zoekt een ervaren functioneel beheerder voor de applicatie Suites voor het Sociaal Domein van Centric.
Deze applicatie ondersteunt de uitvoering van de Wmo, Jeugdwet en Participatiewet. De opdracht heeft als doel het tijdelijk borgen van het functioneel beheer van de Suites-omgeving.
De externe functioneel beheerder zorgt voor de continuïteit van het applicatiebeheer, inclusief het ondersteunen van gebruikers, het afhandelen van incidenten en wijzigingen, het testen van nieuwe releases, het beheren van koppelingen en het onderhouden van contacten met leveranciers.
Doelstelling
- Borgen van de continuïteit van het functioneel beheer van de Suites-omgeving.
- Professionalisering van het beheer en documentatie van processen en koppelingen.
Taken en verantwoordelijkheden
- Dagelijks functioneel beheer van Centric Suites voor het sociaal domein.
- Analyseren, registreren en oplossen van functionele incidenten en gebruikersvragen.
- Uitvoeren van wijzigingsverzoeken en releasebeheer.
- Begeleiden van gebruikers bij het correct gebruik van de applicatie.
- Samenwerken met de leverancier en interne ICT voor correcte werking en koppelingen.
- Documenteren van processen, procedures en instellingen.
Verwachte resultaten
- Functioneel beheer van de applicatie is gewaarborgd gedurende de inhuurperiode.
- Kennis is gedeeld en gedocumenteerd op een overdraagbare manier.
- Verbeteringen in het beheerproces zijn gesignaleerd en waar mogelijk doorgevoerd.
Kandidaatomschrijving Voor deze opdracht zoeken wij een ervaren functioneel beheerder met diepgaande kennis van de applicatie Suites voor het Sociaal Domein van Centric. De ideale kandidaat is gewend te werken binnen het sociaal
domein en beschikt over een goed analytisch vermogen, een gestructureerde aanpak en uitstekende communicatieve vaardigheden.
De kandidaat is in staat om zelfstandig het functioneel beheer op te pakken, in samenwerking met gebruikers, leveranciers en interne teams.
De kandidaat beschikt over:
- Aantoonbare ervaring met functioneel beheer van Centric Suites voor Sociaal Domein (Wmo, Jeugd, Participatie);
- Kennis van gegevensstromen en koppelingen (bijvoorbeeld via Digikoppeling, StUF, Suwinet);
- Sterke communicatieve vaardigheden voor het schakelen met zowel gebruikers als leveranciers;
- Analytisch en probleemoplossend vermogen;
- Proactieve en coachende werkhouding.
Kerncompetenties:
- Analytisch vermogen – Je overziet snel complexe applicatielogica en processen binnen het sociaal domein.
- Communicatief vaardig – Je schakelt gemakkelijk met gebruikers, collega’s en leveranciers.
- Zelfstandig en proactief – Je neemt initiatief, werkt zelfstandig en signaleert verbetermogelijkheden
- Kwaliteitsgericht – Je zorgt voor zorgvuldig beheer en borging van kennis en procesdocumentatie.
Interviewplanning
De interviews vinden plaats eind juli. Toelichting op rooster
20 uur (ongeveer 3 maanden minus vakantieperiode ongeveer 10 weken)
Eisen
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 25 %
Opleidingsniveau: weging 15 % HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting van: • Informatiemanagement • Bedrijfskundige Informatica • (Toegepaste) Informatica • Bestuurskunde met specialisatie in informatievoorziening • Of relevante ervaring in het sociaal domein gecombineerd met applicatiekennis van Centric Suites
- HBO (10 %)
- HBO+/ WO (15 %)
Werkervaring: weging 10 % • Minimaal 3 tot 5 jaar ervaring als functioneel beheerder, bij voorkeur met Centric Suites voor het Sociaal Domein (Wmo, Jeugd, Participatie). • Aantoonbare ervaring met het werken binnen gemeentelijke of andere overheidsorganisaties. • Ervaring met gebruikersondersteuning, het afhandelen van incidenten en wijzigingsverzoeken. • Bekend met gegevensuitwisseling en koppelingen zoals Suwinet, Digikoppeling of StUF.
- 3 to 5 jaar (5 %)
- 5 jaar of meer (10 %)
CV: weging 25 % Het CV wordt beoordeeld op volledigheid en duidelijkheid inzake de beschrijving van werkt;'>25 %
Interview: weging 25 % Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.