Functioneel beheerder (financiën)

Aanvraagnummer: 13314
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 01-07-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Organisatie
De gemeente Purmerend en in het bijzonder het team ICT is volop in ontwikkeling. Als gemeente willen we weten wat er in de stad speelt, in verbinding staan met onze inwoners en ondernemers. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners, ondernemers én collega’s gaat. Het team ICT bestaat uit 40 medewerkers en zorgt ervoor dat systemen en applicaties op de juiste manier werken zodat onze collega’s zich optimaal kunnen inzetten. Als onderdeel van team ICT bestaat de afdeling functioneel beheer uit ca. 25 collega’s, verdeeld over 5 clusters. Financiën, Bedrijfsvoering, Maatschappelijk, Publiek en Ruimtelijk & Techniek
Opdracht
Purmerend is op zoek naar een zelfstandig professional voor het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van functioneel applicatiebeheer met betrekking tot iFinanciën van PinkRoccade.
De werkzaamheden worden uitgevoerd op opdrachtniveau binnen het cluster financiën. De professional opereert zelfstandig binnen afgesproken kaders en levert advies en ondersteuning op basis van eigen expertise. De samenwerking vindt plaats met interne stakeholders zoals eindgebruikers, proceseigenaren, key users en leveranciers.
Werkzaamheden omvatten onder meer:
- Adviseren over, en ondersteunen bij, de inrichting en optimalisatie van iFinanciën.
- Analyseren van binnengekomen signalen met betrekking tot de werking van de applicatie en zelfstandig oplossingsrichtingen aandragen of uitvoeren.
- Documenteren van uitgevoerde werkzaamheden en opgeleverde resultaten.
- Begeleiden van functionele updates en releases, inclusief het voorbereiden en testen van nieuwe functionaliteiten.
- Adviseren van proceseigenaren en key users over gebruiksmogelijkheden.
- Signaleren van verbeterpotentieel binnen de processen en applicatie-inrichting, en deze vertalen naar voorstellen richting leverancier.
- Bijdragen aan kennisoverdracht door het opstellen van instructies of het geven van gebruikerssessies indien nodig.
- Deelname aan projectmatige inzet rondom doorontwikkeling van de applicatie.
Vereisten
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder bij (lokale) overheid
2. Aantoonbare werkervaring met het gebruik en beheer van SAP;
3. Aantoonbare werkervaring met de werkprocessen binnen afdelingen/teams Financiën
4. Beschikbaar voor 36 uur per week gedurende de opdracht;
Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met iFinanciën (benoem dit duidelijk in het cv.)(40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke organisatie (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het implementeren van financiële en DMS/ERP systemen (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het adviseren én instrueren ten behoeve van finainciële en DMS/ERP systemen (benoem dit duidelijk in het cv).
Competenties
- Teamspeler;
- Communicatief vaardig;
- Verbindingen kunnen leggen;
- Meedenken;
- Adviserend.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent dat thuiswerken alleen mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.
Planning
De fysieke of digitale gesprekken bij de gemeente zullen in overleg met de kandidaten in de week van 7 juli 2025 (week 28) worden ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk vrijdag 4 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 1 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.