Functioneel Beheerder Financiën

Rode tekst met drie grote rode X-en erboven: "GEMEENTE BREDA.

Aanvraagnummer: 10019
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Breda
Locatie: Stadskantoor
Uren per week: 16 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-08-2025
Optie tot verlenging: ja
Sluitingsdatum: 30-05-2025 08:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Functioneel Beheerder Financien

Heb jij passie voor jouw vak en ervaring met onderhoud en beheer van applicaties? Wil je processen onderzoeken en verbeteren met digitale middelen? Dan zoeken wij jou!
Versterk jij de (digitale) samenwerking binnen de Gemeente? Binnen de gemeente liggen op dit moment grote automatiseringsvraagstukken. Om deze goed in te kunnen vullen hebben we mensen nodig die processen doorzien en ook advies kunnen geven over de juiste oplossing. Als functioneel beheerder richt je processen in en beheer je deze processen. Je doet alles om je (interne) klanten van de beste service te voorzien.
Wat ga je doen?
  • Je organiseert en voert het beheer van applicaties efficiënt uit.
  • Je zoekt verbinding met beheerders van gekoppelde applicaties, leveranciers en gebruikers.
  • Je werkt zelfstandig aan complexe ontwikkelingen van tactische aard en maakt impactanalyses.
  • Je helpt gebruikersgericht met het verduidelijken van vragen en vertaalt deze naar oplossingen.
  • Je coördineert, plant en begeleidt acceptatietesten voor de beheerde applicaties binnen de afdeling.
  • Je zorgt voor afstemming en samenwerking met andere (sub)teams binnen de gemeente op het gebied van acceptatietesten.
  • Je adviseert het management over de ontwikkeling, aanschaf en inrichting van systemen en koppelingen.
  • Je toont eigenaarschap, zoekt creatieve oplossingen en doet verbetervoorstellen voor gebruikers.

Wat vragen wij?
De collega die we zoeken is iemand die het voortouw neemt en bij wie het werken met applicaties, processen en mensen in het bloed zit. In een dynamische omgeving beschik je over een helicopterview en kijk je verder dan je eigen takenpakket. Wij zoeken een echte teamplayer die veel energie steekt in samenwerking (met gebruikers) en delen van kennis. 
  • Je beschikt over hbo-werk- en -denkniveau met affiniteit voor informatietechnologie en bedrijfskundige informatica.
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als Functioneel- en/of Applicatiebeheerder of vergelijkbare functie.
  • Je kunt procesvraagstukken vertalen naar functionele inrichtingen en andersom.
  • Je hebt kennis van financiële processen en aantoonbare ervaring met het beheer van Key2Financien en/of ERPx.
  • Je beschikt over sterke communicatieve en sociale vaardigheden.
  • Je hebt een goed ontwikkeld probleemoplossend en analytisch vermogen.
  • Je neemt initiatief en bent doortastend.
  • Je bent enthousiast en gedreven, en vindt het leuk om je kennis te delen.

Wie zijn wij?
Team Functioneel & Applicatiebeheer is onderdeel van de afdeling Regie, Data & Informatie. Ons team van beheerders (60 personen) werkt over alle grenzen van de verschillende organisatieonderdelen van de gemeente heen. Wij zorgen voor de continuïteit en kwaliteit van de (kern)applicaties en de integratie van de systemen. Het is een enorme uitdaging, maar wij doen het met veel enthousiasme! Op onze afdeling staat iedereen voor elkaar klaar en geloven we in dat vele handen licht werk maken.
Lees meer over de Gemeente Breda

Vereisten / Knock-out criteria

  1. De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt. NB: Indien u zich als zzp’er laat detacheren via uw eigen BV, dan dient u op verzoek per ommegaande de volgende bewijsstukken te kunnen overleggen: Geldig Uittreksel KvK van de BV; een arbeidsovereenkomst waaruit duidelijk moet worden dat de BV aan alle werkgeversverplichtingen voldoet en dat u als zzp’er maandelijks loon uitgekeerd krijgt vanuit de BV; een individuele verklaring vanuit Belastingdienst, waarmee verklaard wordt dat er een arbeidsrelatie tussen de ZZP BV en de werknemer/bestuurder van de ZZP BV bestaat.
  2. Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
  3. Breda VOG algemeen. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht.
  4. De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.
    • Akkoord (0 Punten)
    • Niet akkoord (0 Punten)
  5. Kandidaat gaat ermee akkoord dat hij/zij op dinsdag fysiek op het stadskantoor werkzaam is.
  6. Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als functioneel of applicatiebeheerder. Dit moet blijken uit het cv.
    • Akkoord (0 Punten)
    • Niet akkoord (0 Punten)

Gunningscriteria / Wensen
  1. Uw kandidaat heeft bij voorkeur kennis van Key2Financien (softwarepakket) of ERPx. Uit het cv blijkt wel financieel pakket het betreft.
    • (20 Punten)
    • Uw kandidaat heeft kennis van een ander financieel pakket. (10 Punten)
    • Uw kandidaat heeft geen kennis van een financieel pakket (0 Punten)
  2. Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring als functioneel of applicatiebeheerder. Dit moet blijken uit het cv.
    • Kandidaat beschikt over meer dan 4 jaar ervaring als functioneel- of applicatiebeheerder. (20 Punten)
    • Kandidaat heeft 2 - 4 jaar ervaring als functioneel- of applicatiebeheerder. Dit moet blijken uit het cv. (10 Punten)
    • Kandidaat beschikt over niet meer dan 2 jaar ervaring (0 Punten)
  3. Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Je beschikt over sterke communicatieve en sociale vaardigheden. - Je hebt een goed ontwikkeld probleemoplossend en analytisch vermogen. - Je neemt initiatief en bent doortastend. - Je bent enthousiast en gedreven, en vindt het leuk om je kennis te delen. - Je kunt procesvraagstukken vertalen naar functionele inrichtingen en andersom.De week van 2-6 juni is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
    • Kandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen (30 Punten)
    • Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties (15 Punten)
    • Kandidaat voldoet niet of onvoldoende aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken en/of kandidaat kan de competenties slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (0 Punten)


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.