Functioneel beheerder Inrichting Sociaal Domein & Belastingen

Logo van gemeente weststellingwerf met een rood gestileerd paardenembleem boven de naam in zwarte tekst.

Aanvraagnummer: 9209
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Weststellingwerf
Locatie: Wolvega
Uren per week: 16 - 24 per week
Tarief: Geen Maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 01-05-2025
Optie tot verlenging: ja 2x een half jaar
Sluitingsdatum: 28-04-2025 23:59

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Opdracht omschrijving

Binnen de OWO-samenwerking (gemeenten Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland) zijn we op zoek naar een Functioneel Beheerder die zich graag vastbijt in het wijzigen en verbeteren van onze centrale applicaties zoals iMakelaar, iDocumenten, Zakenmagazijn en de zaaktypecatalogus. 

Werk je graag met complexe materie én wil je bijdragen aan een eenvoudigere dienstverlening? Dan hebben we een mooie opdracht voor je!
 

Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor het beoordelen en doorvoeren van wijzigingen binnen onze applicaties op basis van veranderende processen in het Sociaal Domein en Belastingen. Daarbij werk je altijd zaakgericht én in lijn met wettelijke kaders zoals de AVG en de Archiefwet.


Deze opdracht is tijdelijk en maakt deel uit van een project. Tegelijkertijd is er nauw contact met het vaste beheerteam, zodat kennis en werkzaamheden goed overdraagbaar zijn. Zo zorgen we samen voor een soepele continuïteit in het applicatielandschap.


Je vertaalt de wijzigingsverzoeken zorgvuldig naar een passende inrichting in de systemen. Hierbij werk je samen met de projectorganisatie, het team informatiemanagement en ICT Beheer en Ondersteuning. Jouw doel? Een optimale en toekomstbestendige inrichting van onze systemen.


Concreet betekent dit:
•    Je analyseert wijzigingsverzoeken en vertaalt deze naar aanpassingen in de systeeminrichting, zoals workflows, keuzelijsten, tabellen en gebruikersrollen.
•    Je test en controleert je werk in de acceptatieomgeving en zorgt voor een foutloze oplevering.
•    Je documenteert de doorgevoerde wijzigingen en zorgt voor heldere communicatie met alle betrokken teams.
•    Je begeleidt de livegang van jouw wijzigingen begin oktober en biedt nazorg bij vragen of incidenten.
•    Je werkt actief samen met het beheerteam voor kennisoverdracht en borging van je werk.
 

 

Verantwoordelijkheden

Wat verwachten we van jou

Je hebt/bent:

•    HBO werk- en denkniveau.
•    Minimaal 2 jaar ervaring met wijzigingsbeheer binnen de gemeentelijke overheid, specifiek met brokers en zaak-/DMS-systemen.
•    Analytisch vermogen, goede communicatieve vaardigheden en een oplossingsgerichte werkhouding.


Extra mooi meegenomen:
•    Een afgeronde opleiding of specialisatie op het gebied van functioneel beheer, zoals BISL, informatiemanagement of bedrijfskunde.
•    Kennis van en ervaring met PinkRoccade-applicaties (iMakelaar, iDocumenten, Zakenmagazijn en zaaktypecatalogus).
•    Je werkt nauwkeurig, zelfstandig en bent proactief ingesteld.
 


III. Eisen en gunningscriteria


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf per direct tot en met 1 november 2025 voor 16-24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
Minimaal twee jaar ervaring met wijzigingsbeheer binnen de gemeentelijke overheid, specifiek met brokers en zaak-/DMS-systemen. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) opdrachten/projecten in uw toelichting, waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal drie jaar voldoet. Graag specifiek de naam van de organisatie(s) benoemen.
Relevante HBO opleiding. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %


Uitleg gunningscriteria

Op basis van de  beste prijs-kwaliteitverhouding (BPK) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BPK komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ((uw prijs - laagste prijs) * (100 / (hoogste prijs - laagste prijs)))
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = (prijs score * prijs weging) + (kwaliteit score * kwaliteit weging)


Gunningscriteria (wensen)

35 %
Externe beschikt over 2 jaar recente werkervaring op het gebied van PinkRoccade-applicaties (iMakelaar, iDocumenten, Zakenmagazijn en zaaktypecatalogus). Externe heeft de aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (250 punten) Externe heeft 2 tot 3 jaar aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (125 punten) Externe heeft geen aantoonbare ervaring in het vakgebied zoals omschreven (0 punten)
30 %
Kennis van en ervaring met PinkRoccade-applicaties (iMakelaar, iDocumenten, Zakenmagazijn en zaaktypecatalogus).
35 %
Een afgeronde HBO opleiding of specialisatie op het gebied van functioneel beheer, zoals BISL, informatiemanagement of bedrijfskunde.

Prijs (eisen)

Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Tijdens het interview worden de volgende competenties getoetst:

  • Analytisch vermogen
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Oplossingsgerichte werkhouding
  • Nauwkeurig
  • Zelfstandig
  • Proactief 

De Externe wordt per competentie beoordeeld. Indien de Externe aan de competentie voldoet, krijgt de Externe de daarvoor genoemde punten. Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:

• Voldoet (nagenoeg) volledig aan de competenties - 10 punten

• Voldoet aan > 3 (of =3) competenties - 5 punten

• Voldoet < 3 compententies competenties - 0 punten

In totaal zijn er 5 (vijf) competenties. De Externe kan op deze vraag daardoor maximaal 50 punten scoren.

Fase 2: Het interview

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op het (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.

De score uit de schriftelijke beoordeling maakt in principe geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken Leverancier begint in principe weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen. Uitzondering hierop is in het geval meerdere Externen in de interviewfase gelijk scoren, dan zal de totaalscore op prijs en kwaliteit uit de schriftelijke beoordeling doorslaggevend zijn voor de Gunningsbeslissing. Indien de totaalscore ook gelijk is, zal de score op kwaliteit doorslaggevend zijn voor de Gunningsbeslissing. Indien ook deze score op kwaliteit gelijk is, zal de score op prijs doorslaggevend zijn. Indien ook deze score gelijk is, zal de Gunningsbeslissing plaatsvinden door loting in het bijzijn van een notaris.

In de voorgaande alinea wordt de term “in principe” gebruikt, aangezien Gemeente Weststellingwerf zich uitdrukkelijk het recht voorbehoudt om een Externe tijdens het interview vragen te stellen over het voldoen aan de eisen en over de antwoorden die Inschrijver/Externe heeft gegeven op de verschillende kwalitatieve (sub)gunningscriteria.

Indien Gemeente Weststellingwerf van mening is dat de Externe op basis van de antwoorden op voorgenoemde vragen een vertekend beeld heeft gegeven van zijn ervaring/kwaliteiten en aldus feitelijk niet aan de eisen voldoet dan wel een zodanige lagere score op de kwalitatieve (sub)gunningcriteria had dienen te krijgen, dat hij op basis van hetgeen in de Offerteaanvraag daaromtrent is vermeld, niet had mogen worden uitgenodigd voor de interviewfase, zal Gemeente Weststellingwerf de Externe uitsluiten van gunning van de Opdracht.

In dat geval heeft Gemeente Weststellingwerf het recht maar niet de verplichting om een andere Externe uit te nodigen voor een interview, die na wijziging van de rangorde daarvoor in aanmerking zou komen.

De interviews worden uitgevoerd door medewerkers van Gemeente Weststellingwerf. Deze personen beoordelen elke Externe op gelijke wijze op basis van de hieronder genoemde persoonlijke competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke Leverancier het voornemen tot gunning ontvangt. Deze Leverancier heeft uiteindelijk de beste prijs-/kwaliteitsverhouding en komt daarmee in aanmerking voor voorlopige gunning van de Opdracht. Indien in de Opdracht een inhuurbehoefte van meer dan 1 persoon wordt gevraagd worden de best scorende Externen uit de interviewfase geselecteerd.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!