Functioneel Beheerder Key2Financien

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 14567
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 32 per week
Tarief: 100 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Graag, geef de ruwe input maar!
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 17-07-2025 09:00

LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.” 

Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Binnen De gemeente Zoetermeer is de afdeling informatie en Automatisering (I&A) verantwoordelijk voor de IV/IT ondersteuning en advies voor de rest van de organisatie.

Opdracht
Voor deze opdracht zoeken we naar een ervaren functioneel beheerder van Key2Financien en urenverantwoording WBU. We zoeken iemand die snel kan schakelen, een helicopterview heeft,  gestructureerd kan werken, de handen uit de mouwen wil steken, goed kan communiceren, de inrichting van koppelingen begrijpt en kennis en ervaring heeft met de financiële processen van een gemeente.
De werkzaamheden zijn zowel gericht op het doorvoeren van wijzigingen (updates/upgrades/nieuwe functionaliteiten) als de gebruikersondersteuning, waaronder:
-          Autoriseren;
-          Hulp bij het gebruik van de gebruikte applicaties;
-          Meldingen afhandelen en verstoringen analyseren en oplossen;

Daarnaast word je gevraagd om mee te denken en advies te geven over nieuwe features en ontwikkelingen die de financiële processen raken, denk aan verSAASing, robotisering en data-science, maar ook het oplossen van structurele tekortkomingen.
Verder vinden we het belangrijk dat je, je kennis en ervaring actief deelt met onze functioneel beheerders in vaste dienst.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
2. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
3. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als technisch of functioneel beheerder van Key2Financien;
5. Uurtarief van maximaal € 100,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-/ werkverkeer;

Gunningscriteria
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als technisch of functioneel beheerder van Key2Financien bij een gemeentelijke instelling (40 punten)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de financiële processen van een gemeente (30 punten);
8. Uiterlijk per 15 augustus 2025 beschikbaar voor minimaal 16 uur per week (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het opleiden en coachen van meer junior functioneel beheerders (10 punten).

Competenties
- Analytisch, je ziet snel de kern van een vraagstuk
- Samenwerken, je werkt graag samen met anderen en deelt actief je kennis en ervaring
- Oplossingsgericht, je probeert zo snel mogelijk problemen structureel op te lossen
- Een doener, je levert graag een actieve bijdrage aan het realiseren van de gestelde doelen
- Communicatief vaardig, je onderhoudt goed contact met stakeholders en treedt graag naar de voorgrond
- Open persoonlijkheid, je bent benaderbaar en behulpzaam

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 28 juli 2025 van 08:30 uur tot 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 17 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.