Functioneel beheerder – Ruimtelijk domein

Logo van purmerend met een gestileerde groene en blauwe stierenkop naast de merknaam in vet, schreefloos lettertype.

Aanvraagnummer: 1966
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 14-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

De gemeente Purmerend en in het bijzonder het team ICT is volop in ontwikkeling. Als gemeente willen we weten wat er in de stad speelt, in verbinding staan met onze inwoners en ondernemers. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners, ondernemers én collega’s gaat. Het team ICT bestaat uit 40 medewerkers en zorgt ervoor dat systemen en applicaties op de juiste manier werken zodat onze collega’s zich optimaal kunnen inzetten. Door groei van de stad en de organisatie is ook het team ICT aan het groeien, hierdoor zijn we van plan om met kennisgebieden te gaan werken. Vanwege ziekte, zijn wij op zoek naar een tijdelijke collega.


Opdracht

Met het team ICT bemensen wij het servicepunt ICT en voeren het systeem- en het functioneel beheer uit voor alle bedrijfsondersteunende systemen. Hiermee ondersteunen we de primaire processen van de organisatie. Naast het reguliere beheer, voeren we diverse vernieuwingen en veranderingen door. Onze ambitie is om deze lijn in de komende jaren door te trekken en daarnaast verder te investeren in de verbinding en relatie met onze interne klanten.

Voor deze functie ligt de focus op diverse applicaties binnen het Ruimtelijk domein. Samen met je collega’s werk je nauw samen met de informatiemanagers en diverse andere collega’s van het Ruimtelijk domein om tot de beste resultaten te komen voor de inwoners en partners. Het betreft o.a. de volgende applicaties:

  • iAsset
  • Brutis
  • KlicBeheer
  • MDU
  • GoBright
  • O-Prognose
  • Citycontrol
  • Obsurv
  • RDW

Werkzaamheden:

  • Je ondersteunt medewerkers in de uitvoerende teams bij het gebruik van de applicaties;
  • Je zorgt er voor dat de basis op orde is en beheert de documentatie over applicaties;
  • Je treedt op als contactpersoon naar de leveranciers en andere stakeholders van de specifieke applicaties over ontwikkelingen, aanpassingen en problemen. Je zorgt voor het maken en naleven van de gemaakte afspraken;
  • Je signaleert de noodzaak tot functionele aanpassingen en stelt de impact van aanpassingen vast;
  • Je zorgt ervoor dat nodige koppelingen met andere applicaties en voorzieningen worden gelegd;
  • Je adviseert proceseigenaren, informatiemanagers en key users over het gebruik en de mogelijkheden van de Vergunningen, Toezicht en Handhaving- en Parkeerrechten applicaties en doet voorstellen tot verbetering.
  • Je bent op de hoogte van (wettelijke) ontwikkelingen van o.a. de omgevingswet en neemt deel aan diverse in- en externe overlegvormen.


Vereisten / knock-outcriteria


1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel applicatiebeheerder binnen het binnen het Ruimtelijk domein; benoem dit duidelijk in het cv.


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

3. Een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van (bedrijfs)informatica (20 punten);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als functioneel beheerder bij een overheidsorganisatie (40 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met het digitaliseren van (ICT)-processen (maak dit aantoonbaar in het cv. d.m.v. 2 voorbeelden)(40 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet én u de Functioneel Beheerder bent waar wij naar zoeken.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen


Planning

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdagmiddag 19 juni tussen 14.00 uur en 16.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.