Functioneel beheerder Suites4Sociaaldomein

Tekstlogo met de tekst "gm gooisemeren" in kleine letters, gestileerd in een paars verloopkleurenschema.

Aanvraagnummer: 2745
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Gooise Meren
Uren per week: 24 per week
Tarief: €110 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-08-2024
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 22-07-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.


Opdracht

Wij zoeken ondersteuning in de vorm van een functioneel beheerder Suites4Sociaaldomein. De functioneel beheeropdracht omvat de dagelijkse beheerwerkzaamheden waaronder autorisatiebeheer en gebruikersondersteuning, het vertalen van functionele wensen naar inrichting, het vervaardigen van managementinformatie, het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid en het borgen en bewaken van koppelingen met gekoppelde applicaties.

Je bent eerste aanspreekpunt binnen FIA voor de Uitvoeringsdienst Sociaal Domein (USD) en onderhoudt nauw contact met de diverse uitvoerende teams (Inkomen, Participatie, Minima, WMO, Jeugd, TMZ, Financieel Klantbeheer en Schuldhulpverlening). Binnen de USD werken zo’n 100 collega’s die worden aangestuurd door een 3 koppig management team.

Er loopt een project om de inrichting van Suites4Sociaaldomein te uniformeren en te verbeteren. Hoofddoelen: een betere beheersbaarheid en optimaal gebruik maken van (document)automatisering. De USD werkt, met name voor inkoop van Wmo- en Jeugdvoorzieningen samen met de Regio Gooi en Vechtstreek in het DLP (Digitaal Leef Plein). Het berichtenverkeer voor aanbieders en CAK gaat via dit DLP. Om Suites4Sociaaldomein en DLP zoveel mogelijk op elkaar aan te laten sluiten lopen diverse projecten. Het sociaal domein is erg dynamisch en er komen (steeds vaker) nieuwe taken van het Rijk naar de gemeente. Denk hierbij aan de toeslag affaire, opvang van Oekraïense vluchtelingen en de energie toeslag. Dit wordt op projectmatige wijze geïmplementeerd waarbij functioneel beheer een centrale rol speelt. Gebruikers hebben een belangrijke stem in de inrichting van Suites4Sociaaldomein. Dus naast de inrichting om de wettelijke taken te kunnen uitvoeren komen er regelmatig wijzigingsverzoeken en verzoeken voor nieuwe werkprocessen. Dit wordt gemonitord in TOPdesk. In 2024 zal de WAMS ingevoerd worden. Dit en de steeds toenemende focus op privacy en gegevensbescherming zal tot diverse projecten leiden met een belangrijke rol voor functioneel beheer. Er is wekelijks afstemming met team bedrijfsvoering van de USD om nieuwe ontwikkelingen te monitoren en prioriteiten te stellen. Om inzicht te krijgen in en grip te houden op de diverse werkzaamheden wordt er maandelijks gerapporteerd waar de uren op hoofdlijnen aan zijn besteed.


Minimumeisen / knock-outcriteria

1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als functioneel beheerder van de Suites4Sociaaldomein (benoem dit duidelijk in het cv).


Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)

3. Aantoonbare kennis van en werkervaring met SQL (basics) en het bevragen van databases (benoem dit duidelijk in het cv.) (40 punten);
4. Aantoonbare kennis van en werkervaring het inrichten en verbeteren van (werk)processen (20 punten);
5. Een maximaal uurtarief van € 110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (20 punten);
6. Beschikbaar per 1 augustus 2024 voor minimaal 24 uren per week (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


CV-eisen


Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen


De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg te bepalen.

Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.


Planning


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 24 juli 2024 en donderdag 25 juli 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn (standaard 3), ontvangen uiterlijk dinsdag 23 juli 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.