Aanvraagnummer: 5620
Organisatie: Gemeente Apeldoorn
Locatie: Gemeente Apeldoorn
Uren per week: 36 uur
Tarief: €85 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: Drie (3) maal drie (3) maanden
Sluitingsdatum: 16-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een Functioneel Specialist die in ons team Functioneel Beheer het cluster Publiek en Ruimte tijdelijk komt versterken.
Team Functioneel beheer cluster Publiek en Ruimte bestaat uit negen bevlogen collega's die zich samen sterk maken om de applicaties binnen het Publieke en Ruimtelijke domein goed te bedienen.
Dit ga je doen
Jij werkt als Functioneel Specialist aan de implementatie van de omgevingswet in de applicatie Centric Leefomgeving (CLO). Jij richt de applicatie in en zorgt dat de koppelingen tussen CLO, Djuma en Smartdocuments via de Enterprise Service Bus optimaal werken. Daarnaast maak je in Smartdocuments sjablonen zodat er documenten vanuit CLO gegenereerd kunnen worden. Onze eindgebruikers ondersteun jij door verstoringen op te lossen en (nieuwe) functionaliteiten in te richten. Als Functioneel Specialist zorg jij ervoor dat de systemen werken en dat we blijven vernieuwen.
Zo zijn we nauw betrokken bij alle processen die onder de omgevingswet, APV-vergunningen en vergunningen voor bijzondere wetten. Voor ons de taak om deze processen in de applicatie maximaal te ondersteunen. Zodat we de inwoners van Apeldoorn zo goed mogelijk kunnen bedienen. Het is van belang dat we op deze dienstverlening kunnen vertrouwen. En dat is waar jij in beeld komt!
Je werkt veel samen in het projectteam met de projectmanager, directe collega's van het cluster Publiek en Ruimte. Je bent een echte duizendpoot! Jij weet precies wat onze eindgebruikers nodig hebben, nog voordat ze het zelf weten. Hun wensen en jouw eigen inzichten vertaal je naar de juiste functionele inrichting van de applicatie. Je hebt hierin een adviserende, regisserende en deels uitvoerende rol.
Dit is een uitvraag naar aanleiding van een aflopende opdracht. De huidige inhuurkracht is gevraagd om te reageren op deze opdracht.
Verantwoordelijkheden
Als Functioneel Specialist CLO heb je een aantal verantwoordelijkheden die in onderstaande rollen en kerntaken beschreven zijn:
Advies:
- Adviseert teammanagers en key-users over een zo goed mogelijke aansluiting van de ingekochte ICT op de bedrijfsprocessen.
- Signaleert risico’s, verbeter- en/of knelpunten en adviseert hierover en is
regievoerder bij de implementatie van de oplossing - Kent de roadmap en releasenotes, weet welke effecten deze kunnen hebben
op de bedrijfsvoering en bespreekt de impact hiervan met de klant. - Je bent goed in presenteren, het overtuigen van mensen en documentatie vastleggen.
De klant (alle medewerkers):
- Eerste aanspreekpunt voor key-users en handelt functionele verzoeken van
hen af, voor verstoringen zal dit bestaan uit het afhandelen in de 2e lijn. Je bent in ieder geval op de hoogte van het aantal verstoringen en probeert deze tot een minimum te beperken door instructie of aanpassing van de software. - In staat om te inventariseren welke behoefte er is bij de klant, vertaalt dat
eventueel in een functioneel ontwerp en configureert het systeem naar deze
behoefte en doet verbetervoorstellen - In staat om het aangeboden werk te prioriteren en dit met de klant te overleggen, zo nodig pas je de prioritering op verzoek van de klant aan.
Relatiebeheer:
- Zet wijzigingsverzoeken uit richting leverancier en bewaakt de voortgang daar op en koppelt de voortgang vanuit jezelf periodiek terug aan de indiener en weet te escaleren wanneer dat nodig is.
Uitvoering en implementatie:
- Inhoudelijke problemen en verstoringen met impact bespreek je met de senior
binnen je domein. - Verantwoordelijk voor het testen in acceptatie en regisseur van testen in
productie, schat de impact van bevindingen in en legt deze voor aan de
eigenaar - Opzetten en toewijzen van rapporten, menu’s en gebruikersrechten
(autorisatiebeheer)
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2025 tot en met 31 maart 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met drie (3) maal drie (3) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.
2. De kandidaat heeft HBO werk/ denkniveau.
3. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met koppelingen tussen CLO, een zaaksysteem zoals Djuma en documentcreator zoals SmartDocuments via een Enterprise Service Bus.
4. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met creëren van sjablonen in een documentcreator zoals smartdocuments voor documenten die vanuit CLO worden gegenereerd.
5. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met inrichten van processen in CLO.
6. De kandidaat heeft proceskennis van omgevingsvergunningen en APV vergunningen
7. De kandidaat werkt minimaal 1 dag per week samen met de functioneel specialisten op kantoor.
8. De applicatie wordt de gehele periode bemand. Bij verlof (langer dan 2 weken aaneengesloten) wordt het opgevangen door het bureau met wie de opdrachtgever de overeenkomst heeft afgesloten.
9. Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. Opdrachtnemer informeert opdrachtgever over bezwaren die de inzet van de medewerker bij opdrachtgever belemmeren. De overeenkomst kan binnen 4 weken worden beëindigd indien uit de aanvraag van de VOG blijkt dat er bezwaren zijn tegen de inzet van de medewerker bij opdrachtgever.Beschikt de medewerker reeds over een VOG dan moet deze zien op inzet bij Opdrachtgever en mag deze maximaal zes maanden oud zijn. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.
10. De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot maandag 16 december 2024, 9:00 uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.
Gunningscriteria
Gewicht van prijs : 40 %
Gewicht van kwaliteit : 60 %
Top
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria Kwaliteit
70 %1. De kandidaat heeft als functioneel beheerder (of functioneel specialist) ervaring met werken bij een gemeente. Beoordeling: - De kandidaat beschikt over nul tot één jaar werkervaring als functioneel beheerder (of functioneel specialist) bij een gemeente (0 punten) - De kandidaat beschikt over één jaar tot drie jaren werkervaring als functioneel beheerder (of functioneel specialist) bij een gemeente (3 punten). - De kandidaat beschikt over drie of meer jaren werkervaring als functioneel beheerder (of functioneel specialist) bij een gemeente (5 punten)
30 %2. De kandidaat heeft ervaring met Topdesk, het systeem voor het melden/afhandelen van incidenten. Beoordeling: - De kandidaat heeft geen ervaring met TOPdesk of een vergelijkbaar systeem (0 punten) - De kandidaat heeft ervaring met een vergelijkbaar systeem als TOPdesk (3 punten) - De kandidaat heeft ervaring met TOPdesk (5 punten).
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: € 85,00
Competenties te toetsen in interviewfase
De onderstaande competenties worden getoetst tijdens het interview:
- De kandidaat is communicatief vaardig.
- De kandidaat kan de wensen van de klant vertalen naar oplossing in de applicatie.
- De kandidaat heeft overtuigingskracht.
- De kandidaat is nauwkeurig.
- De kandidaat is proactief en kan zelfstandig met zaken aan de slag.
Beoordeling:
De kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Per competentie wordt de volgende beoordelingsopties aangehouden:
- Voldoet (bijna) niet aan competentie - 0 punten
- Voldoet voldoende aan competentie - 3 punten
- Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie - 5 punten
In totaal zijn er vijf (5) competenties. De kandidaat kan daardoor maximaal 25 punten halen voor het interview.
Interviewfase
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.
De interviews zullen plaatsvinden op donderdag 19 december 2024, tussen 10:00 en 14:00 uur (fysiek of online). Inschrijver/ kandidaat dient hier rekening mee te houden.