Funtionaris Gegevensbescherming (FG)

Aanvraagnummer: 11460
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Oldebroek
Locatie: Oldebroek
Uren per week: 12 per week
Tarief: 120 per uur
Duur van de opdracht: 18 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 28-05-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Organisatie
Over de opdrachtgever, H2O:
H2O is een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Hattem, Heerde en Oldebroek en hebben in dat kader een gezamenlijke visie. Met deze visie wordt richting en invulling gegeven aan een robuuste en beheersbare informatievoorziening voor de H2O gemeenten, met als doel: een geharmoniseerd applicatielandschap op basis van generieke processen. Naast de uitvoering van een aantal grootschalige projecten, waarbij de kernapplicaties en de datadistributie opnieuw worden aanbesteed en geïmplementeerd, wordt ook stevig gebouwd aan de organisatie-inrichting van de informatievoorziening en de IT-governance.
Opdracht
Als FG zie je toe op de toepassing en naleving van de Algemene Verordening gegevensbescherming (AVG) en de Wet politiegegevens (Wpg) binnen de 3 gemeenten. Dit doe je vanuit een kader stellende, adviserende en controlerende rol en onafhankelijke positie.
Resultaat van de opdracht:
Het bereiken van een hoger volwassenheidsniveau van gegevensbescherming in de organisatie, waarmee aantoonbaar wordt voldaan aan de AVG en aan de realisatie/uitvoering van het meerjarenplan privacy 2025-2027. Dit door periodiek advies te geven over de stand van de gegevensbescherming in de organisatie en door ondersteuning van de organisatie bij het (verder) formaliseren en realiseren van een passend niveau van gegevensbescherming en het gebruik van passende technologie en methoden (audits, data privacy impact assessment (DPIA), verwerkersovereenkomsten etc.).
Kerntaken zijn o.m.:
- informatie verzamelen over gegevensverwerkingen binnen de 3 gemeenten;
- deze verwerkingen analyseren en beoordelen of ze aan de wet voldoen;
- informatie, adviezen en aanbevelingen geven;
- zorgen voor een actueel register van gegevensverwerkingen;
- Het geven van voorlichting en het coördineren en uitvoeren van trainingen binnen de 3 gemeenten over gerelateerde onderwerpen.
Kernvaardigheden:
- Verrichten interventies gericht op de bescherming van persoonsgegevens bij proces- en projectmatig werken.
- Afspraken maken en medewerkers aanspreken, confronteren en geven van feedback.
- Adviseren over verandertrajecten gericht op de bescherming van persoonsgegevens en het voldoen aan de AVG en Wpg.
- Proactief adviseren van topmanagement en bestuur vanuit een toezicht rol binnen een politiek- bestuurlijke organisatie.
- Denken en helpen vanuit toezichthoudende rol, bewegen in krachtenveld van advies en niet zelf uitvoeren.
Deze werkzaamheden worden met een grote mate van zelfstandigheid uitgevoerd en een grote mate van vrijheid als het gaat om de werkwijze, werktijden en locatie van werken.
Vereisten
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting juridische dienstverlening;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied van privacy en kennis van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming);
4. Maximaal uurtarief van € 120,00 ex. btw.
Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het vakgebied van privacy binnen een gemeente (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de privacywetgeving en de bijbehorende verwerking van persoonsgegevens (benoem dit separaat met een voorbeeld in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met - en kennis van IT-beveiliging, risicomanagement en eventueel relevante sectorale regelgeving (benoem dit separaat met een voorbeeld in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo master niveauopleiding richting recht en ICT (15 punten)
9. Aantoonbaar in het bezit van privacy certificaten CIPT, CIPM én CIPP/E (benoem dit expliciet in het cv) (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Diplomatiek;
- Betrouwbaar;
- Samenwerkingsgericht;
- Betrouwbaar.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader af te spreken.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 2 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 30 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 28 mei 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.