Fraud Blocker Gebiedsbeheerder, Bouw- en Nutscoördinator (Uitvoering)

Gebiedsbeheerder, Bouw- en Nutscoördinator (Uitvoering)

De tekst luidt "het begint in westergouwe" in vetgedrukte zwarte letters op een witte achtergrond.

Aanvraagnummer: 6775
Organisatie: Projectbureau Westergouwe
Locatie: Gouda
Uren per week: 20 tot 30 uur
Tarief: €85 per uur
Duur van de opdracht: 36 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 6 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 10-02-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Algemeen
Westergouwe is een nieuwe woonwijk aan de westkant van Gouda (zie ook www.westergouwe.nl) en is een project van de gemeente Gouda en de Combinatie VolkerWessels Vastgoed en Heijmans Vastgoed. Elk van deze partijen ontwikkelt en bouwt zijn eigen woningen. Hierdoor krijgt Westergouwe een gevarieerd woningaanbod.

Samen leggen de partijen wegen, water en groen aan. Hiervoor hebben zij het Projectbureau Westergouwe opgericht. Dit bureau voert alle gezamenlijke activiteiten uit.

Het Projectbureau draagt zorg voor het initiëren en tot uitvoer brengen van de nieuwbouwplannen voor de gebiedsontwikkeling Westergouwe, in samenwerking met de gemeente Gouda, VolkerWessels Vastgoed en Heijmans Vastgoed en de overige betrokken partijen. De

voorbereiding en aanleg van de buitenruimte gebeurt in opdracht van het Projectbureau aan de hand van eigen ontwerpen en uitwerkingen per deelgebied en wordt door middel van bestekken en (innovatieve) contracten gerealiseerd. Na de eerste oplevering, worden de deelgebieden nog gedurende geruime tijd onderhouden door het Projectbureau. Daarna wordt de openbare ruimte in beheer en onderhoud aan de gemeente Gouda overgedragen.

Je plaats in de organisatie
Het Projectbureau bestaat uit een compact team van circa 15 medewerkers onder leiding van een projectdirecteur. Je maakt onderdeel uit van het civiel team van het Projectbureau, onder andere bestaande uit een civiel manager, een toegevoegd civiel ingenieur, een ontwerpleider, een nutscoördinator en een directievoerder incl. toezichthouders. De civiel manager is verantwoordelijk voor het organiseren en afstemmen van werkzaamheden binnen het civiel team en zorgt ervoor dat alles goed verloopt. Het civiel team is opgebouwd rond taakvolwassen professionals met ieder een eigen taakveld en verantwoordelijkheden.

Opdracht
Wat zoeken we

De functie is opgesplitst in twee hoofdtaken, namelijk:

  • Gebiedsbeheerder

De gebiedsbeheerder is verantwoordelijk voor, en houdt toezicht op, het dagelijks beheer van delen van het plangebied waar geen werkzaamheden plaatsvinden. Dit betreft zowel, (i) de periode voorafgaand aan de start van de civiele werkzaamheden, (ii) de periode na afronding van het bouwrijp maken en de start bouw van het vastgoed, en (iii) de periode tussen het gereedkomen van het woonrijp maken en de overdracht aan de gemeente.

  • Bouw- en nutscoördinator uitvoering.

De taak van de bouw- en nutscoördinator uitvoering is gericht op het toezicht houden en bewaken dat de bouw- en nutsaannemers de afspraken nakomen tijdens de uitvoering. De bouw- en nutsaannemers werken op locatie in opdracht van derden, en de bouw- en nutscoördinator zorgt ervoor dat de gemaakte afspraken door hen worden nageleefd.

Taken
1. In de rol als gebiedsbeheerder (ca. 50% van de tijdsbesteding):

  • Het beheren van delen van het plangebied waar geen werkzaamheden plaatsvinden. Dit betreft zowel, (i) de periode voorafgaand aan de start van de civiele werkzaamheden, (ii) de periode na afronding van het bouwrijp maken en de start bouw van het vastgoed, en (iii) de periode tussen het gereedkomen van het woonrijp maken en de overdracht aan de gemeente.
  • Als professioneel opdrachtgever optreden in het begeleiden en aansturen van adviseurs en aannemers met betrekking tot het gebiedsbeheer;
  • Het controleren, begeleiden en aansturen van onderhoudsaannemers om ervoor te zorgen dat zij de afgesproken prestaties leveren.
  • Het communiceren met bewoners en andere belanghebbenden over omgevingsfactoren en/of klachten;
  • Het fungeren als eerste aanspreekpunt voor alle (nieuwe) bewoners, kaveleigenaren, aannemers, gasten en andere bezoekers van Westergouwe;
  • Het adequaat signaleren en bijsturen in relatie tot omgevingsaspecten, ARBO en V&G;


2. In de rol als bouw- en nutscoördinator uitvoering (ca. 50% van de tijdsbesteding):

  • Het ondersteunen van de civiel manager bij het opstellen van overeenkomsten en beoordeling van (vergunning)aanvragen voor tijdelijk gebruik van ruimte in het plangebied door derden in het kader van de formele werkterreinprocedures;
  • Het controleren op naleving van de gemaakte afspraken rondom (tijdelijk) uitgegeven werkterreinen in het kader van een formele werkterreinprocedure en vergunningen en het actief handhaven hierop;
  • Het ondersteunen van de nutscoördinator bij het opstellen van de garantieverklaringen nutsaanleg en de beoordeling van (vergunning)aanvragen van nutsbedrijven voor de aanleg van netwerken;
  • Het laten uitzetten van de nutstracés en het toezichthouden op het op de juiste hoogte en positie aanleggen van netwerken door de nutsbedrijven
  • Het controleren, begeleiden en aansturen van de planningen van aannemers van nutsbedrijven in relatie tot de werkzaamheden van civiele aannemers en bouwaannemers.
  • Het fungeren als eerste aanpreekpunt voor alle aannemers die werken in opdracht van derden.

Naast de bovenstaande specifieke taken zullen de volgende, meer algemene werkzaamheden deel uitmaken van deze functie:

  • Het tijdig en voldoende afstemmen binnen het civiel team en daarmee sturen op alle raakvlakken van de werkzaamheden met de andere relevante uitvoerings- en beheertaken binnen dat team;
  • Het tijdig en correct aanleveren van alle informatie benodigd voor de civiel manager en de interne opdrachtgeversrol van de projectdirecteur;


Er zal een periodieke evaluatie van de prestaties plaatsvinden om de voortgang van de opdracht te monitoren, onderwerp van deze evaluatie zal ook het lopende contract van de kandidaat zijn en de eventuele verlengingen.

Vereisten
1. Het aangeboden uurtarief blijft gedurende de gehele looptijd van de opdracht vast;
2. Aanpassing van het aangeboden uurtarief is uitsluitend mogelijk bij eventuele onderhandeling over contractverlenging na afloop van de looptijd; Een tussentijdse aanpassing van het uurtarief op basis van de CBS CPI-index is alleen mogelijk als de jaar-op-jaar stijging van de index meer dan 2% bedraagt. Indien de stijging minder dan 2% is, vindt er geen aanpassing plaats. Als de stijging meer dan 2% is, wordt alleen het percentage boven de 2% doorberekend (bijvoorbeeld, bij een stijging van 2,5% wordt maximaal 0,5% extra toegepast);
3. Kandidaat heeft een (wettelijk en beroeps-) aansprakelijkheidsverzekering conform de algemene voorwaarden of toont aan deze af te sluiten voorafgaand aan gunning;
4. ZZP'ers die op deze opdracht inschrijven moeten voldoen aan de regelgeving vanuit de wet DBA- dit wordt achteraf getoetst;
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau;

Gunningscriteria
6. Een maximum uurtarief van € 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer (40 punten);
7. De kandidaat stelt zich voor in een persoonlijke motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. De richtlijnen waar dit voorstel aan dient te voldoen zijn hieronder te vinden (De motivatie dient in 1 bestand samen met het cv gevoegd te worden) (60 punten).

In een uitgeschreven motivatie voor de rol van Gebiedsbeheerder laat u zien dat u geschikt bent voor de rol van gebiedsbeheerder. In het voorstel beschrijft u welke kwalificaties u heeft. Het voorstel voor de rol van gebiedsbeheerder moet duidelijk omschrijven:

  • Hoe u bewoners en andere belanghebbenden effectief betrekt bij het gebiedsbeheer;
  • Hoe u klachten en vragen op een klantvriendelijke en oplossingsgerichte manier behandelt;
  • Hoe u problemen in het gebied vroegtijdig signaleert en oplost;
  • Hoe u zorgt voor een schone, veilige en prettige leefomgeving in het gebied;
  • Uw ervaring met het aansturen van onderhoudsploegen;
  • Uw ervaring met het samenwerken met adviseurs en aannemers;
  • Uw ervaring met het coördineren van samenwerking tussen partijen zoals pachters, aannemers en de gemeente;
  • Hoe u bereikbaar bent voor bewoners, kaveleigenaren en andere betrokkenen;
  • Hoe u optreedt als eerste aanspreekpunt en zorgt voor een positieve ervaring bij contactmomenten;
  • Hoe u voldoet aan de eisen rondom ARBO-wetgeving en veiligheid.

In een uitgeschreven motivatie voor de rol van Bouw- en nutscoördinator laat u zien dat u geschikt bent voor de rol van bouw- en nutscoördinator uitvoering. In het voorstel beschrijft u welke kwalificaties u heeft. Het voorstel voor de rol van bouw- en nutscoördinator uitvoering moet duidelijk omschrijven:

  • Hoe u zorgt voor het naleven van afspraken met betrekking tot tijdelijk uitgegeven werkterreinen.
  • Hoe u toezicht houdt op de correcte aanleg van netwerken, met controle op de juiste hoogte en positie.
  • Hoe u afwijkingen aanpakt en snel en effectief actie onderneemt bij het signaleren van problemen.
  • Hoe u effectief samenwerkt met aannemers, nutsbedrijven en andere betrokkenen.
  • U toont aan hoe u als eerste aanspreekpunt benaderbaar bent en vertrouwen opbouwt bij de betrokken partijen.

Competenties

  • Taakzelfstandigheid is een vereiste, ‘learning on the job’ is uitdrukkelijk niet aan de orde;
  • Doortastendheid en niet terughoudend zijn in het aanspreken van collega’s, opdrachtnemers en externe partijen op nakoming van afspraken;
  • Taakgericht, accuraat en gestructureerd werken;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Hoofd- en bijzaken van elkaar kunnen onderscheiden;
  • Proactief zijn;
  • Kunnen omgaan met onzekerheden;
  • Oog hebben voor de belangen van stakeholders en opdrachtgevers.

Benodigd aantal professionals

Afhankelijk van de profielen van de kandidaten: 1 kandidaat die alle twee de hoofdtaken uitvoert, of maximaal 2 kandidaten die een deel van de hoofdtaken uitvoeren (toezicht separaat van de andere hoofdtaken).

In het geval van 2 kandidaten is de cumulatieve gemiddelde tijdsbesteding 22 uur per week.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Ten aanzien van de referenties gaan wij uit van een overzichtelijke omschrijving van gevraagde werkzaamheden in een eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de tewerkstelling, het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever. U dient de contactgegevens in het CV op te geven.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Rekening moet worden gehouden met een benodigde flexibiliteit in het aantal uren per week afhankelijk van de planning en samenloop in de deelprojecten.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op woensdag 12 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 11 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 10 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

6775 - Gebiedsbeheerder, Bouw- en Nutscoördinator (Uitvoering)