Aanvraagnummer: 4687
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Uren per week: 16 tot 24 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 11-11-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 2 maand(en)
Sluitingsdatum: 04-11-2024 12:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
De griffie is een klein en hecht team waarin op een fijne manier wordt samengewerkt. De griffie bestaat uit vijf personen: een griffier, een 1e plaatsvervangend griffier/raadsadviseur, een 2e plaatsvervangend griffier/raadsadviseur, een communicatieadviseur en een griffiemedewerker. Waar nodig nemen we taken van elkaar over.
Opdracht
Als griffiemedewerker voer je organisatorische, secretariële en administratieve taken uit ter ondersteuning van de gemeenteraad en de griffie. Je werkdag kan er als volgt uitzien: Je begint de dag met het openen van de mail en het zaaksysteem, waar je de stukken voor de raad en griffie uithaalt. Je plaatst brieven in het digitale raadsinformatiesysteem en zet vragen van raadsleden uit bij het college. Ondertussen overleg je met een van de bodes over de gewenste ondersteuning bij de raadsvergadering die vanavond plaatsvindt. In de middag zet je alles klaar voor die vergadering en test je het vergadersysteem. Tussendoor beantwoord je vragen van inwoners en collega’s uit de ambtelijke organisatie en overleg je met collega’s van de griffie over een paar praktische puntjes. Er staat ook nog een overleg met de staf van de burgemeester in de agenda over de installatie van de nieuwe kinderburgemeester. Aan het einde van de middag werk je de laatste mails weg. Omdat je werkt in een politieke omgeving, kan een dag ook compleet anders zijn dan het bovenstaande voorbeeld. Dat maakt het werken in een politieke omgeving zo leuk.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Beschikbaar per 11 november 2024 voor 16 uur per week (tot 24 uur per week is bespreekbaar), werkdagen in overleg;
2. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
3. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop/iPad;
4. De aansprakelijkheidsverzekeringen bieden dekking aan minimaal de opdrachtwaarde;
5. Aantoonbare werkervaring op een griffie.
Gunningscriteria
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in het openbaar bestuur, weergegeven in het cv middels twee referentieprojecten (35 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met strategisch adviseren binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Zaaksysteem en Notubiz (weergegeven in het cv) (15 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op een griffie (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
- Organisatorische en communicatieve vaardigheden;
- Stressbestendig;
- Nauwkeurig en georganiseerd;
- Verantwoordelijkheidsgevoel.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8, verbonden aan de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals
Eén (1)
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen in overleg.
Planning
Gesprekken zijn gepland op donderdag 7 november 2024 van 10:00 tot 12:00 uur. Kandidaten worden uiterlijk op woensdag 6 november 2024 geïnformeerd. Overige kandidaten ontvangen later bericht over de voortgang.
Overige informatie
- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 4 november 2024, 12:00 uur.