Handhavingsjurist (6-12)

Logo van de gemeente wijk bij duurstede, met gestileerde zwarte tekst en abstracte lijntekeningen erboven.

Aanvraagnummer: 1994
Organisatie: Gemeente Wijk bij Duurstede
Locatie: Wijk bij Duurstede
Uren per week: 6 - 12 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 4 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 14-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht

Jij vindt een zorgvuldig handhavingsproces (of liever nog: voorkoming daarvan), belangrijk en vanuit die invalshoek adviseer jij onze gemeente bij de totstandkoming van beleid. Je draagt zorg voor de handhaving in het ruimtelijk domein. Je behandelt handhavingszaken op het terrein van de Omgevingswet. Je adviseert daarover aan het bestuur en hebt daarvoor nauw contact met de overtreder, de toezichthouder en eventuele aanvragers om handhaving. Daarnaast lever je een bijdrage aan de handhaving rond bijvoorbeeld ondermijning, privaatrechtelijke handhaving, drank- en horecawet, APV, kinderopvang en winkeltijdenverordening. Je stelt verweerschriften op en vertegenwoordigt de gemeente bij bezwaar, beroep en hoger beroep. Je voert zelf de regie over (complexe) handhavingsdossiers. Je handelt complexe klachten met betrekking tot meldingen en verzoeken tot handhaving af.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau op het gebied van rechten;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als handhavingsjurist bij of in opdracht van een gemeentelijke organisatie;
3. Kandidaat is beschikbaar per uiterlijk 1 juli 2024 voor minimaal 6 uur per week;


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)


4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als handhavingsjurist bij of in opdracht van een gemeentelijke organisatie; (30 punten)
5. Afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau op het gebied van rechten; (15 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van bezwaar- en beroepschriften; (20 punten)
8. Aantoonbare kennis van de Omgevingswet; (15 punten)
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider. (20 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 juni 2024 van 12.00 uur tot 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.