Helpdesk medewerker ICT

Aanvraagnummer: 8764
Contractvorm: Detachering
Organisatie: het Waterschapshuis
Locatie: Amersfoort
Uren per week: 36
Tarief: 70 per uur
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 21-04-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 10-04-2025 14:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Het Waterschapshuis
Het Waterschapshuis is de overkoepelende ICT-dienstverlener voor de 21 verschillende waterschappen door heel Nederland. Vanuit een regie- en uitvoeringsrol helpen we hen stappen te maken in de digitale transformatie. Of het nu gaat om big data, robotisering, de inzet van drones of AI; wij faciliteren waar nodig en delen de opgedane kennis, zodat elk waterschap daarvan kan profiteren. Het Waterschapshuis werkt programma gestuurd: medewerkers in de diverse programma’s blijven in dienst van hun eigen waterschap en werken een aantal uur per week in hun programma. Daarnaast hebben we nog een aantal vaste medewerkers in dienst bij het Waterschapshuis, voornamelijk in specialistische, coördinerende of ondersteunende rollen.
Werkzaamheden, profiel en eisen
Door de voortdurende groei van onze organisatie staat de helpdesk voor steeds grotere uitdagingen. De vraag naar ondersteuning neemt toe, en het aantal medewerkers dat bediend moet worden groeit gestaag. Om deze groei het hoofd te bieden en de dienstverlening naar een hoger niveau te tillen, is uitbreiding van de helpdesk gewenst. Ons doel is niet alleen om de capaciteit te vergroten, maar ook om een verdere professionaliseringsslag te maken, waardoor we de helpdesk efficiënter en effectiever kunnen inrichten. Op deze manier kunnen we blijven voldoen aan de toenemende behoeften en verwachtingen van onze medewerkers en klanten.
Samengevat bestaat je rol uit de volgende punten:
- Eerste aanspreekpunt voor ICT gerelateerde vragen, informatieverzoeken, klachten en storingen;
- Beheert de gebruikersomgeving van M365 3 van 7
- Beantwoordt waar mogelijk zelf vragen, lost klachten, storingen en problemen op (1e lijn), beantwoordt vragen van de helpdeskmedewerker (2e lijn) of schakelt een specialist in (2e lijn);
- Fungeert als vraagbaak en geeft ondersteuning aan gebruikers betreffende het gebruik van applicaties en systemen;
- Legt binnenkomende meldingen in TopDesk vast en houdt hier in zijn geheel regie over;
- Bewaakt de voortgang van de meldingen en onderhoudt contact met de specialist en gebruiker;
- Uitvoeren van standaard monitoringswerkzaamheden;
- Registreert hardware en onderhoudt desktops, laptops en printers;
- Definiëring, ontwikkeling en onderhoud standaard werkplek;
- Installatie, herstellen, configuratie nieuwe & bestaande werkplekken;
Systeembeheeractiviteiten;
- Stelt handleidingen op en onderhoudt deze, ten behoeve van het gebruik en onderhoud van systemen en applicaties;
- Doet gevraagd en ongevraagd verbetervoorstellen aan de manager ICT met betrekking tot gesignaleerde knelpunten (o.a. trends) in het gebruik van applicaties, apparatuur en systemen;
- Kan deelnemen aan infrastructurele projecten
Eisen aan de gegadigde:
- Minimaal 3 jaar relevante werkervaring;
- Representatief, passend bij het Waterschapshuis;
- Een MBO+ werk- en denkniveau;
- Ervaring in de rol van IT helpdeskmedewerker;
- Kennis van Microsoft 365 en Azure;
- Je hebt verantwoordelijkheidsgevoel en een self-starter;
- Een flexibele, pragmatische en proactieve houding. De gevraagde kerncompetenties hierbij zijn:
- (Schriftelijk) communiceren;
- Klantgericht;
- Kwaliteitsgericht;
- Resultaatgerichtheid;
- Verantwoordelijkheid;
- Leergierig;
- Omgevingsbewust.
Wensen aan de gegadigde:
- Ervaring met de applicatie Topdesk