Aanvraagnummer: 7025
Organisatie: Gemeente Raalte
Locatie: Raalte
Uren per week: 24-28 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 9 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 18-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
We zijn de gemeente Raalte en mensen werken graag bij ons om wie we zijn. We zijn positief, we doen het samen en het liefst stropen we onze mouwen op. De drang om vooruit te willen en het lef om buiten de lijntjes te kleuren, kenmerkt ons. We zijn op zoek naar jou als jij een bijdrage wilt leveren aan onze samenleving. Want die staat niet stil. Onze inwoners dagen ons iedere dag uit om samen met hen het leven in de gemeente Raalte nog mooier te maken.
Je krijgt bij ons niet alleen werk dat ertoe doet, je krijgt bij ons ook de ruimte en het vertrouwen om het verschil te maken. De gemeente Raalte groeit. En dat geeft kansen. Groei jij mee?
Opdracht
We zoeken een hr-adviseur die ons vernieuwde cluster HR tijdelijk wil versterken. Het cluster HR is een jong, enthousiast en ambitieus cluster dat Raalte graag wil helpen groeien. Onze opdracht is om management en medewerkers te ondersteunen, activeren, faciliteren en adviseren om organisatiedoelen te halen, een goed werkgever te zijn en daarmee het goede te doen voor Raalte. Er ligt genoeg werk voor ons klaar. We hebben de basis op orde te brengen in casuïstiek en beleid en ondertussen gaan we op volle kracht vooruit. Er ligt een nieuwe organisatie- en leiderschapsvisie, er komen financieel krappe tijden aan en onze gemeente is onverminderd ambitieus. We kunnen dus wel wat extra handen gebruiken.
Daarom zoeken we een extra hr-adviseur voor ons domein sociaal. Het leuke aan deze rol is dat je daarnaast aan de slag mag met een aantal beleidsthema’s op arbeidsvoorwaardelijk gebied.
Als hr-adviseur voor domein Sociaal ben jij de adviseur voor de domeinmanager en teamleiders bij hun ontwikkelopgaven. Domein Sociaal maakt de komende jaren een grote ontwikkeling door naar een sociaal domein dat beter aansluit bij de vraag van de inwoners, waardoor betere en/of duurzamere ondersteuning wordt geboden. Nu en in de toekomst. Met werknemers die in een cultuur van leren en ontwikkelen zichzelf en elkaar scherp houden om de gewenste resultaten te behalen.
Een grote inhoudelijke en organisatorische uitdaging dus, waarbij jouw advieskracht zeer gewaardeerd wordt. Daarnaast hebben de teamleiders en domeinmanager jouw advies ook nodig bij casuïstiek op allerlei gebied, zoals talentontwikkeling, verzuim en rechtspositie.
Je rol als hr-adviseur combineer je met een aantal beleidsopdrachten:
- Reiskostenregeling
- Open eindje uit harmonisatie lokale arbeidsvoorwaardenregeling met cao
- Tijd-voor-tijdregeling
- Beschikbaarheidsdienst buiten werktijden (cao doorvoeren)
Met deze opdrachten red jij je prima. Je weet de informatie en richting op te halen die je nodig hebt, zelfstandig het nieuwe beleid vorm te geven en de besluitvorming te begeleiden.
Dit ben jij: Je bent een allround HR-professional. Je bent opgeleid als hr-professional (minimaal HBO-niveau) en brengt een bak ervaring mee in de gemeentelijke context en bij voorkeur ook in het sociaal domein. Je bent een stevige inhoudelijke sparringpartner voor managers en medewerkers. Even belangrijk vinden wij het wie je bent als mens: je maakt makkelijk contact, denkt en werkt pragmatisch en zelfstandig, durft richting te geven, hebt een positieve levenshouding en spreekt duidelijke taal.
Vereisten
1. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
2. Een aantoonbare afgeronde minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HR;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als hr-adviseur binnen een gemeentelijke organisatie;
4. Aantoonbare werkervaring in het maken van arbeidsvoorwaardenbeleid;
Gunningscriteria
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als hr-adviseur binnen een gemeentelijke organisatie (40 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het maken van arbeidsvoorwaardenregelingen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in het sociaal domein, noem hiervan een voorbeeld in het cv (20 punten);
8. Een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient door de kandidaat zelf te zijn geschreven (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Communicatief vaardig en verbindend;
- Resultaat- en oplossingsgericht;
- Organisatiesensitief;
- Verbindend en empathisch;
- Planmatig en analytisch.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja/nee
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 20 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 18 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.