Aanvraagnummer: 7030
Organisatie: Gemeente Barneveld
Locatie: Gemeente Barneveld
Uren per week: 8-16
Tarief: ā¬110 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 10-03-2025
Optie tot verlenging: ja
Sluitingsdatum: 27-02-2025 23:59
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
De gemeente Barneveld is op zoek naar een tijdelijke I-Controller om de organisatie van de informatievoorziening te versterken. De I-Controller speelt een cruciale rol in het proactief adviseren, informeren, ondersteunen en inrichten ten aanzien van de begrotingscyclus, budgetten, investeringen, financiƫle uitputting en prognoses, evenals de bijbehorende processen.
Verantwoordelijkheden
- Proactief adviseren en ondersteunen bij de begrotingscyclus, budgetten, investeringen en financiƫle prognoses.
- Ontwikkelen en hanteren van een zorgvuldige financiƫle aanpak voor de informatievoorziening.
- Ondersteunen bij het maken van een gedegen afweging van kosten en baten voordat nieuwe initiatieven worden gestart.
- Inzichtelijk maken van kosten van ICT-werkzaamheden en het opstellen van analyses voor rapportages.
- Coƶrdineren en controleren van verschuivingen van budgetten tussen exploitatie, investeringen en formatie.
- Jaarlijks actualiseren van het meerjaren investeringsplan en de roadmap met uitgavenplanning.
- Voorspelbaar maken van de jaarlijkse investeringen in ICT-middelen.
Positie binnen de organisatie
De I-Controller voert de werkzaamheden uit binnen het team Financiƫn, Control en Administratie, en werkt nauw samen met onder andere de teamleider I&A, de CIO en de I-portfoliomanager.
Verwachte inzet
Eerste fase (6 maanden) 8 tot 16 uur per week. Na de eerste fase: 4 tot 8 uren per week (gedurende 6 maanden).
Verantwoordelijkheden
Zie opdracht omschrijving.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 10 maart 2025 tot en met 9 september 2025 voor 8-16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
Je voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. In de cv neem je privƩ e-mailadres en mobiel telefoonnummer van de kandidaat op. De kennismakingsgesprekken vinden fysiek op het gemeentehuis plaats. De kandidaat die wordt geselecteerd, wordt gevraagd een VOG te overleggen.
HBO of WO werk- en denkniveau (op cv aantoonbaar).
Gedegen kennis en ervaring met gemeentelijke financiƫle processen (administratief, begroting, verantwoording, investeringen) (op cv aantoonbaar).
Ervaring met en kennis van financiƫle beheersing in een omgeving met project- en portfoliosturing.
Analytisch vermogen en adviesvaardigheid.
Gunningscriteria
- Allereerst worden de eisen geverifieerd.
- Primaire selectie is op basis van de score op kwaliteit.
- Secundaire selectie is op basis van prijs.
- Definitieve selectie door opdrachtgever gebeurt door beoordeling van de inschrijving op gunningscriteria kwaliteit en prijs.
- Hieruit volgt een ranking (maximaal 3). Deze geselecteerden worden uitgenodigd voor een gesprek (Interview).
- Aan de hand van de gespreksresultaten van de geselecteerden wordt Ć©Ć©n kandidaat geselecteerd.
Gunningscriteria Kwaliteit
50 %Affiniteit met gemeentelijke informatievoorziening.
50 %Ervaring als I-Controller binnen een gemeentelijke organisatie (op cv aantoonbaar).
Gunningscriterium Prijs
Maximaal: ā¬ 110,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Tijdens het interview zullen de volgende competenties getoetst worden:
- analytisch vermogen;
- adviesvaardigheid;
- zelfstandigheid;
- mondelinge en schriftelijke vaardigheden ten aanzien van (gespreks-)partners op diverse niveaus (strategisch, tactisch, operationeel).
Interviewfase
- Uit de beoordeling van de gunningscriteria en prijs volgt een ranking (maximaal of 3). Deze geselecteerden worden uitgenodigd voor een gesprek (Interview).
- Aan de hand van de gespreksresultaten van de geselecteerden wordt minimaal Ć©Ć©n kandidaat geselecteerd.
- De interviews zullen plaatsvinden op het gemeentehuis, Raadhuisplein 2 op 6 maart 2025 in de ochtend. Gelieve hier rekening mee te houden.