Fraud Blocker ICT Project Manager | Gemeente Hilversum | ZZP Opdrachten

ICT Project Manager

Logo van Hilversum Mediastad, met een blauw schild met een geel propellerachtig symbool en de tekst "Hilversum Mediastad" in blauw en geel.

Aanvraagnummer: 4816
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-12-2024
Optie tot verlenging: 5 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 18-11-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Let op: Deze opdracht kan niet als zzp'er worden uitgevoerd. Zzp'ers kunnen reageren, maar als de opdracht aan een zzp'er wordt gegund, moet deze in dienst komen via Payroll, Detachering of Uitzendbureau.

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland. Een groene tuinstad met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. We zijn transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud en maken slim gebruik van technologie en data.

Onze kernwaarden zijn Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
De gemeenteraden van Wijdemeren en Hilversum hebben een principebesluit genomen voor een bestuurlijke fusie. Op 11 december 2024 zal dit leiden tot vaststelling van een ontwerp van de nieuwe gemeente Hilversum per 1 januari 2027. Hiervanuit gaat de formele inspraak met burgers en bedrijven van beide gemeenten van start. Voorafgaand is er een wens voor een ambtelijke fusie per 1 januari 2026, waarbij beleid, personeel, dienstverlening en ondersteuning van Wijdemeren worden geïntegreerd in Hilversum. Het programma hiervoor start na bestuurlijke besluitvorming op 11 december 2024.

In dit programma is ook het deelproject "Informatie en automatisering" betrokken, dat gevolgen heeft voor werkprocessen, IT-infrastructuur en digitale dienstverlening. Jij, als ICT Projectmanager, gaat dit deelproject leiden en de geplande resultaten behalen met een multidisciplinaire projectgroep.

Wat zoeken wij?
De gemeente Hilversum zoekt een ICT projectmanager die de nieuwe ICT-omgeving realiseert. Je bent een goede sparringpartner voor de programmamanager en rapporteert aan deze.

Je zorgt samen met stakeholders en de projectgroep voor een goede projectvoering, inclusief opdrachtformulering en projectorganisatie. Je werkt nauw samen met je projectgroep en deelt projectleiders en hebt ervaring met het managen van belangen van bestuurlijke en ambtelijke stakeholders.

Vereisten / knockoutcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als ICT projectmanager in de afgelopen 8 jaar;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
3. Aantoonbare kennis van of werkervaring met PRINCE2 of IPMA D gecertificeerd;
4. Beschikbaar per 1 december 2024 voor minimaal 36 uur per week.

Gunningscriteria
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in de rol van ICT projectmanager bij een grote overheidsorganisatie (20 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het begeleiden van fusies/samenvoegingen van ICT-omgevingen (20 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het begeleiden van applicatiemanagement projecten (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent daadkrachtig en resultaatgericht;
  • Je bezit people skills (verbinden, richting geven en overtuigen);
  • Je beschikt over politiek-organisatorische sensitiviteit;
  • Je spreekt de taal van de uitvoering maar kan ook conceptueel denken;
  • Je hebt sterk ontwikkelde vaardigheden op projectsturing en financiën.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr/ in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 22 november 2024 tussen 10.15 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een VOG is vereist. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken (of 8 weken bij VOG-P screening). De kosten zijn inbegrepen in het uurtarief.
  • Reiskosten worden niet vergoed. Het uurtarief is inclusief reiskosten woon-werkverkeer. Eventuele extra reiskosten kunnen gedeclareerd worden.
  • ‘Bring your own device’ van toepassing. De kandidaat moet zelf een mobiele telefoon met abonnement en een laptop of iPad meenemen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 18 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.